touchkeyboard

Klinkt interessant... Een poly touch keyboard zoals het Haaken Continuum voor een paar duizenden euro's minder zou wel leuk zijn.

Ik ben in elk nieuw diy project geïnteresseerd :okdan:

Klinkt interessant... Een poly touch keyboard zoals het Haaken Continuum voor een paar duizenden euro's minder zou wel leuk zijn.

deze is een analooog apparaat, wel een soort van polyfoon.

maar ik zal eens kijken of het ding te midificeren is...

en even de haaken continuum bekijken wat die allemaal kan...:D

:mega:

fotootje ?

Ben wel benieuwd naar de schema's, hoe heb je het gedaan CMOS (zoals Paia) of analogue all the way?

schema´s komer er een dezer dagen aan....( ik maak hem even helemaal af, zodat ik gelijjk een referentie heb)

ik heb overigens de haaken continuum bekeken, gans geil, zoals de russen zeggen.

ik ga binnenkort eens kijken of ik ook zoiets kan brouwen.

het lastigste zal het controller oppervlak zijn, dus als iemand ideeen heeft, roept u maar...:okdan:

:koffie:

Ik heb mogelijk wel zin. t's wel alweer een tijdje geleden dat ik iets gemidificeerd (solina met microchip) heb en zal me even moeten verdiepen in de Atmel omgeving. Met een arduino is het denk helemaal kinderspel. Of vloek ik nu?

Wat is de bedoeling ? Louter een touchkeyboard, polyfoon , 88 toetsen ? Moet het aanslag gevoelig zijn ? Een altera cpld kan dit zonder extra ic's of andere circuits ...

Ik heb mogelijk wel zin. t's wel alweer een tijdje geleden dat ik iets gemidificeerd (solina met microchip) heb en zal me even moeten verdiepen in de Atmel omgeving. Met een arduino is het denk helemaal kinderspel. Of vloek ik nu?

een arduino is volgens mij gewoon een avr processor, alleen weet ik zo niet of die genoeg rekenkracht heeft.
er moet nogal gerekend worden....

Wat is de bedoeling ? Louter een touchkeyboard, polyfoon , 88 toetsen ? Moet het aanslag gevoelig zijn ? Een altera cpld kan dit zonder extra ic's of andere circuits ...

een soort van haaken continuum...

maar goed , eerst dit ding maar even afmaken.

:koffie:

Weet niet wanneer je er aan wil beginnen. In augustus heb ik waarschijnlijk wel tijd voor wat programmeer werk. Niet heel veel ervaring met avr chippies, wel is gedaan. Maar wel met C.

Dus als je niemand heb laat dan maar weten!

Vindt trouwens super vet project. Heb die Haken altijd fantasties gevonden!

Op een iPad zijn al heel veel Continuum-achtige dingen mogelijk (zie de apps als SampleWiz). Wat zou een hardware-versie kunnen toevoegen, behalve een groter formaat? (ben gewoon benieuwd...)

wow, moedig hieraan te willen werken.
dit interesseert mij enorm.
wat gebruik je als gevoelig materiaal?
is het ding 1, 2 of 3 dimensionaal gevoelig.

wat betreft de haken. ik mocht een keer op zo'n ding spelen en was er direct wild van
ik vraag mij af hoe ze technisch zoiets oplossen.

een mogelijkheid heb ik al bedacht:
ik vermoed dat 2 weefsels opeen waarin gouddraad verwerkt zit, eentje met die draad horizontaal en eentje verticaal. draad om beurten een geleidende gouddraad en een niet geleidend die een heel klein beetje dikker, maar samendrukbaar is wel een bruikbaar raster moet geven.
als er weinig raakpunten zijn heb je weinig druk, zijn er veel heb je een grote druk. dat is dan de derde dimensie.

ook met een raster van svhs band moet iets te doen zijn, alleen is dan de resolutie een stuk grover, maar via interpolatie moet je tussenwaarden wel kunnen berekenen. de 3e dimensie is dan wel een stuk minder nauwkeurig.

Back