[Dubstyle] Jay30k & Immortal One - Signs

Jay30k

Nieuwkomer
Een collab-track samen met Immortal One. Het is een fusion track van dubstep en hardstyle

Mocht je 'm nog niet eerder gehoord hebben en het nog niet weten, deze track staat op het album "Jay30k - We Melt In Ice"
http://jay30k.bandcamp.com/ play.spotify.com/album/5Os97Qv5BrXAfngYoug4lB https://itunes.apple.com/nl/album/we-melt-in-ice/id662167382 [ame="http://www.amazon.com/gp/product/B00DF6GN66/ref=dm_sp_alb?ie=UTF8&qid=1371584324&sr=8-15"]Amazon.com: We Melt In Ice: Jay30k: MP3 Downloads

Lyrics
Signs I see in days of yore
I forecast all the things you wouldn't mind
I never said it's wrong but still you can't convince me of your signs
And even if you watch the feelings left for his love makes you blind
You said the future's gone but still you try to win me with your signs
It's just a feeling that's gone away from me

https://www.youtube.com/watch?v=9YkBWjyLCgM

Eindelijk eens wat lef getoond door een producer in het hardcore genre. Dit genre blinkt over het algemeen niet uit in originaliteit (als ik luister naar wat ik hoor op dit forum. Een goede poging op dubstep & hardcore te combineren. Wat mij betreft grotendeels een voldoende.

Helaas ook een puntje van kritiek: ik zou de zang eruit halen. Sorry voor wie dat heeft ingezongen/geproduceerd heeft. Ik krijg eerst een scooter gevoel (maar dan veel laffer gezongen) en later ook een soort Nickelback gevoel (door het geforceerde stoer willen klinken, dat werkt bij mij op de lachspieren)

Maar als ik daar doorheen luister zou ik zeggen een dikke 7.

Paul

Eindelijk eens wat lef getoond door een producer in het hardcore genre. Dit genre blinkt over het algemeen niet uit in originaliteit (als ik luister naar wat ik hoor op dit forum. Een goede poging op dubstep & hardcore te combineren. Wat mij betreft grotendeels een voldoende.

Helaas ook een puntje van kritiek: ik zou de zang eruit halen. Sorry voor wie dat heeft ingezongen/geproduceerd heeft. Ik krijg eerst een scooter gevoel (maar dan veel laffer gezongen) en later ook een soort Nickelback gevoel (door het geforceerde stoer willen klinken, dat werkt bij mij op de lachspieren)

Paul

Thanks voor je positieve punten, ben wat minder tevreden over je comments mbt mijn vocals

Thanks voor je positieve punten, ben wat minder tevreden over je comments mbt mijn vocals

Het is slechts 1 mening en dat wil niet zeggen dat het ook zo is.
Ik heb in elk geval geen onzuiverheden ontdekt alleen door het gevoel dat ik er bij kreeg (Nickelback) ben ik in 1 klap enorm bevooroordeeld, want dat bandje vind ik een lachwekkende bandje..... ;-)

Paul

Nah, ze hebben me weleens vergeleken met Linkin Park, Blink182 ofzo en daar kan ik dan wel in komen aangezien dat ook wel de "hogere" mannelijke vocalen zijn, maar het klinkt absoluut niet als scooter of nickelodeonback. Ook qua 'gevoel' kan ik ook niet inkomen dat het je aan die twee acts doet denken.

Scooter allereerst niet aangezien de lyrics meer een emotionele lading hebben, daarnaast denk ik dat je misschien snel op scooter komt aangezien er in dit genre niet veel andere producers zelf zingen
(dat zelfde probleem ervaren we ook met onze vocal drum & bass tracks waar men gelijk naar Pendulum verwijst, beetje hetzelfde verhaal)
Met onze punk/rock tracks ervaren we dat namelijk dan weer niet (of minder)

Als je ipv nickelback Korn had gezegd, "just a feeling that's gone away from me", dat stukje zal ik eerlijk zijn wilde ik die richting qua stem en intonatie naartoe gaan, althans op dat punt.

Ik snap dat het je mening is hoor, maar die twee acts???

Ik vond het best wel een dikke track, totdat de vocals erin kwamen....

Cool... ik vind het erg origineel klinken.. Die hardcore en hardstyle drums gecombineerd met pop/rock songs en zang.
Ook Signs vind ik goed klinken.. ook qua zang.. Erg goed nummer..
Mooi artwork ook..

Doet me denken qua synths aan Pendulum, en qua combi rock songs met electronische drums aan Atari Teenage Riot..

stem kan mij ook niet bekoren, klinkt als een nasale puber, heeft geen power en accent is vrij storend, misschien daarom ook de scooter associatie.

Linkin Park, Korn is echt wel een compleet andere league. waar zij een grunt hebben, hoor ik hier alleen maar je verhemelte tegen je neusholte aandrukken.
de crossover van hardstyle met dubstep is leuk, maar eigenlijk ga je gewoon half tempo en zijn beiden volgens de template tutorials.

in potentie leuke track, maar de hardstyle kan veel rijker en de dubstep meer skrillex en ga op zoek naar een Chester voor de zang.

als laatste vind ik de zang erg scooter ingezongen qua staccato, ook dit doen linkin park en Korn een stuk vloeiender met een eigen zanglijn ipv op de noten van de melodielijn mee te zingen

.

Ik snap dat het je mening is hoor, maar die twee acts???

Ja, ik kan er ook niets aan doen.
Ik denk dat scooter ook een beetje komt door het achterliggende soundje

En nickelback dacht ik meteen aan in het tweede stuk van je zang.
Toch interessant om te zien hoe mensen verschillende associaties hebben bij een nummer..... Leerzaam zelfs denk ik

Paul

Thanks voor de lovende woorden, Furious5 ook in het bijzonder even. Paul, oke fair enough thanks nogmaals.

Nog niemand ooit dubstyle gehoord fzo? :D
Bestaat al jaren..

Leuke tracks trouwens!

met de stem is niets mis. Op 02:22 ligt wel het sterkste punt, daarna kan er nog aan de zang getweaked worden.

Ik skip even door de tracks: niet altijd van een even hoog niveau, maar, wel dik!

Laatst gewijzigd:
Ik zal eerlijk zijn: dit is totaal niet mijn ding, dus ik zal puur wat zeggen over de mix etc. ;)

Ik vind het over het geheel genomen nogal dunnetjes klinken. Net of er een zijden dekentje over de track ligt als je snapt wat ik bedoel. Misschien dat er wat te veel reverb op alles zit. Daardoor klinkt alles wat ver weg en dunnetjes. De beats knallenniet echt uit mijn speakers, en dat is zeker voor het dubstep gedeelte jammer. Dat moet echt knallen. Het geheel mag veel meer 'upfront' gemixt worden.

De vocal snap ik eigenlijk wel in deze stijl. Maarre Korn is iets waar ik in de verste verte niet aan denk ;).

Begrijp me niet verkeert, het klinkt dik, compressed, alle sounds zijn goed te horen etc. Dus dat zit goed, maar het mist echt power. En mjah, dat is ook erg lastig, maar daar zou je nog flink aan kunnen sleutelen.

Paul

ik snap wat je bedoeld.

ik snap ook wat de producer zelf bedoeld met korn.
alhoewel ik korn veel vetter vind kwa stemgeluid
ik vind de tracks zonder vocalen ook beter

Back