Beginning ft Emily Richards

hmmm klinkt OK maar ik vond vorige nummers van je beter,
dit vind ik persoonlijk beetje teveel glijende commerciele dance

Klinkt lekker skeletvm. Leuke en goede zangeres :D

Ik zou zelf wat meer variatie in stab willen horen, of even iets ander als de stab:
Bijv dat bij 2 minuten iets langer vasthouden en niet na 15 seconden het rifje weer terug laten komen. |
De drums(kick o.a.) misschien iets meer ballen. Vind de kick soms wat wegvallen in de mix.

Waar heb je het mee gemaakt als ik vragen mag?

vind m n beetje saai
die snareclapdinges op de 4 alleen haalt echt de vaart er ook uit trouwens imho

lekkere track hoor :)

ik zou zelf wel de vocal nog iets verder uitgeproduceerd hebben (nu klinken sommige stukjes wat aarzelend kwa zang), maar dat is detail geneuzel.

goed gedaan kwa totaal plaatje :okdan:

Aan iedereen bedankt voor de opmerkingen. Terecht.
Meestal ben ik aan het eind van de rit m'n eigen brouwsel zo beu gehoord dat ik er snel komaf mee wil maken en aan iets anders wil beginnen.

@ Virkaz : speelde idd met het idee om er ook nog een piano onder te kleven. Moet ik dan nog doen ja...pfff
opmerking over de kick klopt en moet ik ook nog eens bekijken...'dubbel pfff'
- Virus TI
- Sylenth
- JD 990 (2x)
- Paul stretch
- Melodyne
- V-station (Bass)

@ Fjoesz : ik ga mss nog het alternatief proberen en clap 2/4 doen. Saai ? Ja ! Hoewel je zelf kan lezen dat sommigen het ook weer goed vinden.
Vind ik trouwens ook voor de laatste Tim Berg / Avicci plaat. Die is ronduit kinderlijk, maar blijkbaar werkt dat wel bij de grote meute... ;-)

@ Quifster : Zang is pilot track en helaas niet
helemaal hoe ik het wil. Mar dat lukt ook niet want Emily woont in San Diego en dat is niet 'effe langslopen'... ;-)

Gewoon een leuke plaat met een goeie zangeres. Vakwerk! :mega:

Wat een vreeeeeselijk afgezaagde, uitgemolken tekst. Maar goed, past wel bij de stijl :P. Verder totaal niet mijn ding dit, dus puur even 'technisch':

Ik vind haar timing niet helemaal lekker op sommige stukken. Ze zit dan teveel voorin de tel. Kwestie van even een stukje slepen denk ik. Er zitten veel pauzes tussen de zinnen, met wat delaytjes enzo zou je dat mooi kunnen opvullen.

Wat een vreeeeeselijk afgezaagde, uitgemolken tekst. Maar goed, past wel bij de stijl :P. Verder totaal niet mijn ding dit, dus puur even 'technisch':

Ik vind haar timing niet helemaal lekker op sommige stukken. Ze zit dan teveel voorin de tel. Kwestie van even een stukje slepen denk ik. Er zitten veel pauzes tussen de zinnen, met wat delaytjes enzo zou je dat mooi kunnen opvullen.

Klopt. Maar ik had eerder ook al geschreven dat het een pilootstem betreft. ;)

Gewoon een leuke plaat met een goeie zangeres. Vakwerk! :mega:

Danku BOB.

Pretentieloze plaat, dus per definitie weinig mis mee. :-) Het spreekt me niet aan verder, maar het is prima voor het genre. Als ik dan toch iets moet zeggen: die snare/clap in het refrein alleen op de vierde tel vind ik ook niks.

Ik hoor helemaal geen snare/clap op de vierde tel, wel op de tweede tel... :eureka:

Ja, er zit ook wel een ander clapje in op de tweede en vierde tel, maar ik bedoel (bijvoorbeeld in het stuk vanaf 2:15 ongeveer) de nadruk op de vierde tel. Eerder in het nummer zit-ie inderdaad op de tweede.

Aha, nu weet ik welke je bedoelt...

Pretentieloze plaat, dus per definitie weinig mis mee. :-) Het spreekt me niet aan verder, maar het is prima voor het genre. Als ik dan toch iets moet zeggen: die snare/clap in het refrein alleen op de vierde tel vind ik ook niks.

Tja, heb 4/4 clap geprobeerd, maar dat sloeg werkelijk op niks en werd heel plat. Intussen iets andere mix, zij het heel subtiel :

- iets luidere master
- bassdrum luider
- clap luider
- bass iets stiller
- iets minder FX op stem
- basic akkoorden gedubbeld en iets minder laag.
Goh ja, je kan er aan blijven prutsen he... hoor alweer dingen in de pannings,..en andere details die niet zijn zoals ik wil...feit is dat ik heel goed weet wat ik wil doen maar waar ik high-end gear voor nodig heb. Het blijft home-studio werk he.
Staat hier intussen gloednieuwe Apple G5 3.4 Ghz Xeon 6-core te blinken. Maar nog geen soft...en hoe meer tracks hoe meer mijn Motu's dichtslibben... BUDGET, BUDGET, BUDGET !!

Attachments

• Just Beginning_MasterMix_04.mp3
    3,6 MB · Bekeken: 78
Laatst gewijzigd:
Mooie vocal en fijne arpeggiootjes!. Stem met veel potentie maar de tekst vind ik inderdaad wat simpeltjes.

Als ik echt wat moet zeiken dan is t over de al eerder genoemde ruimte tussen de vocals, die je prima met wat leuk gepanned en gefilterde delay zou kunnen opvullen, alsmede de al eerder genoemde clap en stab. Die clap is een beetje vlakjes en haal zoals fjoesz al zegt inderdaad de vaart eruit. Ook in je tweede versie vind ik dat geen fijn geluidje.

Ik luister momenteel op een buitengewoon brakke koptelefoon, dus misschien ligt het daaraan, maar ik hoor nauwelijks iets gebeuren in de basregionen. Afgezien van een vrij korte en vlakke kick (die ik zelf zou vervangen door iets vollers en langers) hoor ik vooral heel veel pads en stabs en arpeggios. Is de baslijn nu zo onderbelicht of ligt dat echt aan mijn headphones?

Met nog wat tweakwerk een prima commercieel, doch niet superspannend trackje denk ik zo.

Klinkt lekker skeletvm. Leuke en goede zangeres :D

Ik zou zelf wat meer variatie in stab willen horen, of even iets ander als de stab:
Bijv dat bij 2 minuten iets langer vasthouden en niet na 15 seconden het rifje weer terug laten komen. |
De drums(kick o.a.) misschien iets meer ballen. Vind de kick soms wat wegvallen in de mix.

Dito

Niks meer aan doen! Ik krijg er een beetje de lentekriebels van! :{

Back