Dave Smith Prophet 12

Akikaze

Japans voor 'Herfstwind'
Ik heb de nieuwe profeet van David Smid besteld. Zijn er nog meer op dit forum? Ik hoop hem in juli binnen te krijgen. Zodra dat het geval is en ik er wat ervaring mee heb, zal ik die hier delen.

Als je hem binnen hebt zou het leuk zijn om hem ook met de prophet '08 te vergelijken. Eigenlijk ben ik wel benieuwd of het een hele andere synth is of meer een doorontwikkeling.

ze komen eraan :D

BNJoX2OCUAAuk5W.jpg

Als ik zo naar de stickers op de dozen kijk gaat deze pallet naar het Synth Forum :)

ja , die worden uitgedeeld tijdens de jaarlijkse synthforumdag in september

Ik heb een tijdje overwogen hem te kopen, maar gezien mijn ervaringen met de Prophet 08 (vooral het knoppenprobleem) en verhalen over de Tempest (lang voordat er een goed/stabiel OS was) besloten even de kat uit de boom te kijken en kijken of er geen kinderziektes inzitten en indien die er wel zijn hoe goed/snel die worden opgelost. Tot die tijd vermaak ik me met mijn nieuwe Voyager. Maar de Prophet 12 staat zeker op mijn lijstje als potentiele toekomstige investering en ik ben dan ook erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik had toch begrepen dat de 08 en de 12 twee totaal verschillende synths zijn. Ben alvast benieuwd naar je ervaringen.

Hij is behoorlijk anders qua architectuur ja, het zit een beetje tussen een Prophet en Poly Evolver in voor zover ik kan zien. Volgens mij is hij wel heel gaaf en kun je er heel diep mee.

Als je hem binnen hebt zou het leuk zijn om hem ook met de prophet '08 te vergelijken. Eigenlijk ben ik wel benieuwd of het een hele andere synth is of meer een doorontwikkeling.
Dat zal ik zeker doen. Zoals je kunt zien of hebt gezien aan het lijstje hieronder - is het toch ergens goed voor - heb ik de '08 ook. Ik heb besloten die te houden omdat hij volledig analoog is.
Het blijft een gok, een nieuw instrument kopen. Ik doe dat niet vaak. De encoders van de '08 heb ik ook moeten vervangen. Als ik de discussies op internet beter had gevolgd, had ik meteen een potmeterversie gekocht. Ik zie wel wat nieuwe dingen, zoals het gemak waarmee je modulatiepaden maakt en de ribbon controllers.

Ben ook heel erg benieuwd. Ben toch bang dat ik hem te veel zal vergelijken met de oude prophets en daardoor zal tegen vallen. Ben eigenlijk wel aan een analoge polysynth toe die ik niet elke maand moet laten repareren.

Ben ook heel erg benieuwd. Ben toch bang dat ik hem te veel zal vergelijken met de oude prophets en daardoor zal tegen vallen. Ben eigenlijk wel aan een analoge polysynth toe die ik niet elke maand moet laten repareren.

Ja reparaties ben ik ook erg zat.
Heb alleen nog een oude memorymoog lamm en thats it.(juno en 106 weg gelaten)

Ik denk als je een p12 wilt dan moet je hem nemen voor de modulatie mogelijkheden en niet voor een vintage klank denk ik.
Denk dat de basis klank van een vintage prophet beter klinkt als de p12 maar dat boeit me voor geen meter.
Ik vind de p5 eigenlijk erg saai:)

Ik zal dit draadje met veel interesse volgen....ben zeer benieuwd naar de ervaringen van (nu al 2 toekomstige) kritische SF-gebruikers! :) Het lijkt me toch wel een zeer mooie bak om voor je neus te hebben, als hij zo vers uit de doos komt......en daarna ook nog natuurlijk :W

Ik zit er ook ernstig over na te denken om deze aan te gaan schaffen. Wil ook aan de analoge poly, maar ben niet zo'n klussert en ben bang dat als ik een oud beestje koop ik meer geld en tijd kwijt ben aan reparaties dan dat ik zelf met de synth kan spelen. Houd dit topic dan ook met zeer veel interesse in de gaten!

Ja reparaties ben ik ook erg zat.
Heb alleen nog een oude memorymoog lamm en thats it.(juno en 106 weg gelaten)

Ik denk als je een p12 wilt dan moet je hem nemen voor de modulatie mogelijkheden en niet voor een vintage klank denk ik.
Denk dat de basis klank van een vintage prophet beter klinkt als de p12 maar dat boeit me voor geen meter.
Ik vind de p5 eigenlijk erg saai:)

Heb ook een memorymoog staan. En een prophet 5 rev 2. Vond de p5 ook erg saai maar een rev 2 is van een hele andere orde (vind ik). Misschien wel de mooiste synth die ik heb qua klank. misschien over een jaartje een second hand p12 scoren:)

Ik wou hem ook al gelijk kopen, maar nu wacht ik ook eerst even totdat alle bugs/kinderziektes eruit zijn en er misschien al een enkele 2e hands gaat verschijnen.

Tis op papier een wonderbaarlijke machine en ik was best tevree met mijn oude PEK en P08. Deze bak combineert de bovenstaande een beetje met nog meer extras en vooral meer stemmen.

Kweetniet of deze link al bekend was/is. Hier zitten ook de programmeurs van DSI zelf ook op, altijd handig als je er zelf soms even niet uitkomt...

http://prophet5.org/viewforum.php?f=27&sid=fa35f8b5cac12039639e66471db146c3

Dave Smith Instruments Prophet 12 virtueel analoge synthesizer

Zo staat ie bij BAX shop in de catalogus.

virtueel analoog ? hoezo dozenschuivers?

ik had trouwens juist meer het idee dat de pek een combi van prophet12 en prophet08 was, dat met de 08 en 12 de pek uit elkaar getrokken wordt, wat het karakter van zowel jekyll als hyde meteen ten goede komt, nog los van het aantal stemmen.

Dave Smith Instruments Prophet 12 virtueel analoge synthesizer

Zo staat ie bij BAX shop in de catalogus.

virtueel analoog ? hoezo dozenschuivers?

ik had trouwens juist meer het idee dat de pek een combi van prophet12 en prophet08 was, dat met de 08 en 12 de pek uit elkaar getrokken wordt, wat het karakter van zowel jekyll als hyde meteen ten goede komt, nog los van het aantal stemmen.

De copywriter van Bax heeft denk ik dit zinnetje uit de specs vertaald en gedacht: VA!

'Five DSP-based oscillators per voice (including one sine wave sub oscillator)'

Back