Mening gevraagd voor het samenstellen van een EP !

JOGRO

Ingeburgerd
Hoi,

Met m'n eigenwerk band Yellow Suitcase gaan we later dit jaar een EP maken. We hebben momenteel 13 eigen nummers maar moeten een keuze maken wat er op de EP komt. Daarvoor horen we graag de mening van anderen.
Hierbij de 13 nummers in een compilatie, live op de radio vorige week.

Ik word iets teveel afgeleid door je zangeres, ik vind het het allemaal wel lekker klinken, voorkeur tracks 2, 4,6 en 9.

Ik word iets teveel afgeleid door je zangeres, ik vind het het allemaal wel lekker klinken, voorkeur tracks 2, 4,6 en 9.

Oke bedankt!
Hoezo wordt je daardoor afgeleid dan?

Mooie blonde lokken, mooie stem, moet ik nog door gaan? :D

Niet echt mijn smaak... het klinkt vrij flauw allemaal, het heeft een beetje een 'coverband sound'. ik mis pit...

Maar ik heb de moeite genomen om alles te beluisteren.. en mijn keuze zou zijn:

• drivers seat
• hold me tight
• come back

Ik zou voor deze nummers gaan. Ben het wel met Furious5 eens dat het wat spannender mag zijn... als ik jullie was zou ik de nummers die je besluit op te nemen nog wat verder uit werken voor je de studio in gaat. Succes!

hold me tight
who's to blame
better condition
come back

Blue, voor het rustige element
If you were mine
Hold me tight
Sunwire vanwege de aardige progressies

Driver's seat is voor mij te weinig zeggend.

Zangeres komt soms iets te Hollands over en het lijkt wel of ze vaak een procentje of 20 marge neemt voor de meeste noten, kan dat kloppen?

Okee, hier heb je mijn mening (dit is natuurlijk mijn persoonlijke ongezouten mening, dus niet boos worden):

Come Back: Heeft potentieel maar ik mis nog iets.

Who's To Blame: Dit is mijn favoriet, maar ik zou dat effect op de stem achterwege laten.

No Return: Dit nummer smeekt om meer stemmen, een tweede vrouwen stem in harmonie zou ideaal zijn (of met zo'n pedaaltje van EH).

Al bij al vind ik dat er teveel galm op de stem zit waardoor ik geneigd ben om meer op de reverb te letten dan op de stem zelf (dit geldt voor alle nummers).

Daarom steun ik de mening van anderen hier dat jullie nog wat aan de nummers kunnen werken eer je het voor de eeuwigheid laat vastleggen.

Bedankt!
De nummers zijn sowieso nog in ontwikkeling, veel nrs zijn pas een paar weken oud. Dus dat daar nog rek in zit beaam ik meteen.

:koffie::peukie:

Zo dan. Ik reageer zelden op dit soort posts. Nu wel even. Gloomer houdt het bij zichzelf en geeft zijn mening. Jij maakt het persoonlijk en speelt op de man. Daar zit een heel groot verschil tussen. De titel van de draad is nota bene "Mening gevraagd...".

Moest het even kwijt.

:koffie::peukie:

Zo dan. Ik reageer zelden op dit soort posts. Nu wel even. Gloomer houdt het bij zichzelf en geeft zijn mening. Jij maakt het persoonlijk en speelt op de man. Daar zit een heel groot verschil tussen. De titel van de draad is nota bene "Mening gevraagd...".

Moest het even kwijt.

Haha nouja vooral mening gevraagd over welke nummers we volgens jullie moeten kiezen.
Gloomers reactie had daar niet heel veel mee van doen.

" Maze of Mind" zou ik meer van willen horen. Klinkt vooralsnog het meest origineel en veelbelovend, maar de snippet is uiteraard wel erg kort.

"No Return" past goed bij de zangeres. Haar stem komt goed tot zijn recht bij dit nummer.

"Blue" lijkt ook te kunnen.

De rest klinkt als 13 in een dozijn.

Back