Akikaze
Japans voor 'Herfstwind'
Ik heb de nieuwe profeet van David Smid besteld. Zijn er nog meer op dit forum? Ik hoop hem in juli binnen te krijgen. Zodra dat het geval is en ik er wat ervaring mee heb, zal ik die hier delen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Dat zal ik zeker doen. Zoals je kunt zien of hebt gezien aan het lijstje hieronder - is het toch ergens goed voor - heb ik de '08 ook. Ik heb besloten die te houden omdat hij volledig analoog is.Als je hem binnen hebt zou het leuk zijn om hem ook met de prophet '08 te vergelijken. Eigenlijk ben ik wel benieuwd of het een hele andere synth is of meer een doorontwikkeling.
Ben ook heel erg benieuwd. Ben toch bang dat ik hem te veel zal vergelijken met de oude prophets en daardoor zal tegen vallen. Ben eigenlijk wel aan een analoge polysynth toe die ik niet elke maand moet laten repareren.

Het lijkt me toch wel een zeer mooie bak om voor je neus te hebben, als hij zo vers uit de doos komt......en daarna ook nog natuurlijk 
Ja reparaties ben ik ook erg zat.
Heb alleen nog een oude memorymoog lamm en thats it.(juno en 106 weg gelaten)
Ik denk als je een p12 wilt dan moet je hem nemen voor de modulatie mogelijkheden en niet voor een vintage klank denk ik.
Denk dat de basis klank van een vintage prophet beter klinkt als de p12 maar dat boeit me voor geen meter.
Ik vind de p5 eigenlijk erg saai![]()

Dave Smith Instruments Prophet 12 virtueel analoge synthesizer
Zo staat ie bij BAX shop in de catalogus.
virtueel analoog ? hoezo dozenschuivers?
ik had trouwens juist meer het idee dat de pek een combi van prophet12 en prophet08 was, dat met de 08 en 12 de pek uit elkaar getrokken wordt, wat het karakter van zowel jekyll als hyde meteen ten goede komt, nog los van het aantal stemmen.
Dan moet je vooral géén Dave Smith kopen; de kans dat die vaker gerepareerdBen eigenlijk wel aan een analoge polysynth toe die ik niet elke maand moet laten repareren.