DEMO: TT-303 & Acidlab Miami

dat is mijn advertentie op marktplaats ;p
`kheb er ook geen 620 voor betaald, heb gewoon geprofiteerd van dat hij een te laag startbod had ingevuld en niemand had `t door bijna, 1ntje probeerde het nog de laatste 5 minuten, maar ben een laatste seconde bieder ;p

maar, `kheb echt geen concentratie voor muziek te maken, bij de tweede noot weet ik al niet meer wat `k bij de vorige heb gedaan.
ja, helaas. `t is niet anders. stres en zo ;p

Laatst gewijzigd:
maar, `kheb echt geen concentratie voor muziek te maken, bij de tweede noot weet ik al niet meer wat `k bij de vorige heb gedaan.
hèhèhè dat is juist het leuke van de 303....
nootjes proppen in de sequencer, slide/accent/up/down plaatsen en dan maar de note lenght op goed geluk inkloppen.... ff function drukken gevolgd door start om t resultaat te beluisteren :D

ja dat had `k uitgevonde :D haha
maar als `r iets is wat `k niet leuk vind zijn het onvoorspelbare dinge :D
voel me ook te oud om nog iets te leren.
al dat compressie gedoe en zo, denk da`k gewoon een noob ben haha :)
heb ook niet echt al te veel geld , 18 jaar ww word je niet rijk van.
tenzij je geen kleding koopt, niet uit gaat, goedkoop eet en dat soort grappen ;p dan kan `k soms wat kopen.
doe`k dan liever aan mn huis haha.
muziek is zo onzeker voor mij, word echt helemaal naar in mn hoofd als `k teveel uitgeef ;p

hee maar uh, doe maar weer back on topic :d haha
die MXR Distortion + staat een voorbeeld van op youtube met een tt 303

nu krijg ik weer weeën dat `k wil houden bijna

en voor degene die `m open durven te schroeven

http://www.acidvoice.com/cyclone-analogic-bass-bot-tt-303.htm
nog een paar pedals, `t is maar net wat je leuk vind hahaha, kwa pedal.
ow, iemand had die link al gedaan :D haha

Laatst gewijzigd:
toch maar die tt 303 gehouden ;p `t is toch wel sexy.
die distortion lijkt me ook leuk ooit, maar ziet er naar uit dat `t niet zo goed werkt als je`m direct op je tt 303 aansluit, maar als insert misschien beter kan gebruiken.
heb er niet veel verstand van.
maar ja, dan kan `k nog meer dingen gaan lopen kopen, dus hou `t even minimaal bij tt 303 en voor de rest niets hehe.

Wel ik route hem eerst door een overdrive (TS-303)..Dit komt op een kanaal op mijn mixer en via een Auxilary gaat die naar nog een distortion, delay en reverb..dit komt dan terug op een kanaal en met de schuifjes zorg ik dat er dan een mooi mix is tussen dry en wet :okdan:
:eureka:

ik ben niet zo van de distorted TB sound, meer van de wat diepere plucky sounds, hoe vloeibaaider hoe beter

precies anders heb ik net het gevoel of ik naar Blade zit te kijken, dat is nou net de sound die ik NIET wil (zeg maar de techno hippie variant van Darude Sandstorm)

precies anders heb ik net het gevoel of ik naar Blade zit te kijken, dat is nou net de sound die ik NIET wil (zeg maar de techno hippie variant van Darude Sandstorm)

Zat meer aan Substance Abuse acid te denken (Hawtin) Artifakts/Sheet one :geslaagd:

stuur mn tt 303 terug, vind dat er teveel noise in zit, gewoon in het geluidsignaal zelf al en ook extra noise bij cutoff lager als 50%.
had de goedkoopste tt 303 van de wereld zei die hehe, voor de nieuwschierigen ik heb dr 487 voor betaald, hij zei ook dat `t een foutje was, te laag op ebay gezet.
ging `m zowiezo verkopen, maar merkte `t van die noise en wou `t niet iemand anders, of mezelf aan doen ;p
en tja als je `t jezelf wel wilt aan doen en misschien bijkomend heen en weer zenden naar frankrijk, moet je supersnel een mailtje sturen naar me, 487 excl, verzendkosten ;p

we want more raphie, die richie hawtin heb `k onderhand wel gehoord ;p
heel leuk en niks mee, maar.. :)

komt goed, deze week en volgende week nog ff druk, daarna weer tijd om te gaan pielen

Ik zoek dus een 1 op 1 kloon van de bassdrum, die Miami doet het heel goed, vraag me echt af of ze deftige replicas maken hiervan, een doosje alla de Mbase, maar niet zo scheterig. Ik mis telkens die echt umpfh van de 808. die druk achter de sound alsof het word geperst door een trechter. Voel je me?

Ja, ik denk dat je de Mbase_11 en Miami zelf eens moet gaan luisteren, zijn zeker niet scheterig
volgens mij heb je nog geen sub in je studio toch? zet er maar eens een goede 12" of 15" sub bij, je monitoren kunnen dat wapperende broekspijpen laag namelijk helemaal niet weer geven
zowel de Mbase_11 als Miami kunnen zo laag dreunen dat de ramen bijna uit de sponningen trillen en bij de buren de kopjes in de kast rammelen :D

Ja, ik denk dat je de Mbase_11 en Miami zelf eens moet gaan luisteren, zijn zeker niet scheterig
volgens mij heb je nog geen sub in je studio toch? zet er maar eens een goede 12" of 15" sub bij, je monitoren kunnen dat wapperende broekspijpen laag namelijk helemaal niet weer geven
zowel de Mbase_11 als Miami kunnen zo laag dreunen dat de ramen bijna uit de sponningen trillen en bij de buren de kopjes in de kast rammelen :D

Een logitec subje bij de pc ja. Ben van plan een deftige sub te halen want idd heb niet genoeg aan de 8030s als ik dance wil maken. Maar ik heb het daarbij ook gewoon over het karakter zelf, vind het niet bij de Mbase. Wel bij de Miami.. maar dan moet ik me een hele bak aanschaffen. They ain't cheap als ik enkel de kick wil.

ja i.d.d. karakter is wel verschillend, hoewel de Mbase ook wel presets heeft die in de buurt komen, maar het echte potentieel komt pas als je zelf knutselt
ik vind de Mbase niet zo sterk in de hogere regionen, de "plok" is meer een typische Jomox plok dan een 909 achtige "tik" maar hij is heerlijk subby met langere decays. Het is maar net wat je zoekt.
tevens doet een beetje compressie en EQ natuurlijk ook wonderen.

zo was de tempest bijv wel weer ok in het hogere gedeelte, maar echt een laffe kartonnen doos onder de 80hz
alles klonk hol en vlak en niet dik/dense, tevens was al het ijzerwerk mij net iets te resonant

ja i.d.d. karakter is wel verschillend, hoewel de Mbase ook wel presets heeft die in de buurt komen, maar het echte potentieel komt pas als je zelf knutselt
ik vind de Mbase niet zo sterk in de hogere regionen, de "plok" is meer een typische Jomox plok dan een 909 achtige "tik" maar hij is heerlijk subby met langere decays. Het is maar net wat je zoekt.
tevens doet een beetje compressie en EQ natuurlijk ook wonderen.

zo was de tempest bijv wel weer ok in het hogere gedeelte, maar echt een laffe kartonnen doos onder de 80hz
alles klonk hol en vlak en niet dik/dense

Is wat ik bedoel! Er is gewoon iets met die resonantie dat ik niet graag heb. Ook iets met de decay, dat als je een lang staart hebt dat er vanalle artifacten in komen, of hoe moet je dat noemen. Zoiets korreligs. Idd met tikkeltje EQ en compressie kom je wel ver. Maar de bron he.. de bron.

de Mbase en Miami zijn beiden zéér dik te noemen in het sublaag, voor mij is de miami een prima modern alternatief voor de 808. Nepheton en diverse 808 kits in Cubase e.d. konden me nooit bekoren. op één of andere manier als het uit een analoog kassie komt en via een kabeltje naar je DAW A/D gaat, leeft het toch méér dan puur bitjes héén en weer smijten binnen het daw.

alles klonk hol en vlak en niet dik/dense, tevens was al het ijzerwerk mij net iets te resonant

Dat komt door die curtis chips CEM die ze gebruiken dat klinkt gewoon niet dik, is goed voor polysynths maar niet voor drums.....

Pearl syncussion / SDS3 enzo gebruiken andere en die zijn wel enorm oempf in het laag.

Die goedkopere simmon s(sds800 enzo) hebben ook CEMs daarom klinken die niet echt dik, idem dito voor die Vermona DRM MK3, erg veel resonant gebeuren, maar niet echt vel wapperbass en geluidsdruk. (kweetniet of de vermona ook cems gebruikt btw, maar heeft een beetje hetzelfde euvel als die simmons SDS 8/4/800 dingen)

Back