Cupcreamrecords

Zo, ben even op onderzoek gegaan, want bij synthforum user Hans-R onder de naam Kyota zag ik dezelfde compilatie albums staan met labels van o.a:
- Trance Gold Records
- Infractive Digital
- Attention.Inc Music
De labels waar jij toevallig ook telkens licensie aanvragen voor krijgt.
Het lijkt me wel duidelijk dat jullie allebij gebruik maken van Feiyr, een distributieservice. Wat ik heel vreemd vind is dat elke nummer van elk compilatiealbum terug te vinden is op het Feiyr youtube kanaal.

Dance all day is idd. 1 distributeur. Ik maak gebruik van verschillende distributeur's en of services, ben telkens opzoek naar beter.

Volgend album gaat via Awall, daar zit een "gratis" service voor tv, reclame gebruik ed. in enz. enz.

Is niks " toevalligs" aan. Als men je muziek niks vind krijg je geen licentie aanvragen, van album 1, 0 aanvragen. Sommige liedjes van album 1 verkopen, dat dan weer wel :D.

Dat ze op Feiyr's youtube kanaal te vinden zijn is een knopje indrukken, upload to our channel(s). Is dat cool ? yes, Feiry heeft een groter bereik= gratis reclame= lekker :)

Wat is je punt precies Snelkookbami ?

Laatst gewijzigd:
LOL :D

Eigenlijk dus gewoon een label die sublabels opzet en hun artiesten nog laat betalen voor releases ook nog :D

Waar gaat het heen in de wereld menschen..... :D

Eerst stegen de youtube views niet, toen zus, toen zo........

Uiteindelijk zijn de licentie aanvragen, geen licentie aanvragen omdat men denkt dat......

Echt hier zakt mn broek vanaf, wat een azijnpisser(s) zeg, waarom zijn het altijd die uber-lelijke mensen die anderen geen kans, air, het leven niet gunnen en klaar staan om een ander af te maken ?

Die licensie aanvragen zeggen niks,
Beste Snelkoobami,

Licentie betekent toestemming vragen/ verlenen voor gebruik, gebeurt dit ? vrij duidelijk.

labels zijn gewoon van feiyr zelf.
Weet ik niet en interesseert mij eigenlijk heel erg weinig wist je dat ?

Al was het mijn oma die toestemming kwam vragen, lekker belangrijk Snelkookbami, eea veranderd weinig aan het feit dat er, licentie's worden aangevraagd en ik daar toestemming voor geef.

Ik ben op mn zelf gefocust, maak muziek, zorg dat het online staat en concentreer mij dan op het volgende. Volgende zit eraan te komen. Beter dan wat je tot nu toe hebt gehoord ? nog commerciëler ? ja zekers, groei :)

Misschien een idee omdat ook te doen ipv op anderen te letten ? ;)

Edit: Omdat je graag op anderen let, ff wat inside info. album 1 en 2 was ready to go bij de grootste, jij weet wel wie ik bedoel er zijn er maar een paar in Nederland, overeenkomsten waren zo goed als klaar om getekend te worden.

Laatst gewijzigd:
LOL :D

Eigenlijk dus gewoon een label die sublabels opzet en hun artiesten nog laat betalen voor releases ook nog :D

Waar gaat het heen in de wereld menschen..... :D
Hup Raphie is er als de kippen bij.

Nee vriend, wat je daarboven schetst is misschien bij Rebeat(digital) jou distributiekanaal zo, maar ik betaal 0 voor een release.

Zelfde met Awal, betaal je 0 voor distributie en ja daar moet je muziek eerst beoordeelt worden voor dat ze voor je willen distribueren.

Betalen voor distributie, is interessant als je lekker je ding wil doen, dus geen enkele beoordeling wil of moet ondergaan.

Maar helaas wil ik niet betalen voor distributie dus moet ik "commerciële" muziek maken en het laten beoordelen.

Just in case off:
Laat ik gelijk duidelijk zijn ik vind "commerciële" muziek leuk om te maken.

Laatst gewijzigd:
Nee, jij betaald een 20% fee :D maar goed ieder z'n ding en beatport doet de "auditie". hoor, m.a.w. Als je echte meuk wilt uploaden kan beatport dat weigeren, is géén kwaliteits controle van feijyr maar gewoon een voorwaarde van Beatport. Verder zal het elkaar niet veel ontlopen

Nee, jij betaald een 20% fee :D
klopt distributie is uiteindelijk niet gratis, bij niemand niet. Je maakt gebruik van een dienst daar moet je rechts- of links-om voor betalen.

Dacht dat je bedoelde per release extra betalen :P

beatport doet de "auditie". hoor, m.a.w. Als je echte meuk wilt uploaden kan beatport dat weigeren,
Yes beatport doet idd "kwaliteitscontrole" ghehe

Awal ook, heb eerst muziek moeten laten horen aan een manager voordat ze akkoord gingen met willen distribueren.

of men er potentiel voor wil betalen
yubz je wordt beoordeeld op of je omzet kan genereren, zekers.

het zal wel geen controle zijn die kijkt hoe goed de muziek is
Woop term "goede" muziek is gevallen. Wat is de definitie van goede muziek dan ? :D Exact geen definitie, das smaak, wat de 1 goed vind hoeft en vind de ander niet goed te vinden, mag allemaal.

Ja..... Als het maar geld oplevert 6 :D
1. plezier in hebben, 2. als jij je investeringen eruit kan halen ben je idd. goed bezig, wat je ook gaat doen.

Bedoel speakers ed komen niet uit de lucht vallen, was het maar zo.

Haal jij je investering(en) eruit Raphie ? je hebt een vrij dikke studio, heb je ook niet kadoo gekregen of wel ?

Maar dat is het leuke van nu, iedereen kan zelf de artiest en platenbaas uithangen. De markt wordt overspoelt met content. Maar het is toch allemaal een soort van 2é kaste, met een héél kien ecosysteem eromheen. Pc,' laptops, daws, online networking, soundclioud, native instruments, ableton, KRK etc etc ze maken je het zelfs ultra makkelijk om te produceren met sample packs, construction kits, refills, genre templates etc etc, dat hoor je aan WAZ z'n muziek ook. Alles om er maar voor te zorgen dat mensen het gevoel hebbn succesvol te kunnen worden en te kunnen slagen, zo lang ze dat gevoel blijven houden, blijven ze namelijk "investeren" (lees al hun zakgeld uitgeven :D ) het is een rat race die je maar op één manier kan winnen: met talent!

De thuisstudio is een gigantische industry en de artiesten zijn hier niet degene die winst maken, dat zijn de slimme bedrijven die verdienen aan het ecosysteem en de artiest als consument zien.

Een A list release met een reputabel major label is nog steeds maar voor enkelen weggelegd

Wat een wereld zitten we in joh... Youtube views, Soundcoud likes, delen via Facebook en hitsig worden van 'likes'. Kate Perry, Rihanna, Miley Cyrus klinken allemaal hetzelfde en even klote. Armzalige Nederlandse 'underground' rappers die met iedere malloot samenwerken om maar een BN'er status te krijgen.

Pff..

Maak gewoon een vette track en slinger die de wereld in en wees daar trots op. En als het dan verkoopt, dan is dat leuk. Maak iets met je hart als artiest. Een dikke plaat moet je doel zijn, sales komen op de tweedeplaats..

Is gewoon even een nuchtere kijk op de treurige 'likes' en 'followers' manie vandaag de dag en het overschot aan kutplaten doordat iedereen met zn Fruityloops de meest oppervlakkige shit maakt..

@ Raphie, mooi verhaal (Y)

Maak gewoon een vette track en slinger die de wereld in en wees daar trots op. En als het dan verkoopt, dan is dat leuk. Maak iets met je hart als artiest. Een dikke plaat moet je doel zijn, sales komen op de tweedeplaats..
zo is dat (Y).

Was weer leuk voor vandaag ik ga weer ff muziek maken :)

Laatst gewijzigd:
Ieder z'n hobby waz, de jouwe is vengeance construction kitjes plakken, de mijne een analoge outboard fettish. Jij bedelt om likes en maakt vriendjes om vriendjes. Ik heb 760 mensen, die mij hebben gevonden en mij vrijwillig volgen :D. Beiden zijn we hopelijk gelukkig toch? :D

de jouwe is vengeance construction kitjes plakken
das wat je denkt, doe ik toch iets goeds als het daarop lijkt :D

Jij bedelt om likes en maakt vriendjes om vriendjes
weet niet waar je dat vandaan haalt maar dat verzin je ter plekke, ik like niets, volg niets en ben al helemaal geen vriendjes. Ik ben op mn zelf gericht intern, bijna niks extern.

Ik heb 760 mensen, die mij hebben gevonden en mij vrijwillig volgen .
Whahaha eerst een heel pleidooi dat ik eea doe liken, om te liken, vriendjes om vriendjes om zelf af te sluiten met heb 760 mensen die mij vrijwillig volgen whahaha, prachtig dit .Maar good for you man hoop voor je dat het je wat oplevert :okdan:

Heb het eerder gezegd mij interesseert het niets oa snelkoobami kan dat niet begrijpen, geen promotie ? geen likes ? geen youtube views ? geen radio play ? niets opsturen ter review aan een blogger oid ?

Neee, i dont care ik maak muziek omdat IK het tof vind. Wat een ander vind lekker belangrijk, vinden anderen het leuk, mooi man dan ben ik blij dat het iets heeft bijgedragen in iemands leven.

Laatst gewijzigd:
Begrijp me niet verkeerd hoor, je maakt leuke "progressive" zoals een hoop mensen dat doen, je gebruikt dezelfde tools en krijgt daardoor dezelfde resultaten. Als dat je doel is is het prima toch. Verder moet iedereen de vrijheid hebben om de hobby op z'n eigen manier te beleven toch?
Laten we er geen 2e vato topic van maken, als jij er lol in hebt is het prima.

Instrumenten zijn voor mij trouwens geen investering hoor, maar puur hobby, de een heeft een Harley, de ander een porsche of een n 2e huis op Marbella, tis puur voor eigen genot, omdat het kan.
De mastering apparatuur verdien ik centjes mee da's wat anders

Echt hier zakt mn broek vanaf, wat een azijnpisser(s) zeg, waarom zijn het altijd die uber-lelijke mensen die anderen geen kans, air, het leven niet gunnen en klaar staan om een ander af te maken ?
Ik zie het niet echt als azijnpissen, meer de neus op de feiten drukken. Je pronkt met resultaat, ik zie het alleen nog steeds niet. Maar I stand to be corrected, nog steeds.

Back