RM1x tips, the sequel

Ik heb er 2 synths en een sampler aan hangen, met daisy chainen...
Ik vind t wel jammer dat de RM1x niet meer MIDI outs heeft (zoals de MPC bijv)... maar zo werkt t ook, MIDI channels instellen en gaan ;)

Heey mensen,

Ik ben even met dat midi thru bezig geweest, nouja eigenlijk stelde het niet veel voor.
Een midi kabel van de midi thru van mn sampler naar mn synth gedaan, en dit bleek niet te werken..
Dus ik dacht jammer dan, moet ik dat beter gaan uitzoeken, ik kabel weer uit de midi thru en begin weer wat te spelen op de rm1x.

maar nu blijkt als ik van section verwissel, dat mn sampler plotseling (en elke keer weer) op present 0 springt.
hoe kan dit, en hoe verhelp ik het?
heb de mikmak eens uit gedaan en opnieuw opgestart maar zo makkelijk was het nou ook weer niet helaas...

Gegroet

Misschien kan iemand mij helpen:

Ik stuur met de sequencer van mijn RM1x externe (soft)synths aan.
Zodra ik control changes ga opnemen van een externe controler, bijvoorbeeld het filter hoor ik tijdens het opnemen de filter waarde veranderen in de externe synth zoals het hoord. maar (nu komt het) zodra de loop weer opnieuw begint in de RM1x, stuurt hij een hele andere control aan in plaats van het filter! erg frustrerend dus.

de control setup:
Juno als master klavier met midiout naar de midi in van de BCR2000. de Midi out/thru van de BCR2000 naar de midi in van de RM1X. de out van de RM1X naar de (soft)synths.

maar nu blijkt als ik van section verwissel, dat mn sampler plotseling (en elke keer weer) op present 0 springt.

Je RM1x stuurt een Program Change nummer naar de sampler, dus je zult misschien in 1 van je sequences (per ongeluk) een program change geprogrameerd hebben.

Raar dat de thru het niet doet... Zal niet aan je rm1x liggen, waarschijnlijk doe je iets anders verkeerd.

Je RM1x stuurt een Program Change nummer naar de sampler.

Raar dat de thru het niet doet... Zal niet aan je rm1x liggen, waarschijnlijk doe je iets anders verkeerd.

Is een bekende bug van het oude os van de rm1x.

Je RM1x stuurt een Program Change nummer naar de sampler, dus je zult misschien in 1 van je sequences (per ongeluk) een program change geprogrameerd hebben.

De rm1x is naar mijn mening in de war geraakt nadat ik mn synth aan de midi thru heb gedaan.
Maarja ik kan ook zo per ongeluk een program change geprogrammeerd hebben, wie zal het zeggen..

Nu ben ik net ook even andere style's geprobeerd en daar doet ie hetzelfde.
Hoe los je dit op, rm1x leeg smijten?

Ik kan me niet echt voorstellen dat de RM1x ineens Program Changes is gaan versturen nadat je de MIDI thru van een ander apparaat hebt aangesloten... Hoe had je het precies aangesloten?
De goede manier is: RM1x out ->sampler in, sampler thru -> synth in.

Gebruik je trouwens preset patterns of zelfgemaakte patterns? In de oude OS zit inderdaad een bug voor preset patterns, waardoor program changes worden verstuurd. In user patterns kun je in het edit menu bekijken waar program changes in staan (hier afgekort tot "PC"). Door twee keer op edit te drukken kom je in een extra menu, waarin je program changes uit kan filteren.

Is er ook een tip tegen RM1x liefdesverdriet? Ik heb de mijne vandaag verkocht en verstuurd en ik voel nu al iets knagen =(

Haha, "Gelukkig hebben we de foto's nog" :) Nah, ik heb de RM1x zelf al een behoorlijke tijd niet meer gebruikt nu ik een complete PC MIDI-gestuurde setup heb, dus het is goed dat hij een nieuw baasje heeft. Maar het was wel een van mijn oogappeltjes en dan doet gedag zeggen altijd een beetje pijn :)

Als nou iemand eens die gare Phonic effectenbak over wou nemen, daar heb ik tenminste oprecht een hekel aan :okdan:

Ik kan me niet echt voorstellen dat de RM1x ineens Program Changes is gaan versturen nadat je de MIDI thru van een ander apparaat hebt aangesloten... Hoe had je het precies aangesloten?
De goede manier is: RM1x out ->sampler in, sampler thru -> synth in.
Het zal wel toeval zijn, wel had ik toevallig de shizzle aangesloten zoals jij dat nu zegt.
Maar de synth kreeg geen midi binnen (en had gehoord dat je dan de midi instellingen van de sampler, synth, of allebei moest veranderen, waar ik even geen zin in had)
Dus ging ik verder met spelen op rm1x.

Gebruik je trouwens preset patterns of zelfgemaakte patterns? In de oude OS zit inderdaad een bug voor preset patterns, waardoor program changes worden verstuurd. In user patterns kun je in het edit menu bekijken waar program changes in staan (hier afgekort tot "PC"). Door twee keer op edit te drukken kom je in een extra menu, waarin je program changes uit kan filteren.
Zelf gemaakte patterns..
Had ook al even bij edit gekeken, maar van al die midi data werd ik ook niet wijs.
Ik denk dat ik maar even tot system initialisation overga ;{

Back