[tip gezocht] Multiband, welk programma?

AOR

Ouwe rot
Ik wil mijn tracks graag 'finalizen' met mulitband. Ik gebruik reason en ik wil mijn tracks graag nog op een andere manier gaan nabewerken. Net als dat Fuse voor mij af en toe een track op zijn manier heeft afgemixt. Dat wil ik ook kunnen.

Wel heb ik een programmaatje dat heet: graphic equalizer pro, maar dat progje onthoud de instellingen niet en ik weet niet of ik me track hier nu echt mee opleuk of dat het gewoon geforceerd gaat.

Ik wil er graag wat professioneler mee bezig zijn, maar weet niet met welk programma ik moet beginnen. . Om er even wegwijs in te komen.

Heeft iemand nog tips? Ik ben altijd wel tevreden over mijn afmix, maar ik zoek nog net die finishing touch.

Last edited by a moderator:
T-Racks wordt veel gebruikt om te masteren :)

-- eh wat Kazaa ? wat is dat :confused: ... mmmm ... wel kopen hoor als je het kan betalen, anders is het misschien wat om Wavelab te gebruiken ? Of Sonitus VST compressor plug-in ?

Origineel geplaatst door dextron
T-Racks wordt veel gebruikt om te masteren :)

bedankt ik ga even op internet zoeken of het betaalbaar is en wat het precies is. Wordt deze veel gebruikt?

T-Racks gebruik je om een wav-file die je hebt gemaakt te voorzien van multiband compressie, compressie, en EQ.
Als je de file rendert met T-Racks is dat je master. Wordt veel gebruikt door Reason dudes die hun songs willen oppoetsen. Ik gebruik het zelf ook om mijn songs die ik met hardware maak aan te dikken.

T-Racks gebruik je om een wav-file die je hebt gemaakt te voorzien van multiband compressie, compressie, en EQ.
Als je de file rendert met T-Racks is dat je master. Wordt veel gebruikt door Reason dudes die hun songs willen oppoetsen. Ik gebruik het zelf ook om mijn songs die ik met hardware maak aan te dikken.

ah, ok, ik ben ook zo'n dude. is dit programma ook gewoon te downen? Of moet ik er maar even 200 dollar tegenaangooien.

ik zal maar zeggen ja het kan ... maar ik geloof dat het forum regels heeft voor dit soort vragen ... of was dat een ander forum ... anyway, als je een search doet zie je gelijk of dat het kan ... :)

Misschien dat er ook freeware multiband plug-ins zijn. Maar dat zou ik effe niet weten :)

het was altijd: Waves (vooral L2), later kwam daarbij: Ozone en T-racks ....die zou je nog steeds kunnen uitchecken....er zijn ook mensen die met puur de UAD1 plugins masteren....daar zit geen mulitband compressor in, maar dat is ook niet altijd nodig..... recent zijn er wat interessante plugins op de markt gekomen die qua prijs ERG interessant zijn, en door veel UAD en Waves gebruikers de hemel in worden geprezen: www.voxengo.com ... curveEQ en elephant.....er zijn er veel die zeggen dat elephant beter(transparanter) klinkt dan Waves L2, en dat CurveEQ de vergelijking met de oxford EQ kan doorstaan

misschien ook leuk:
http://www.propellerheads.se/home/discover/articles/reason03.html

Olaf

Helemaal met OlafMol eens.

T-racks en Ozone zijn te gebruiken maar je moet oh zo oppassen dat je het niet teveel gebruikt. Voor iemand die net begonnen is IMO ongeschikt. Leer eerst maar eens wat je met EQ en een enkele compressor kunt doen.

En multibandcompressie is ook niet altijd nodig. Het is eerder een teken dat je manier van mixen af laat weten en dat je daar naar moet kijken. Alleen als je beperkt ben qua mogelijkheden kun je daar soms niet omheen.

Die gast van voxengo die levert voor dat geld een partij software af van zulke hoge kwaliteit waar de concurrenten jaloers op mogen zijn en voor een fractie van de prijs. Maar ook die software is geen garantie voor succes. Het is dan nog geen kwestie van presets gebruiken maar je oren. Dat is echt niet makkelijk hoor.

En soms kan iemand anders gewoon beter masteren omdat hij/zij een frisse kijk op de track heeft of het gewoon beter kan. Maar ook die is ergens begonnen met te leren en wat dat betreft kan het altijd nog beter (en duurder).

T-Racks: mooie GUI, maar verder klinkt het voor geen meter, en behoorlijk buggy.
O-zone: Flikker alle presets maar weg want die zijn super $&^$&!

...nee, ik hou het nu bij Waves LinMB.. Precies genoeg voor het subtiele werk.

hier kan ik wel wat mee, ik ga kijken of ik een van deze programma''s kan bemachtigen. BEDNAKT !

Die demos zijn makkelijk te downloaden hoor.

Of gewoon even je creditcard gebruiken en metteen kopen.

W88 is voor mietjes! :P

Re: [tip gezocht] Multiband, welk programma?

Origineel geplaatst door AOR
Ik wil mijn tracks graag 'finalizen' met mulitband. Ik gebruik reason en ik wil mijn tracks graag nog op een andere manier gaan nabewerken. Net als dat Fuse voor mij af en toe een track op zijn manier heeft afgemixt. Dat wil ik ook kunnen.

Wel heb ik een programmaatje dat heet: graphic equalizer pro, maar dat progje onthoud de instellingen niet en ik weet niet of ik me track hier nu echt mee opleuk of dat het gewoon geforceerd gaat.

Ik wil er graag wat professioneler mee bezig zijn, maar weet niet met welk programma ik moet beginnen. Eigenlijk zoek ik een programma die makkelijk te downloaden is via kaazaa. Om er even wegwijs in te komen.

Heeft iemand nog tips? Ik ben altijd wel tevreden over mijn afmix, maar ik zoek nog net die finishing touch.

Ckeck je pb :smeris:

curveEQ is nu geupdate naar versie 1.8, met als belangrijkste kenmerken:

*Added "minimum-phase" filter mode. When this mode is enabled CurveEQ actually designs an analog style FIR-filter, without pre-echoing. This creates a non-linear phase filter which in fact sounds even more vintage.

*"Freehand" mode implemented. In this mode you can draw EQ curve with the mouse freely. Please, read the help file for more information.

*SpectruMatch now allows to create the EQ curve with the specified
number of control points (up to 60). Previously created presets and
spectrum files can be seamlessly loaded/imported, with minimal
differences. However, backward compatibility is not supported (you cannot
safely load the newer presets with the earlier CurveEQ versions).

en dat alles voor maar 98 US dollar

http://www.voxengo.com/curveeq/

Olaf

Da's mooi spul!

Gewoon de beste EQ van dit moment en voor die prijs.
Als dit een Waves pluggo was dan was hij minstens 500€. Maar dan nog.......

Ik heb de Voxengo eq even gebruikt, maar ik vond hem niet echt lekker te bedienen,en als ik hem vergelijk met de Waves Renaisance eq vind ik de Renaisance eq toch lekkerder klinken.

Vinden jullie die Voxengo eq beter klinken dan de Renaisance eq? Kan zijn dat ik wat mis doordat ik um niet echt goed kon bedienen.

Smaken verschillen maar die Voxengo vond ik het beste klinken. Ook dat hij veel handiger werkt in de praktijk.

Gebruik ik ook altijd. Als je vanuit de preset FM-Broadcasting werkt kun je echt een goed radiosoundje verkrijgen.(ik ben er ook op tegen om alle dynamiek eruit te compressen, maar wat moet je, als dat de stamdaard is:-))

En vervolgens help je een hele mooie track de vernieling in.

Echt zonde IMHO.

Echt preset generatie he, wat doe je eraan.

Origineel geplaatst door Niels
Gebruik ik ook altijd. Als je vanuit de preset FM-Broadcasting werkt kun je echt een goed radiosoundje verkrijgen.(ik ben er ook op tegen om alle dynamiek eruit te compressen, maar wat moet je, als dat de stamdaard is:-))

Gooi T-racks weg!!! Is echt een verschrikking voor je tracks.. IMO..

Back