z1 wil niet meer

feindbild

!TKRÓKT!
vandaag een zeer koude douche gehad. =( mijn z1 wil niet meer... heb met een andere kabel geprobeerd, en een ander stopcontact. maar de leds en het scherm blijven donker. vannacht om 4 uur deed hij het nog, nu geeft hij geen kik meer. hij vormt samen met mijn 505 het hart van mijn studio, en nu ziet alles er erg donker uit. erg triest zelfs. :(

heeft iemand tips, ideeën of ook adressen/contacten van mensen in het antwerpse die synths repareren?

bedankt
hans

Persoonlijk zou ik bij problemen met dit soort synths contact opnemen met de distributeur of fabrikant zelf. Zij kunnen je misschien tips geven om het probleem zelf op te sporen of hem evt. zelf repareren

Succes!

In Antwerpen weet ik niemand, maar wel een super bolleboos in Mechelen.

PB me maar als je zijn tel nr wil, kan je er mee afspreken.

Greetz! :)

misschien simpel, heb je je zekering al nagekeken voordat je onnodig kosten gaat maken?

kapotte voeding ?
...missch wat last v d warmte

ga anders eens bij muziek & visie horen wat zo'n reparatie zou kunnen kosten

Heb ik ook een keer met de Z1 gehad.
Bij mij zat er een kaart niet goed in z'n socket. even openschroeven en kijken of alle contactjes goed zijn. vooral de stekkertjes op het moederbord nalopen (niet bang zijn).

good luck

heb prophet zijn synthwizard gecontacteerd en die had maar 20 minuutjes nodig: een klein resistortje doorgebrand, en een ander dat wat los op de printplaat zat. hij heeft meteen alle contactpunten even verstevigd ook. :)

enne, de man zei dat mijn z1 voor de rest in een perfecte staat verkeert en er vanbinnen veel beter uitziet dan de meeste die hij al binnen had gehad. ook geen pindanootjes, brillen, schroevendraaiers of sigarettenpeukjes aan de binnenkant :)

bedankt voor de hulp mensen! the beast is back!

je bent de derde in een week dat ik hoor dat de Z1 niet meer aan gaat(toeval)
bij de vorige 2 was het een voeding die stuk was en het waren dure reperatie's\

het verhaal over de voeding van de Z1 heb ik al vaker gehoord dat die het willen begeven plotseling

Back