DEMO: TT-303 & Acidlab Miami

Ja, zijn aardig wat filmpjes van, voor mij is het gewoon een Miami, geen poor mans 808 o.i.d
Een Miami die makkelijker te bedienen is dan m'n Tempest
Een Miami waarvan ik nu wel begrijp wat iedere knop doet en gewoon werkt
Een Miami waarmee ik weer muziek wil maken ipv continue vast te lopen in groovebox achtige menu's
Een Miami die ook wel wat weg heeft van een 808, die me inmiddels té oud en té duur is geworden.

Die 808 is idd erg prijzig.. Die Miami lijkt me ook een cool ding, beter iig dan die Tempest, die vond btw niet al te goed klinken. Beetje bonkig en droog..

..dus, binnenkort wat MR MIXX miami bass beats? :okdan:

2livecrew here I come :D
Nee, wil een beetje met bovenstaand idee verder, beetje house beats met wat 303 arpjes, stringetje hier en daar en vooral niet te lang blijven polijsten

Klinkt dope! Zie mezelf al weer helemaal in een tunnel/onder een viaduct staan met een paar lijpe gasten :)

ThnX! heb mijzelf voorgenomen om de miami "old skool" in te zetten, en niet via cubase aan te sturen, dus pattern maken kopieren voor de variaties en als song aan elkaar rijgen. hetzelfde voor de 303.

Ik wil dan Cubase alleen nog gebruiken als digitaal front-end (FX) en aansturen P08, en moogs en opname medium

ThnX! heb mijzelf voorgenomen om de miami "old skool" in te zetten, en niet via cubase aan te sturen, dus pattern maken kopieren voor de variaties en als song aan elkaar rijgen. hetzelfde voor de 303.

Ik wil dan Cubase alleen nog gebruiken als digitaal front-end (FX) en aansturen P08, en moogs en opname medium

Ik doe ook vaak "hardware only" tracks of sets. Met een octatrack of een cirklon hoef je helemaal geen cubase meer aan te hebben, hooguit om te recorden. Deze apparaten kunnen al je andere apparaten aansturen en kan je hele tracks in maken of zelfs hele livesets van een paar uur.. Heerlijk om niet eerst een pc te booten en een daw te starten voordat je kan beginnen met jammen.

Vind die eerste wel lekker trippy.. tweede wat minder door het iets te off-grid effect. Maar klinkt beiden qua klank erg lekker :)

vind de 2de iets leuker ;p je bass en je drum werken lekker samen.
en ja, dat oldschool stijltje dat je eerst drum net iets harder uitkomt is zo schattig ;p

http://nl.wikipedia.org/wiki/Schizofrenie

;)

Ohja, een 303-achtige door een ibanez tubescreamer is ook erg fijn :).

Heb zelf nu een korg pandora px4 effect achter de TT geschakeld, die heeft ook speaker simulator en iets van 6 effecten dacht ik zo in chain. Het doet wel ergens denken aan een hardware variant van izotope trash.

-C-

Ik heb 'm ook :luv: Zag net op de marktplaats een draadje van 1 te koop naar 2 uurtjes spelen.. Hoe kan je na 2 uurtjes nu iets uitgeprobeerd hebben..Wegwerpmaatschappij! :eureka: =( . Anyway, ik zet graag nog een distortion na m'n TS-303 voor nog extra bite.. Anders vind 'k het ietsjes te leeg klinken.. Soms zelfs een Sherman FB 2 om echt te overdrijven (ruisloze distortion).. Trouwens Raphie.. Ik las dat je enkel je sequencers wilt gebruiken van je 2 apparaatjes.. Logisch toch? Ik vind die TT-303 via aansturen via MIDI echt 2x niks..
Lijkt nergens naar! Toch?

Back