Ok, twee dingen ontdekt op een Rm1x, waarvan ik niet wist. Het zal misschien ergens in de handleiding staan, maar ik heb het nooit gezien.
1. Grid mode gebruiken op een frase van meer dan 1 maat: Je zult zeggen, grid mode is toch alleen te gebruiken op 1 maat? Klopt, maar toch kun je in grid mode opnemen, al bestaat je frase uit meer dan 1 maat. Wat te doen.
Je zet de instelling voor het aantal maten op de instelling die je wilt(rechts boven in de hoek kun je dat doen).
Dan vervolgens fiets naar de maat waar je wilt beginnen met opnemen in gride mode met de dubbele pijl knoppen(<< en >>).
Je drukt de record knop in, zorgt dat de record mode op grid staat natuurlijk en je drukt de play knop twee keer in, dacht ik. Dan ga je te werk in grid. Als je klaar bent druk je op de stop knop.
Wat is er dan gebeurd? Je opname is alleen gebeurd op die ene maat waarnaar je aan het begin naartoe gefietst was. Handig als je bijvoorbeeld alleen op zeg bv. alleen de 4e maat iets wilt opnemen.
2. Gebruik van Patch chain mode: Misschien is mij dit nooit met mijn domme kop opgevallen,

, maar je hebt alle 16 patterns tot je beschikking als 1 van de patterns in een style spelen. Als je dus van te voren even insteld dat je na een aantal maten over gaat naar een andere style of pattern, heb je in de tussentijd de hele zooi tot je beschikking om te freaken. En hup na de vaste ingestelde aantal maten heb je een andere rits andere patterns om mee te freaken. Nu ik aan het schrijven ben bedenk ik me dat je die acties ook zou kunnen opnemen, maar dat weet ik niet zeker of dat kan.
Dus mijn twee verassingen nadat ik een hele tijd niet meer met die sequencer had gespeeld.