[HaRdCoRe] BReyn - The Prophecy

Intro is slapjes.....daarna haak ik snel af. Doet me weinig .

Klinkt me allemaal wat simpel inde oren. Simpel wil overigens niet zeggen dat iets niet goed kan zijn. Maar ik hoor slechts 4 elementen. Een kick, een hat, een lead en af en toe een uitgekauwde sample (in die zin dat dit soort samples al zo vaak gebruikt zijn op deze manier),

De elementen gedragen zich niet spannend in die eerste 1.38. De lead valt in het niet bij de overheersende kick. Het is dus met recht een preview van een track, die nog geen track is.

Ik ben benieuwd naar wat het uiteindelijk gaat worden.

Mijn advies is: maak het allemaal wat spannender en minder voor de hand liggend. In dit genre lijkt alles al zoveel op elkaar en iedereen doet elkaar m.i. teveel na.

Paul

Jullie commentaar klopt als een bus...

Ben al blij dat er op technisch vlak weinig wordt verteld over de kick of de lead...
Had ik vroeger nooit kunnen maken met m'n ouwe opzet!

Arrangementen zijn vlug vlug in mekaar geflanst... Zelfs een simpele switch naar hogere tonen.

Wou meer opinies over het technische en daar merk ik geen commentaar op momenteel :D

Komt goed, maak het wel een pak intenser, u w8 n c ;)

intro moet nog wat getweakt worden ( variatie ) alsook de overgang naar de break mag iets soepeler nuja vind 'm best al lekker klinken... of niet? :D

https://soundcloud.com/breyn-1/the-prophecy

ja, klinkt lekker, maar het einde is wat abrupt nog.. Succes ermee ;)

idd einde moet nog bewerkt worden.
Mss dat ik die sound van de intro ga nemen ben er nog niet uit...

thx 4 d comment !!! motivatie :)

Hier word ik te oud voor, wat een pokke herrie zeg ;)

Paul

idd Paul zit allemaal tss je oren :D

begrijp je beweegreden niet goed..
je zit overal op hardcore en varianten te schijten

als ik bepaalde muziek niet lekker vind dan zet ik iets anders op

u a little masochist Paul ? :D

Nuja aan je comment af te leiden is de track goed voor degene die er wel voor open staan dan, eh? :D

thx x

Het klinkt allemaal een beetje ver weg maar wel hard....probeer je mix eens beter op te bouwen en het geluid strak eruit blazen.

idd Paul zit allemaal tss je oren :D

begrijp je beweegreden niet goed..
je zit overal op hardcore en varianten te schijten

als ik bepaalde muziek niet lekker vind dan zet ik iets anders op

u a little masochist Paul ? :D

Nuja aan je comment af te leiden is de track goed voor degene die er wel voor open staan dan, eh? :D

thx x

Nou overdrijf je wel een beetje. Alsof ik dagelijks opmerkingen maak over hardcore. Als er iemand naar verschillende soorten muziek luister dan ben ik het wel. Van rock tot pop, van klassiek tot dance in al z'n varianten. Ik probeer in al die muzieksoorten het goede/opmerkelijke/interessante te ontdekken.

Ik heb gemerkt waar ik in de jaren 90 best nog wel kon genieten van de hardere dance soorten (de gabber kwam toen op) en later eind jaren 90/begin jaren 2000 kon ik ook nog wel van de afgeleiden daarvan genieten als ik het even bij deze harde stromingen hou.

Dat wil niet zeggen dat ik totaal niet van de pittigere stromingen hou, want een dubstep trackje kan ik best waarderen en een snerpende gitaarsolo in de rock muziek kan ook mijn waardering krijgen.

Juist door het luisteren naar al die verschillende muziek (misschien sta ik nog wel meer open voor andere muziek dan de gemiddelde hardcore liefhebber) ben ik redelijk op de hoogte van de muziek van de afgelopen 30/40 jaar en blijf ik ook redelijk op de hoogte van de nieuwe muziek. Maar dat beperkt zich bij mij niet tot de dance.

Dance is echter altijd wel mijn "hoofd" muziek geweest en dat is begonnen met de funk & disco uit de vroege jaren 70. Die wordt wat mij betreft niet meer overtroffen.

Als je het niet erg vindt blijf ik naar alle muziek, dus ook hardcore, luisteren die hier wordt gepost en zal ik ook van tijd tot tijd er commentaar op geven. Dat is de essentie van je muziek publiceren. Dan kun je kritiek van iedereen krijgen. Ook van zo'n ouwe zak als ik.

(en geloof me over 30/40 jaar ben jij die oude zak en heb je hetzelfde gesprek met de jonge honden van dat moment, want ik was jou 30 jaar geleden en zei exact hetzelfde tegen al die ouwe lui als ze commentaar op George Clinton of zo hadden :P

De generatiekloof....

Succes met je muziek maken
(en neem mijn opmerkingen niet al te serieus; het is maar een mening)

Paul

best maar niet quoten zeker ;)

Leuk van je om dat ff te delen krijg tenminste inzicht in je motivatie nu
Uit je comments bij andere topics dacht ik te kunnen afleiden dat je weinig positiefs over hardcore in het algemeen te zeggen had. Alhoewel je opmerking dat veel tracks op elkaar lijken klopt (dit wegens gemakzucht en mss gebrek aan creativiteit van sommige (doorwinterde) producers). Is het niet zo dat alle tracks op elkaar lijken of pure herrie zijn...
Vandaar mijn reactie makker dacht dat je hardcore gewoon niet smaakte ;)

FYI: ik sta open voor alle muziek dat me op dat moment kan begeesteren, alleen hardcore doet me bewegen... en euh zo'n kloof is er niet echt ben zelf al net 30 dus we spreken meer over een beekje dat imo makkelijk te overbruggen valt... Kom nou niet af dat je een 70+er bent eh :D dan BIG UP om deze te checken

best maar niet quoten zeker ;)

Leuk van je om dat ff te delen krijg tenminste inzicht in je motivatie nu
Uit je comments bij andere topics dacht ik te kunnen afleiden dat je weinig positiefs over hardcore in het algemeen te zeggen had. Alhoewel je opmerking dat veel tracks op elkaar lijken klopt (dit wegens gemakzucht en mss gebrek aan creativiteit van sommige (doorwinterde) producers). Is het niet zo dat alle tracks op elkaar lijken of pure herrie zijn...
Vandaar mijn reactie makker dacht dat je hardcore gewoon niet smaakte ;)

FYI: ik sta open voor alle muziek dat me op dat moment kan begeesteren, alleen hardcore doet me bewegen... en euh zo'n kloof is er niet echt ben zelf al net 30 dus we spreken meer over een beekje dat imo makkelijk te overbruggen valt... Kom nou niet af dat je een 70+er bent eh :D dan BIG UP om deze te checken

48..... (helaas)

Het aftakelen is in alle hevigheid bezig kan ik je melden ;-)

Paul

(en ik ben een beetje een zeikerd, dat geef ik onmiddellijk toe, )

Je laag klinkt totaal niet strak.. Ik heb het 2x afgeluisterd, 1x op een Beyerdynamics 990 en en op m'n monitors met subwoofer.. Soms is het handig na een distortion een low cut te plaatsen om zo een rommelig laag te verkomen..

Je laag klinkt totaal niet strak.. Ik heb het 2x afgeluisterd, 1x op een Beyerdynamics 990 en en op m'n monitors met subwoofer.. Soms is het handig na een distortion een low cut te plaatsen om zo een rommelig laag te verkomen..

maar best dat een track uit meer dan laag bestaat
de rest is dan dik in orde? :D

Back