Juno 2 probleem

oxoid

soms wel
Ik heb sinds het begin van deze week een alpha juno 2 staan. Deze had wel een aantal probleempjes:

- Zat iets los binnenin
- 1 toets deed het niet
- 1 van de outputs ruisde enorm

Ik heb net ff wat tijd over dus ik dacht, ik maak hem ff open, ff kijken of ik er iets aan kon doen.

die output gaat m'n pet te boven dus daar heb ik niet naar gekeken.
Het losse onderdeel bleek dus een oud hollands 5 cent munt te zijn.
Toets kon ik ook niks aan ondekken dus ik was van plan om hem weer in elkaar te zetten....

op zich ging dat prima, alleen nu doen meer dan de helft van de toetsen helemaal niks meer. zowiezo de onderste 3 octaven niet, dan weer een paar wel, 1 of 2 niet, dan weer een paar wel, etc, etc....

Iemand die hier verstand van heeft?

Heb dat ook eens gehad,maar niet bij een juno,wel bij een andere roland.
Nu wat ik gedaan had is ff hard op de klavier drukken(of ja drukken ghehe ),toen werkte het weer en doet het nog steeds goed.

deze tip is geheel op eige risico btw.

Misschien kan je hem weer openmaken en checken of de ijzerdraadjes die verbonden zijn aan de toets de metalen pen wel raken bij het indrukken. Misschien zijn ze verbogen.

Groet Erik

Ook alle stekkertjes even checken. Soms zijn de draden zo kort dat je bij het openmaken een stekkertje lostrekt. Kan nooit kwaad alle stekkers te checken. 2e tip: IC's indrukken. Wel eerst je lichaam on-statisch maken door even met je hand langs bijv. de koelkast of verwarmingsbuis te gaan.

Groet

alles doet het weer behalve die ene toets die het op het begin niet deed, ik denk dat ik het zo maar ff laat.

Bij mij doet 1 toets het erg slecht, als ik er hard op ram doet die het weer.
Hoe kan ik dit het beste fixen ?
Ben niet al te technisch in het openmaken van dingen. (openmaken wel maar het dicht maken niet, hou altijd iets over :P)

Ik vermoed dat dan een metalen staafje van die toets vuil is. Kun je schoonmaken met alocohol. Veelal worden die staafjes na verloop van tijd zwart. Gaat het met alcohol niet weg kun je altijd nog een fijne korrel schuurpapiertje gebruiken en lichtjes eraf schuren. Misschien wel met nagelvijltje (een fijne korrel).

Tip: Leg wat briefjes neer en leg daar de schroeven gesorteerd neer en schrijf erop waar het vandaan komt. Ik hield soms ook een schroef over. Veelal komt dit doordat je snel wil werken. Een andere tip is gebruik van schildersplakband (kun je op schrijven, ziet er beige uit ongeveer 1,5 cm breed) en die wilkel je om de snoertjes waarvan je het stekkertje los hebt gehaald. Geef bijv. nummer 1 aan op de stekker en plak ook een 1 op de plek waar de stekker hoort.

Groet Erik

Je zou eens moeten weten hoeveel Juno 2's er zijn met 1 rotte toets. Dit hoor ik echt heel veel van mensen die er 1 hebben. Ik weet zo niet meer welke het was maar het leek ook steeds dezelfde te zijn (ergens in de 2e octaaf zo uit mijn hoofd).

Maar wat er aan te doen.......dat weet ik niet.

Tja een keyboard dat des te harder gaat des te harder je er op slaat is natuurlijk nooit een goed idee :D

Hier nog eentje, alpha juno 2 met 2 defecte toesten en gebroken schroefdraad aan linkeronderkant waardoor de kap met de hand een stuk op te tillen is..... maar voor de rest werkt 'ie nog prima, ook voor hardcore 8)

mijne heeft ook een toets die een beetje distorted klinkt.

ook is mn backlight erg dof en geeft ie een raar piepje, iemand enig idee hoe dit te fixen?

ok ik ga proberen een antwoord te geven wat er mis is met de output
kijk eens als de CHORUS aanstaat als die aan staat doe die dan uit en luister als er nog steeds ruis en brom op je output zit
ik denk zelf dat het de chorus chips zijn die vervelend doen en dan is het een kwestie van accepteren of je kan nog wel wat onderdelen laten vervangen zodat het minderd maar de garantie daarop kan ik je niet geven

ik eens met de juno2 chorus zitten klooien die ook een iritante ruis had en ik kon hem niet maken ook komt dit probleem voor bij de juno1 juno106 jx8p etc etc etc

de toets is een kwestie van schoon maken het staat al hierboven beschreven
ik heb volgens mij nog wel juno2 toetsen liggen

succes

Back