Beginnen met beperkt budget

oh.. en een rm1x/ RS heeft 16 tracks..

Roland grooveboxen maar 8..

Niet geheel onbelangrijk dacht ik zo :-)

oh.. en een rm1x/ RS heeft 16 tracks..

Roland grooveboxen maar 8..

Niet geheel onbelangrijk dacht ik zo :-)

Roland's grooveboxen hebben wel een aparte track voor het ritmisch gedeelte (kick, snare, enzovoorts), waarvan je nog eens 8 parts aan/uit kunt zetten. Bij de RM1x/RS7000 moet je ook de hele tijd stoppen/starten voor het opnemen van tracks. Je kunt niet tijdens het afspelen van een pattern even op record duwen en direct opnemen. Een Korg EMX heeft dat bijvoorbeeld wel.

Roland's grooveboxen hebben wel een aparte track voor het ritmisch gedeelte (kick, snare, enzovoorts), waarvan je nog eens 8 parts aan/uit kunt zetten. Bij de RM1x/RS7000 moet je ook de hele tijd stoppen/starten voor het opnemen van tracks. Je kunt niet tijdens het afspelen van een pattern even op record duwen en direct opnemen. Een Korg EMX heeft dat bijvoorbeeld wel.

Die RM1x moest je stoppen.. van de RS weet ik het niet meer..

Maar nog even over die drum track vabn Roland.. dit zijn idd 8 parts, maar allemaal channel 10.

Met de yamaha's kan je over 16 tracks externe gear aanspreken..

Die Korg grooveboxen hebben een erg beperkte sequencer en irritante beperking voor tracks.. op de esx bv mono samples of dan alleen weer slices..
En die EMX is monofoon per track.. dus geen akoorden.. tenzij met een effect ofzo..

Nouja, anyway.. ik hou er nu over op.. boeie wat er uiteindelijk gekocht word :D

niet elke roland groovebox heeft dat gedoe met die drumtracks.
ik weet heel erg zeker dat een mc909 gewoon 16kanalen uitstuurt.

ik zou beginnen met een oude roland jupiter 8 die koop je al voor 1000 euro.
wvpr.png

kaosspad2 dan, 60 euro bij pochos

Okay, duidelijk maar ben benieuwd waarom niet?
Vooral de niet zo inspirerende interface, en het geluid dat je eruit krijgt. Tenzij je cheezy klinkende Acid wil maken natuurlijk, maar zelfs daarvoor zijn er "leukere" apparaten te vinden tegenwoordig.
In 1996 kreeg je met een 303 wel veel voor je geld. Veel was er toen niet om met een klein budget muziek te maken, en de 2de hands markt was niet zo toegankelijk.

Back