Beginning ft Emily Richards

Tja, heb 4/4 clap geprobeerd, maar dat sloeg werkelijk op niks en werd heel plat. Intussen iets andere mix, zij het heel subtiel :

- iets luidere master
- bassdrum luider
- clap luider
- bass iets stiller
- iets minder FX op stem
- basic akkoorden gedubbeld en iets minder laag.
Goh ja, je kan er aan blijven prutsen he... hoor alweer dingen in de pannings,..en andere details die niet zijn zoals ik wil...feit is dat ik heel goed weet wat ik wil doen maar waar ik high-end gear voor nodig heb. Het blijft home-studio werk he.
Staat hier intussen gloednieuwe Apple G5 3.4 Ghz Xeon 6-core te blinken. Maar nog geen soft...en hoe meer tracks hoe meer mijn Motu's dichtslibben... BUDGET, BUDGET, BUDGET !!

Klinkt al veel beter sKeLeTvM. Lekker punchy en fris. Als je nog wat aan het arrangement sleutelt heb je een "banger". Oftewel, dan uitbrengen bij een dito label.

Alweer dank voor alle reacties.
Ik kan heel goed in de argumenten komen en sta daar voor open, maar dan ook nog alternatieven vinden...niet gelachen ! ;-)

Laatst gewijzigd:
goede track, alleen de clap i.d.d, zou toch nog eens luisteren hoe Deadmau5 dit soort tracks aanpakt, krijg nu qua drums een beetje schlager gefuhlll

@ Raphie : zou je hier een sample willen posten van de clap die jij denkt beter te passen ? (want ik weet het niet)
Ik wil de clap nog eens 4/4 proberen, maar weet niet wat voor sound...
@ Lynxxx : wat bedoel je met basslijn onderbelicht ? Te stil ? Te eenvoudige lijn ?

@ Raphie : zou je hier een sample willen posten van de clap die jij denkt beter te passen ? (want ik weet het niet)
Ik wil de clap nog eens 4/4 proberen, maar weet niet wat voor sound...
@ Lynxxx : wat bedoel je met basslijn onderbelicht ? Te stil ? Te eenvoudige lijn ?

snare op 2 en snare/clap layer op 4, op zich niks mis met de sample maar hij "moet" op 2 en 4 (waarbij 4 "iets" anders doet als 2) laat ie gelijk gelijk lopen
daarnaast misschien één van de plucks op 8sten off beat zetten (plucks die beginnen op 1.40)

luister hier maar ff naar

Thanks Raphie voor de YT link.
Echter te laat gezien. Goed he die dooie muis ?
Hierbij de finale versie. Ik ga nu aan iets 'modern' beginnen want deze helemaal gedateerd...SUPERLOL

Attachments

• Just Beginning_MasterMix_06.mp3
    3,6 MB · Bekeken: 63
@Raphie, precies wat ze vroeger met disco deden dus ;-)
@sKeLeTvM: weer wat beter. Houden zo. Heb je al een label in gedachten?

En dooie muis is goed idd, ziek goed :D

Het gaat er helemaal niet om dat het modern moet klinken.....beetje jammer dat je zo met commentaar omgaat. De sound is niet "vers", als in dat het voor mij opgaat in tig anderen. Met wat extra inzichten kan je denk ik er wel voor zorgen dat het niet oudbollig klinkt.....wat jij wilt.

Back