Access Virus of Novation Nova voor House (dance, trance, techno)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Mario
Ja de Classic Blue, erg mooooi beter als die 'GeLe'

en nu Glenn.. hehe

Hehehehehehe dit schatje ja .... staat ook op m'n desktop !!!!

VET VET VET

Ik heb net met de Virus Indigo zitten spelen. VETTE BAK! Heeft ook een soort wavetable synthese aan boord voor de leukere ppg/waldorf wave achtige dingetjes.

Owww ja....

Ik heb een Novation Nova.. Is dat een aardige optie voor een Acces ruil-deal denken jullie? (2e hands natuurlijk..)

Arv

Origineel geplaatst door Arveyman
Owww ja....

Ik heb een Novation Nova.. Is dat een aardige optie voor een Acces ruil-deal denken jullie? (2e hands natuurlijk..)

Als je iemand kan vinden die zo gek is dat te doen ;)

Gewoon allebei scoren tweedehands en dan degene weg doen die je niet bevalt. (beide houden dus) ;)

Als je een 2e hands koopt is het doorverkopen niet zo'n aderlating meestal.

K'heb hem jammer genoeg niet op mijn gearlist staan...
Maar wel op mijn W I S H L I S T 8D

Ben zelf de ZEEEER gelukkige owner van een Virus A; is echt mijn favoriete synth. Hou alleen niet van keuzes maken, dus wanneer er een openingetje komt, zal ik het zeker niet laten om nog 's een Waldorf of Novation of wat dan ook aan te schaffen. Hoewel de nieuwe Virus C toch aardig doorstoot naar de nr.1 van mijn wishlist...:halleluja

Re: SuperNova of Virus B

Re: SuperNova of Virus B

Origineel geplaatst door
De sound van de Virus (voices van bv. Cosmic Dreamer)
klinken erg commercieel en ik denk dat dit de meeste ook
willen, denk maar aan Superstrings, wie wil deze sound
niet in z'n bakkie hebben, toch !?!

Is dat dé sound die al zo vaak gebruikt is, bv. in "Superstring" van Cygnus X en nu ook in "Désenchantée" van Kate Ryan? Of is dat toch een JP-8080?

NEEM EEN VIRUS!!!!

Ik heb een Virus A en ik ben er zeeeer blij mee. Op dat ding kan je zulke goede geluiden programmeren. De presets gebruik ik niet. Gewoon van scratch af aan geluiden bouwen. Ik zou deze alleen ruilen voor een B of een C (yeah right, dat doet dus niemand).

Binnenkort post ik hier weer een track waar een heerlijk geluid in zit die ik gebouwd heb op de Virus. Op dit moment vind ik denk ik alleen absynth beter klinken. (als daar nu een s een hardware bak van uit kwam....)

Absynth beter dan een Virus? Serieus? Vertel...

download maar 's een demo van Absynth en je kaak valt op de grond. Ik heb het dan puur over het geluid en niet de interface (voor mij is het geluid het allerbelangrijkst....).

Absynth klinkt zo....Anders...en vol en raar en en en......Je moet het gewoon horen, dan pas begrijp je het. Als je vervolgens aan de slag gaat met het programma om zelf dingen te maken en de geluiden in tracks verwerkt dan merk je pas wat een wrede synth het is. Maandag heb ik waarschijnlijk een track af met een Lead uit Absynth....

Ik ken de absynth wel en vind 'm idd zeer lekker, alleen ken ik de virus dus niet qua geluid, die heb ik nl. nog niet onder handen gehad... 8o)

Nee dank je, ik ga toch liever voor de Virus B. Het is maar een raar ding die Absynth, meer iets voor ambience of zo....

ik denk dat mario als virus liefhebber toch steeds de virus blijft verdedlgen... iemand met een supernova blijft voor de nova gaan.

zoals onacid al zei. het zijn beide klasse synths. polls als deze zijn niet relevant ... je kan synths qua geluid niet vergelijken!

dat is net zoiets als naar de duurste hifi winkel lopen en zeggen ik wil een topklasse versterker.... is totaal persoonlijk!

Hehe, had niet in de peiling dat dit nog een oud draadje
was:confused:. Blijf inderdaad de Virus verdedigen!
De SuperNova en Q zijn beide ook toppie hooor maar je moet
geen appels met peren vergelijken... ;)

gr. Mario

Absynth != Virus :)

Maar eh Virsynth en Emagic E2 zijn echt wel interessant als vervanger van Virus en andere VA's. En goeiekoper!

Origineel geplaatst door
Nee hoor, ook vanuit het oogpunt van andere, ben namelijk commercieel ingesteld ;)

k heb je nog niet op TMF gezien ;)

maar ik vind net als glenn de nova meer geschikt voor trance (de zachtere versie, want je hebt onzettend veel soorten :)

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back