Eerste creatie!

Royoz

Stamgast
Hallo allen!

Ik ben nu al een tijdje lekker aan het hobbyen met mijn synthesizer en Cubase.
Ik volg hier en daar wat tutorials en dit is er uitgekomen, tot nu toe, het
is nog een ruwe versie.
Ik mis nog een boel (technische) kennis! en hoop een aantal tips te kunnen ontvangen. En stiekem ben
ik ook wel benieuwd wat jullie er van vinden ;-)
Het klinkt mij nog iets te dof, mss de drums wat te hard. Ik hoor het wel ;-)

Het is een blij dance nummertje, graag wat opbouwende kritiek is gewenst ;-)
Heb nog geen titel voor het liedje maar dit is versie 6.2 Thnx!! ;-)

beetje jaren 90 klanken.... Geeft me een Charley Lownoise & Mental Theo gevoel (vanwege dat synthje)

De roffel is ook erg jaren 90.

Ik weet niet of je deze sound wilde creëren
Drums mag wel wat meer gevoel in. Laat er eens een groove op los en voeg eens wat elementen toe. Ik zou een andere snare gebruiken. Liefst iets krachtiger en niet zo'n pshhht ding.

Ook een fellere crash.... Nu klinkt die erg iel......

Van zo'n overgang naar dubstep ben ik niet gecharmeerd. Zeker niet omdat je een blij dance nummer wilt maken en dubstep is toch wat donkerder en past daar niet bij.

Voeg ook eens iets van een bas toe. Experimenteer wat met bv een rolling bass line of een eenvoudig basje op de afterbeat, maar dat wel wat minder after beat achterig maken met bv wat side chain compressie anders klinkt het ook weer zo houterig.

Hoe dan ook: de start is er, nu uitwerken

Paul

Thnx guys!

Alleen ik zie zoveel woorden in jullie Posts waar ik nog nooit van gehoord heb haha ;-)
Ik ga me eens in die begrippen verdiepen op het internet! En als ik er dan vragen over heb, horen jullie het wel.
Wat dat betreft ben ik echt nog een beginner hoor ;-)
Maar super handig zo'n Forum!

Fijn hoor voor je eerste creatie :okdan:

Je had de mijne eens moeten horen :stupid8D dat was lang niet zo goed.

:biertje:

Thnx guys!

Alleen ik zie zoveel woorden in jullie Posts waar ik nog nooit van gehoord heb haha ;-)
Ik ga me eens in die begrippen verdiepen op het internet! En als ik er dan vragen over heb, horen jullie het wel.
Wat dat betreft ben ik echt nog een beginner hoor ;-)
Maar super handig zo'n Forum!

Ik heb een woord gebruikt dat je misschien niet thuis kunt brengen: SideChain compressie. Een veel gebruikte techniek in de dance muziek om een sound weg te drukken/te verminderen zodra een andere sound klinkt. Daardoor kan je een bas wat meer laten zuigen als je deze laat sidechainen door de kickdrum. Met de juiste instellingen (er zijn geen magic instellingen) van hoofdzakelijk release, theshold en attack krijg je dan het effect dat je wilt.

Ik gebruik geen Cubase en weet niet precies hoe je in cubase dat het meest makkelijk kunt doen. In ableton is het super eenvoudig en dus zal dat in cubase niet ineens heel moeilijk zijn.

Paul

Ik heb een woord gebruikt dat je misschien niet thuis kunt brengen: SideChain compressie. Een veel gebruikte techniek in de dance muziek om een sound weg te drukken/te verminderen zodra een andere sound klinkt. Daardoor kan je een bas wat meer laten zuigen als je deze laat sidechainen door de kickdrum. Met de juiste instellingen (er zijn geen magic instellingen) van hoofdzakelijk release, theshold en attack krijg je dan het effect dat je wilt.

Ik gebruik geen Cubase en weet niet precies hoe je in cubase dat het meest makkelijk kunt doen. In ableton is het super eenvoudig en dus zal dat in cubase niet ineens heel moeilijk zijn.

in cubase 7 werkt het praktisch hetzelfde als in ableton, maar in eerdere versies van cubase is sidechaining een stuk lastiger, maar daar staat wel youtube tutorials van online hoe dat truukje werkt.

En een paar maand verder......

En een paar maand verder......

Hallo allemaal.
Ik ben ermee aan de slag gegaan en dit is het resultaat van mijn eerste liedje :-)
Beetje 90's en paar andere invloeden 'samengevlochten' tot Entwine...
Heb er goed schik aan gehad om het te maken...
Ik ga lekker verder met hobbyen....

Laat maar weten wat jullie er van vinden....

https://soundcloud.com/reigermusic/entwine

Groeten van Roy

https://soundcloud.com/reigermusic

Laatst gewijzigd:
technische aspecten zul je nog ondervinden (eq/mixing)

kwa trackopbouw zijn de capaciteiten er.

gewoon verder doen en je zal goede nummers brouwen

Back