RM1x tips, the sequel

job??

job??

oke het is gelukt:okdan: de synt zit erachter.

nu het volgende ik heb op you tube naar rm1x gekeken en daar zag ik dat bij sommige een pattern hebben gemaakt waar in wordt afgespeeld.
Opeens na 15/20 sec er dan weer een nieuw geluid erbij komt in de zelfde pattern doen ze dat met job.ook heb ik gezien dat na die tijd de bas in 1 keer versneld.

Idd 3x op de knop 'setup' rammen en je bent waar je zijn moet :geslaagd:
(mbt outchanel vraag haha)

Druk op "Oct Up", "Oct Down" en "All" tegelijkertijd in, en zet vervolgens de RM1x aan. Zie pagina 29 van de Engelstalige manual.

Bedankt man, ik zat wat meer naar woorden als delete te zoeken enzo ipv system initialization...thanks

Dat is echt de Yamaha manual hel... Die rotzakken noemen alles net iets anders dan dat je het jarenlang gewend bent. En als je dan eenmaal hebt ontdekt welk stupide woord ze nu weer hebben bedacht voor de meest basale ingeburgerde functie , word je ook nog 'ns vrolijk naar pagina 117 gestuurd, om vervolgens aanvullende info te vinden op pagina 96, 23, 57 en 138... In die volgorde.

Bedankt man, ik zat wat meer naar woorden als delete te zoeken enzo ipv system initialization...thanks

Dat is echt de Yamaha Handleiding Hel... Die rotzakken noemen alles net iets anders dan dat je het jarenlang gewend bent. En als je dan eenmaal hebt ontdekt welk stupide woord ze nu weer hebben bedacht voor de meest basale ingeburgerde functie , word je ook nog 'ns vrolijk naar pagina 117 gestuurd, om vervolgens aanvullende info te vinden op pagina 96, 23, 57 en 138... In die volgorde.

help

help

ik kom er nog niet uit om op bv op 30 sec een geluid er in te laten komen of hoe kan ik op de maat 16 een kickroffeltje maken of laten uit faden.
:o:

Dat is echt de Yamaha Handleiding Hel... Die rotzakken noemen alles net iets anders dan dat je het jarenlang gewend bent. En als je dan eenmaal hebt ontdekt welk stupide woord ze nu weer hebben bedacht voor de meest basale ingeburgerde functie , word je ook nog 'ns vrolijk naar pagina 117 gestuurd, om vervolgens aanvullende info te vinden op pagina 96, 23, 57 en 138... In die volgorde.
Ik vind 'system initialization' best een logische benaming eigenlijk :D. De RM1x manual vind ik sowieso best duidelijk.

ik kom er nog niet uit om op bv op 30 sec een geluid er in te laten komen of hoe kan ik op de maat 16 een kickroffeltje maken of laten uit faden.
:o:
Dit kan op diverse manieren:
1. Maak een phrase van 1 maat en unmute die op maat 16. Dus maakt een phrase van 1 maat met alleen 16en voor een kick. Voor infaden en uitfaden heb je een Job die je kunt toepassen op die ene maat.
2. Je programeert in een bestaande phrase die 16 maten duurt in de 16de maat je 16den kick. En je switcht naar een ander pattern nadat die kickroffel is afgelopen.
3. Je gebruikt Job 7 op de 16de maat. Dit laatste is in principe hetzelfde als 1.

Faden kan met Job 4, met negatieve waarden voor Velocity Range krijg je uitfaden.

help

help

klinkt meschien dom maar ik kom in de war met de

phrs=001 m001:1:000~m002:1:000

als ik nou in u02 sec b track 16 wil hebben welke frase is dat dan. en dan neem ik aan dat de m voor welke maat hij moet beginnen en tot welke. en de laaste is de tijd er staat dan dat er 480 clock cycles per tel zijn .
als ik dus op de 2 tel wil beginnen verander ik de eerst 1 in 2 en wil ik eindigen op de 4 maat zou ik de 2 de 1 in 4 moeten veranderen als ik het dus goed heb

ik heb hier dus echt weinig kaas van gegeten:o:

Het compleet triggeren van een sample is hier nog steeds een probleem helaas..

Ik neem bijv. een amen breakbeat, die een 'lenght' van 4 heeft in step rec.
Alleen bij de 3e meas valt ie al weg.
(Step heb ik nu op 1920, en gate op 200%)
Hoe los je dit op? De breakbeat wil ik volledig afspelen.

Verder kan je het niet ergens instellen als een software tracker?
Samples compleet afspelen, en dat de volgende sample de vorige gewoon afkapt?
Recht toe recht aan :D

alvast bedankt

Langere samples kun je het beste in de 'step' modus programmeren; zet de sample op de plek waar je hem wil hebben en verleng de noot zoveel maten als je wil met 'tie'. Dat is ook meteen de oplossing voor je tweede vraag: zodra je geen tie hebt geprogrammeerd maar helemaal niks, of een nieuwe noot, kapt de sample af (tenzij de sample natuurlijk een release tijd heeft). Volgens mij hoef je dan niet eens de gate tijd te veranderen.

Edit: en wederom, ik gebruik de RS, dus weet niet exact hoe dit allemaal in de RM1X werkt.

Je kan bij "edit" de nootlengte handmatig aanpassen, bij de gate waarde. In jou geval staat ie nu op 08:000. Maak daar 16:000 van, en dan moet het goed komen.

Back