Als je maar 1 synth mocht houden...

Ahum.....

Ahum.....

Ik koop alleen synthesizers die ik mooi vind,... en ik vind zoveel synthesizers mooi....

Maar om een antwoord te geven, hoewel ik hem niet heb (maar als ik hem zou hebben dus) dan was het de Korg Wavestation. Gewoon omdat dit instrument de meeste indruk op mij heeft gemaakt. Maar van de 3 synths die ik nu heb (Roland D5, Korg X5D, Ensoniq SQ-1) zou het de Korg X5D zijn omdat hij het dichtst bij de Wavestation in de buurt komt.

Origineel geplaatst door Pim
Andromeda. 16 x multitimbraal met 16 x stepsequencer en 16 x arpeggiator. Oh ja, de sound is ook niet vies... :D

Idem...:halleluja

Origineel geplaatst door nick nova
Piano.

Good point !
Ik kies dus voor mijn Rhodes stage 73 Mk1 piano, en omdat dit geen synth is mag ik mijn Wavestation ook houden ;)

Alles eruit, dan meteen voor hetzelfde bedrag modcan erin.

Als ik kijk naar wat ik heb staan (zie footer) dan denk ik toch dat ik mijn CS1x zou houden. Dat is de meest versatile (wat is het nederlandse woord???) bak die er tussen zit.
Ja, de CS1x blijft. Ik kan dr complete nummers op bouwen.

-C-

hmmm de keuze welke softsynth ik zou houden............

lastig maar ik denk of de v-station of de z3ta+

Degene die me voor die keus zou stellen zou dan een probleem hebben.

Maar een laptop en een midikeyboard en wat software is mijn minimale setup.

In eerste instantie zou ik zeggen A-station. Alleen heeft deze weinig nut zonder keyboard/sequencer....
Dus kies ik maar voor mijn Cs1x, en zoals C738 al heeft gezegd je kan er hele nummers op maken. Dit zou eventueel ook wel kunnen met een mc303, maar ja dan zijn de sounds van de Cs1x toch wel weer stukke beter.

Dus:

Yamaha Cs1x

Origineel geplaatst door henkeys
Good point !
Ik kies dus voor mijn Rhodes stage 73 Mk1 piano, en omdat dit geen synth is mag ik mijn Wavestation ook houden ;)

Fuk man, zo'n Rhodes... Fenomenaal instrument is dat.

Eeeh..

Mn JP8000...

Alleen zou ik graag willen dat hij nog een audio-input zou hebben 8)

Hmm, RS: lekker makkelijk alles bij elkaar, maar da's niet echt een synth..
Toch een SN2 dan maar.. (met toetsen dan!)
Net ff makkelijker in 't gebruik dan de rest van m'n zooi.

Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

Zijn er mensen met voortschrijdend inzicht ? :)
Ik twijfel nu zelf tussen mijn Rhodes Mk1 en mijn Rhodes Mk V.

Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

mijn rm1x-je gaat nooit weg hoor!

Back