touchkeyboard

boeiend,
ga jij hetzelfde princiepe toepassen

geen idee eigenlijk, ik moet het allemaal eerst eens goed bekijken.

het idee om een soort van haaken te maaken is nog slechts een dag oud....:D

:koffie:

lijkt me interessant, hou me op de hoogte.
vind zo'n buchla vingerbord ook wel interessant....

zo'n hakenachtig ding moet ook met fototransistors te maken zijn zijn stukken goedkoper dan hall sensors
in een haken zitten al voor zo'n 300 euro aan sensors
met een greyscale wiggetje kan je lichtintensiteit bepalen, je kan zo'n wig maken van halftoonfilm en dat dan ook ineens exponentieel maken, dat scheelt ook een hoop aan berekenen en kan je een veel lichtere processor inzetten.
nadeel is wel als de wig onder het stof zou komen te zitten.

Die Haaken zou zelfs als diy clone vrij duur worden aan componenten enzo lijkt mij (hall sensoren, magneten, metaalwerk , veren , zitten ongeveer 3 resistive ribbons in per toets ?...)

Iets dat wel in de buurt komt qua functionaliteit en goedkoop te maken valt:
groot resistive touchscreen met multitouch controller (die ic's bestaan)
diy velostat pressure sensor per toets (op youtube staan hier leuke voorbeeldjes van )

Gaat qua feel wel anders zijn ... ma wel leuk en goedkoper :D

Had wel verwacht dat het een of andere krachtopnemer zou zijn, maar inderdaad hall sensoren. Geen simpele constructie, voel je op zo'n ding dan ook de vertikale strookjes zitten? En die kun je ook vertikaal bewegen, of niet?

Ernstig off topic trouwens, dit gaat over Jeroen zijn touch keyboard, misschien een ander draadje over een DIY Haken Continuum?

zo'n hakenachtig ding moet ook met fototransistors te maken zijn zijn stukken goedkoper dan hall sensors
in een haken zitten al voor zo'n 300 euro aan sensors
met een greyscale wiggetje kan je lichtintensiteit bepalen, je kan zo'n wig maken van halftoonfilm en dat dan ook ineens exponentieel maken, dat scheelt ook een hoop aan berekenen en kan je een veel lichtere processor inzetten.
nadeel is wel als de wig onder het stof zou komen te zitten.

daar had ik ook al aan zitten denken.

ik ga binnenkort eens wat experimenteren hiermee....\

Wow, interessant.

Als er schemas zijn .... lekker :P

Ik kan zelf alleen met Microsjippies overweg, omdat ik nog steeds in Basic prog :o:. (picbasic)
Niet dat het veel uitmaakt, dit soort software schrijven is toch boven mn theewater :L

ik kijk er naar uit :okdan:

nou, ik werk tegenwoordig zoveel mogelijk in avr basic....

ik heb het uitgebreid getest, en het geeft na compilatie, uitzonderingen daargelaten, en als je netjes schrijft, een 100% machinecode.

( ik kan ook uitstekend in assembler proggen, maar als basic dezefde code geeft, dan prefereer ik basic)

dus, wat dat betreft maakt het niet uit.

en hij is klaar, het kastje ziet er nog even niet uit, want ik had geen goeie planken meer in huis...:D

schema´s volgen volgende week.

en later nuturluk eren filmpja, zoals het tegenwoordig hoort....

ow ja, en het is een prototype, dus de uitendelijke versie gaat er wel wat beter uitzien....

attachment.php

:mega:

Attachments

• P1020875.jpg
    P1020875.jpg
    73,7 KB · Bekeken: 74
Back