Beginnen met beperkt budget

Eens.

Maar ik zou denk ik een zeer goede koptelefoon kopen (ivm je budget, goede monitors, synths etc zijn volgens QUOTE]

Hoe goed een koptelefoon ook is het lijkt me niet verstandig om daarop te gaan mixen. Op een koptelefoon mix het directe geluid, terwijl je via monitoren naar het totale plaatje luistert en dat is altijd beter dan het koptelefoongeluid (voor wat betreft het mixen)

Btw: voor een goede koptelefoon tel je ook zo'n 200-250 neer, terwijl monitoren al rond de 300,- beginnen (uiteraard budget monitoren)

Paul

Zeker, voor 300 heb je wel monitors, maar voor 150 a 200 ben je een heel eind qua koptelefoons.
Beyerdynamic DT-series, Sennheisser HD-600 en daarboven of AKG K-271 of K-70x ben je ook een heel eind op weg. vb: AKG-701 kost rond de 160 a 200 euro.

Over monitors. Persoonlijk zou ik alles t/m € 1500/set laten staan. Daar denk ik hetzelfde over als skelevtm. Of tweedehands kopen, maar daar ga ik vooralsnog niet van uit.
Plus vergeet niet dat je dan ook beter nog even je ruimte aanpakt met monitoren.

[

Over monitors. Persoonlijk zou ik alles t/m € 1500/set laten staan. Daar denk ik hetzelfde over als skelevtm. Of tweedehands kopen, maar daar ga ik vooralsnog niet van uit.
Plus vergeet niet dat je dan ook beter nog even je ruimte aanpakt met monitoren.

De TS is een beginner, dan ga je geen set van boven de 1500,- kopen, denk ik.
Je moet natuurlijk wel kijken met het oog van een beginner......

Paul

Voor een beginner zou ik een 30 jaar oude Hifi-versterker aanbevelen (lekker zonder turbo-hoog, sub-laag en andere DSP-foefjes: zoals het geluid erin komt, gaat het ook eruit) en een paar rechtklinkende speakers, met liefst de basreflex-poorten aan de voorkant.
Ben je voor een paar tientjes klaar en heb je al een veel beter geluid dan degene die je product gaan beluisteren.
Wil je later meer, dan kun je altijd nog in de diepte investeren en heb je weinig verlies geleden op je eerste aankopen. Veel zogenaamde studio-speakers klinken eigenlijk veel slechter dan goede hifi-speakers, met een goede hi-fi-versterker erachter. En het publiek zal jouw product ook niet op studio-speakers gaan afluisteren. Dus tip #2: investeer in een paar zeer slechte satelliet-speakertjes; die zijn vaak in een kringloopwinkel te vinden tussen de 2,50 en 5 euro. Dan kun je ook eens horen hoe je mix klinkt op de laptop of tablet van het publiek.
Door het vergelijken van de mix tussen de slechte speakertjes en de goede speakers kun je ook beter de mix bepalen. Als het op de slechte speakers goed klinkt, klinkt het op de goede speakers ook goed. Andersom is het vaak het tegengestelde.

Ik denk dat als je reason al hebt, ik zou kiezen voor een upgrade.
Als je met reason al niets kunt maken wat je zelf trekt kan geen enkel stuk apparatuur dat voor je oplossen.
Dus als je geen goede geluidskaart hebt en koptelefoon dan zou ik daar die 200-300- euro aan uitgeven.
Als je die wel hebt, upgrade reason dan.
De nieuwe versie kan geloof ik ook vst's draaien, en die zijn en masse online gratis te krijgen.
Succes met je keuze.

Oh, als je echt een stuk gear wilt, zou ik maschine aanraden. Maar dat draait dan nog steeds op je pc.
De workflow van maschine is ( voor mij ) in ieder geval te gek en ik kan er uren op jammen zonder het idee te hebben dat ik op een pc muziek maak. Het is echt een muziek instrument. Net als mijn drums, bas en gitaren etc.

De TS is een beginner, dan ga je geen set van boven de 1500,- kopen, denk ik.
Je moet natuurlijk wel kijken met het oog van een beginner......

Paul

Dat doe ik Paul. Vandaar dat ik dat ook niet aanraad, maar ga voor een koptelefoon. 300 euro voor een nieuwe set studiomonitoren kan nooit iets zijn in mijn optiek. 2e hands zou nog kunnen, maar ik weet niet of de TS dat wil.

Dat doe ik Paul. Vandaar dat ik dat ook niet aanraad, maar ga voor een koptelefoon. 300 euro voor een nieuwe set studiomonitoren kan nooit iets zijn in mijn optiek. 2e hands zou nog kunnen, maar ik weet niet of de TS dat wil.

Het is maar hoe hoog je de lat legt.
Als ik aan mijn audiofiele collega vraag of een speakers van rond de 2000,- p/s (hifi) goeie speakers zijn begint hij hard te lachen. Maar hij geeft alleen al 800,- uit aan een kabeltje van nog geen 1meter.

Zo is voor de simpele beginner/eenvoudige hobbyist een setje monitoren van 300,- geschikt. Hij (ik) zal toch nooit hits maken. Mijn Tannoy Reveal setje voldoet dan ook perfect. De zwakste schakel ben ik zelf en dan heeft het echt geen zin om ik weet niet hoeveel uit te geven voor afluistering.

Mijn eisen zijn niet zo hoog als die van jou........ (nog even afgezien van het feit dat mijn prioritieten ook elders liggen qua financiën. (zeker in de huidige crisis tijd)

Paul

Wat TS wil? Bier en tieten in de zon denk ik, even geen pc-scherm...

Ik zou zelf voor iets RM1x / Electribe / MC-303 achtigs gaan of misschien een goedkope MPC als je eraan kan komen (geen idee wat die dingen doen tegenwoordig qua prijs). Een alles in 1 toverdoos is geen eindoplossing, maar dat is een softwarepakket of losse synth ook niet. Maar door je te richten op 1 apparaat en daar alles uit te halen leer je wel het meest en wordt het makkelijker om organisch uit te breiden met meer hardware of juist een DAW en software waarin je je groovedoos loopjes gaat bewerken. Het belangrijkste is dat je een gevoel gaat krijgen voor de verschillende componenten in muziek en instrumenten en sequencers, en zo'n groovebox is daar ideaal voor naar mijn bescheiden mening.

Ik kan reason wel nog niet openen aangezien ik de dvd moet insteken en die heb ik niet meer, maar ik het het iso bestand nog dus die kan ik er wel op branden als ik een dvdtje koop. Dan zou ik er toch wel een groovebox willen bij kopen en dit dan combineren met de sofware.

Hij leeft nog! :okdan:

Succes met het zoeken van een Groovebox bij je budget, komt altijd goed.

Ik kan reason wel nog niet openen aangezien ik de dvd moet insteken en die heb ik niet meer, maar ik het het iso bestand nog dus die kan ik er wel op branden als ik een dvdtje koop. Dan zou ik er toch wel een groovebox willen bij kopen en dit dan combineren met de sofware.

Je kunt een ISO toch virtueel mounten als drive, daar heb je best veel tooltjes voor.

Ik zat op dour (festival) waardoor ik niet kon antwoorden. Is het misschien ook niet handig om appart ook een midi controller te kopen? Welke zouden jullie me dan aanraden voor max 100€. Ik ben van plan dan binnen een maand een groovebox bij te kopen en met de reason 5 die ik op men pc heb te werken, die ga ik wel niet upgraden want dat vind ik persoonlijk vrij duur.

Yoo,

Ik heb een soort gelijke vraag en zal daarom niet meteen een nieuwe topic starten.

Ik heb momenteel een xoxbox, electribe emx1sd en distortion pedal. Hiermee maak ik dezelfde soort muziek als het voorbeeld in het begin van de topic. Nu maak ik wel leuke muziekjes maar ik mis toch nog wat eigen inbreng.
Daarmee bedoel ik dat de electribe een libary heeft waar je uit moet kiezen qua drums.

Ik wil wat eigen samples er bij gooien, daarom zit ik meteen al te denken aan de yamaha rs7000 of de electribe esx1sd, omdat ik de werkwijze van een electribe zeer handig en eenvoudig vind.

Wat zijn jullie ervaringen met die 2 of hebben jullie betere voorstellen, ik wil wel maar gemiddeld 500 euro uitgeven dus roland gear zit er niet meteen aan te komen.

Alvast bedankt,
Acid - e

Ik kan aan een mc 505 raken voor 300 euro maar ook aan een rs 7000 voor 500, het geld speelt in principe niet zoveel rol meer welke raden jullie dan aan? Of andere grooveboxen rond de 500 €.

Laatst gewijzigd:
Koop de RS7000. Heeft de beste sequencer, een okay sampler en okay soundengine...
Ik ben ook ooit met een mc303 begonnen en met de RS7000 geeindigd..

2 grooveboxen is onhandig.. je gebruikt 1 sequencer, dat is makkelijker. Die andere groovebox gebruik je alleen voor de synthengine, dan kan je dus beter daar een module voor kopen.

Okay.. RS7000 dus..

En nu stop ik met advies... schaf nu eerst maar eens wat aan :)

Back