Hangende noten - hoe te verhelpen?!

skywalker1

Stamgast
Hallo mensen!

Ik stuur een Waldorf Blofeld module en een SupernovaII module aan met een Motu Midi Express 128 interface..(master keyboard = Yamaha AN1X)

Helaas blijven de noten hangen als je wat speelt..:(

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn/hoe ik dit kan verhelpen??!!

Hoor graag van jullie, groeten Sander.

PS Ik werk met Logic..

ik heb dat ook wel eens. ik doe het zo in abeton live 8 . stel in op 1/32 van een noot. selecteer alles, daarna doe je van van 1 noot 1/32 af . dit gaat dan automatische bij alle noten. nu zijn alle noten los van elkaar. misschien werkt het ook bij jouw.

Zowel bij de Blofeld en SupernovaII is het zo dat je bij spelen een paar noten zonder hangen hoort - waarna er dan plotseling een hoge hangende noot bij komt..!!??

Thanx Access1 & Dre - ga een en ander uitzoeken..

Laatst gewijzigd:
Ik zit te denken aan een midi loop.

je kan dat even uitsluiten door de midi out kabel van je SNII en Blofeld er even tussenuit te halen alsook de midi in kabel naar je an1x

speel nu eens of je an1x en kijk eens of de SNII en de Blofeld nog last hebben van hangende noten.

Er zijn instellingen op je pc en op mogelijk ook op je synths die midiloops kunnen voorkomen.

Even voor de goede orde; de boel is qua midi als volgt aangesloten:

De Out van de AN1x gaat naar de IN1 van de Motu.
De Out1 van de Motu gaat naar de Blofeld.
De Out2 van de Moty gaat naar de SupernovaII

Om te kijken waar het probleem zit, kun je proberen:
a) De MIDI OUT van de AN1x rechtstreeks op de MIDI IN van de Blofeld of Supernova aansluiten.
b) Vanuit Logic MIDI-noten naar de Blofeld of Supernova sturen.

Als je bij (a) het probleem houdt en bij (b) het is opgelost, zal er in de AN1x een instelling zijn die doorgeeft dat de MIDI-sustain open staat (alsof je een sustainpedaal ingedrukt houdt).
Als je bij (b) het probleem houdt en bij (a) het is opgelost, zal een instelling in Logic of in je Motu niet goed staan.

Bij Midi out Yamaha AN1X --->rechtstreeks naar Midi in van Blofeld of Supernova ---> geen hangende noten!! 100% OK!

Maar bij EN INspelen en AFspelen vanuit Logic ---> bij beide synthen ---> hangers!! :(

OK, dat is in ieder geval weer een stap verder.:)
Ik ken zowel Logic als de Motu niet, dus hopelijk kan iemand anders je helpen met de specifieke instellingen die dan verkeerd kunnen staan.

Wat je nog wel kunt proberen is om een andere DAW dan Logic te gebruiken. Er is bijv. een gratis versie van Studio One: http://studioone.presonus.com/free/

Als je daar namelijk hetzelfde probleem houdt, ligt het probleem bij de Motu. Heb je met een andere DAW geen probleem, dan ligt het dus aan je instellingen in Logic.

Hoe je dat precies moet oplossen weet ik dus niet, maar zo kun je in ieder geval vaststellen waar het probleem zit. Als niemand hier een oplossing zou weten, kun je natuurlijk altijd nog contact opnemen met Motu of Logic.

Je moet eens op het Logic forum zoeken. Ik heb dat ook eens gehad. Logic onthoud wel eens dingen per ongeluk die je niet wil.. Bij mij was het ergens een controller setting renetten en klaar. Zoek maar eens in je settings. Is een minder fijn klusje, maar daar zou het kunnen zitten.

Al die DAW dingen zijn vooral goed in ITB blijven....

Het probleem is opgelost!

Ik heb contact gehad met de mannen van Motu..

Het is de Apple usb 3.0 aansluiting die vooralsnog niet samenwerkt met de Midi Express 2.0

Apple moet dat gaan oplossen maar in de tussetijd is de Motu verbonden met een 2.0 Hub waardoor de bovengenoemde problemen zich niet meer voordoen!!

Hangende noten krijgen (zo goed als) alle jongens vanaf een jaar of 12.

Is heel normaal. In de puberteit verandert er veel in en aan je lichaam.

Enige oplossing is je zakie er af laten halen, maar dat is niet aan te raden...

:bekdicht:

Hangende noten krijgen (zo goed als) alle jongens vanaf een jaar of 12.

Is heel normaal. In de puberteit verandert er veel in en aan je lichaam.

Enige oplossing is je zakie er af laten halen, maar dat is niet aan te raden...

:bekdicht:

zeer strakke onderbroeken dragen help misschien?

Back