Access Virus of Novation Nova voor House (dance, trance, techno)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Nova is ook toppie! Ben er wel een beetje op uitgekeken.

TMF ik, nah...... ze betalen niet genoeg ;)

gr. Mario

Laatst gewijzigd:
Prijs maakt mij niks uit..:)

Ik kies toch voor de Access Virus.. Zelf heb ik een Virus B.. Heb al de Virus C Besteld.. Dus word lekker beuken met da kastje.. :P

Origineel geplaatst door DJ S KIT
Prijs maakt mij niks uit..:)

Ik kies toch voor de Access Virus.. Zelf heb ik een Virus B.. Heb al de Virus C Besteld.. Dus word lekker beuken met da kastje.. :P

En, hou je die B? Ik zie weinig reden om te upgraden.
Je krijgt iets meer stremmen, een gewijzigde interface (makkelijker?) en in de toekomst misschien meer mogelijkheden, maar de klank blijft hetzelfde...

Ja maar tis gewoon leuk om een broertje en een broer te hebben.. hehe :P

Beide vind ik ze goe klinken..

ik heb nu de Virus A, echt een toppertje. Werkt ook heel gemakkelijk in een midi setup (geen ingewikkelde program changes enzo) vergeleken met de mc303 die ik eerst had. Hij is ook erg vet als filter of vocoder(eindelijk ns een echte vocoder)
Het enige jammere vind ik dat ie maar 12 stemmen heeft. Als ik een beetje mooie strings heb of een coole appegio dan zijn de stemmen als snel op.
Denk dat ik ooit wel ns de virus B of C ga kopen.

Kheb gister ff in de winkel op de C staan spelen, en DAMN wat een lekker beestje! :D Novation heb ik geen ervaring mee.

Volgens mij heb je aan een Virus het meeste voor House,
Erg goeie synth,

Ik heb de Virus C keys. Ik kan m alleen maar aanraden. Alles wat je eruit haalt klinkt gewoon goed !
Ik vind het meer een all round synth dan een specifieke House-bak. Er zitten vele 100-en geluiden in die niet specifiek toepasbaar zijn voor House.

[edit]
en uiteraard... als je aan het editten slaat dan bereik je meer dan met een paar toevallig goedklinkende patches. presets zijn ook maar een marketingartikel vind ik
[/edit]

Laatst gewijzigd:
En inderdaad. Als je de virus B hebt, en je kan daarmee alles doen wat je ervan verwacht; waarom zou je dan upgraden naar de C ?? Geluidstechnisch zit ie zoals OnAcid zegt namelijk precies hetzelfde in elkaar.

HEE! Waarom wordt de nova altijd onderschat? Ik heb er laatst nog is objectief een maffe patch mee gemaakt, en die klinkt rete-vaag man. Het probleem is dat iedereen luistert naar de preset-patches en die zijn zwaar klote (natuurlijk)
just my 2 cents

Nova arp

Nova arp

De arp van de Nova is een genot om te programmeren! Het werkt lekker en snel en je kan er 6 tegelijk (verschillende) afspelen. SUPER!

Origineel geplaatst door

De SuperNova is fantastisch maar ik vind in de Virus meer
Trance klanken terug die ik herken in de hedendaagse Trance,
vandaar dat ik kijk vanuit de commerciele kant.

Mario

Is dit misschien een DJ Boeziewoezie in disguise?

Lol

Nee, Barthezzz..... hehe ;)

Origineel geplaatst door mario
Nee, Barthezzz..... hehe ;)
Sie staat polyphony's in mijn telefoon..
dus geen Virus/Nova > neen.. neem een samsung N620 :D
ikzelf zou et niet weten nog.. ben zelf op zoek naar ook 1 van deze 2... ik heb zelf niet et geld om zo 'even' een ding te kopen.. ff wat designen en misschien kan ik em over een paar maanden kopen :)

ff wat designen

Wat design je dan?

gr. Mario

Origineel geplaatst door mario

Wat design je dan?

gr. Mario
websites / huisstylen .. eeuh cd hoesjes ...

nice job!

:okdan:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back