[Filmmuziek]

djoene

Ingeburgerd
Dit is een ideetje 'filmmuziek'
gemaakt met een string uit de JP8080

past bij een emotioneel moment in de film :D

het liedje kan je vinden op:
dit adres

grtz
djoene

klinkt wel goe...
je zou er ook trens van kunnen maken eigenlijk.
hmm... misschien klinken wel alle strings vet die uit de jp8080 rollen...

om filmmuziek te hebben mag er toch nog wat bij vind ik...
en ipv trens kun je er ook iets rustigers van maken met een "alternatief basje"
(ik heb iets in mijn hoofd, maar kan het nie uitspreken)

greetz

cloudy

Leuk, doet me even denken aan zo'n engelse televisieserie waar zo'n keltische liede in het begin voorkomt. Iets met Robin Hood of iets die kant op.
Nog een fluit erbij en dan is het helemaal af. ;)

Nice, nu wat moduleren en wat clicks n cuts toevoegen heb je een lekkere IDM track :)

:koffie:

sja grappig. maar de melodie is wel erg monotoon als je begrijpt wat ik bedoel er mag best wel meer harmoni onder zitten dus een lage toon wat langer door laten gaan zo krijg je een verweven structuur dat je ook veel in (klassieke) themas tegen komt. en verder gaat het in een keer als een gek door. neem de tijd die je nodig las zelfs waar nodig stiltes in.

:)

....ik mis nog wat lage cello's en misschien wat blazers voor een orchestraal gevoel :)

Doet me denken aan Das Boot... (geweldige serie/film btw;))

Afmaken die hap, kan er verder nog niet veel zinnigs over zeggen, maar er eerst maar eens een compleet nummer van. Maar het gaat in ieder geval de goeie kant op. Kijk eens of je er een soort rustige, gebroken beat onder kunt zetten, bassline met losse noten (een paar korte noten rond de 1e tel, niet te veel!). Probeer dan eens een afwisselende akkoordenschema omheen te zetten, en probeer uit eindelijk nog meer strings voor een nog mooiere sound naast te zetten. Dit is trouwens naar mijn idee zo'n soort nummer waar je een duidelijke melodie pas heel laat moet toevoegen.

thx voor respons

thx voor respons

ok, bedankt gasten voor jullie respons, hier kunnen we wel wat mee.
Ik had gedacht om dit stukje uit te werken als ik m'n korg triton le heb...

De meeste mensen zien in dit stukje wel iets :D

grtz

djoene

volgens mij is het gewoon een cover van de spice girls.

Laatst gewijzigd:
komt me wel bekend voor, maar klinkt cool !

ik zou er een echte kaastranceplaat van gaan maken. ;)

Ben waarchijnlijk weer een beetje te kritisch, maaruh...

Ik hoor hier niet echt iets speciaals in. Neem gewoon een preset en speel wat accoordjes die samen kliinken.
Een nummer opbouwen is nog wel iets anders. Een kurzweil zit vol met zulke klanken die je direkt in een filmsfeer brengen. Misschien iets voor jou.

Origineel geplaatst door nick nova
Ben waarchijnlijk weer een beetje te kritisch, maaruh...

Ik hoor hier niet echt iets speciaals in. Neem gewoon een preset en speel wat accoordjes die samen kliinken.
Een nummer opbouwen is nog wel iets anders. Een kurzweil zit vol met zulke klanken die je direkt in een filmsfeer brengen. Misschien iets voor jou.

Hier ben ik het toch wel mee eens.
neem een aantals trings. speel een aantal acoorden, laat ze vloeien. eventueel een aantal piano noten klaar:)
Wil niet zeggen dat het neit lekker klinkt. want dat doet het wel!!

je moet het ook niet met een track vergelijken, t is maar 1 string

Back