LCD Akai S-1000 defect.

Parallax

Boogseconden
Onlangs is de LCD van mijn Akai S-1000 overleden. Voordat ik ga transplanteren wil ik
proberen de oude te repareren. Wie kan mij helpen aan de specificaties van de ontbrekende SOT23-3 (zie foto) ?

Attachments

• Schermafbeelding 2013-07-28 om 21.54.53.jpg
    Schermafbeelding 2013-07-28 om 21.54.53.jpg
    72,8 KB · Bekeken: 131
Een gokje wagen:,,,

Een transistor voor de backlight led (bij een display versie met led backlight.)

De 2 laatste pinnen bij display headers zijn vaak voor de backlight led ;-)

'k kan er goed naastzitten hoor

Bij deze bedankt voor het meedenken.

De backlight (EL-Foil) werk prima en wordt direct gevoed door het inverterboard.
Pin 1+2 waartussen de SOT23 zit regelen het contrast.

Ach ok, ik zat er flink naast ;)

Heb je de oude er reeds afgehaald ?

Zou kunnen dat de contrast buiten zichtbaar staat ?

Even experimenteren met een pnp en npn jellybean transistor zou kunnen, hij is toch al defect, wat heb je te verliezen

Display maakt waarschijnlijk geen goed contact met de contacten op de printplaat. Probeer eens met wat bewegen of aandrukken en kijk als er dan wel tekst op het display komt te staan. Is dat het niet dan moet je het hele display vervangen en zou ik op Mike Philco bod in gaan.

Na wat experimenteren met enkele TO-92 transistoren is het scherm weer in werkende staat. Niet de mooiste oplossing maar wel doeltreffend.

Allen dank.

Attachments

• IMG_2477.jpg
    IMG_2477.jpg
    51,9 KB · Bekeken: 110
  • IMG_2476.jpg
    IMG_2476.jpg
    59,7 KB · Bekeken: 114
Daar gaat het om, vindt het nog meevallen :P

Jammer dat je geen moderne LED scherm kan vinden in de maat die akai gebruikt. Ik struin al tijden het net af maar vind niets, en als ik wat vind zijn de prijzen achterlijk hoog.

Back