'Lovelight'

MarsMusica

Composer/Musician
ik ga mijn sauwnClowned maar is flink opleuken.
en om te beginnen deze:

http://soundcloud.com/marsmusica/lovelight

ik hoef verder geen 1000 tips over hoe het beter kan. het is een oude schets en niet af .
maar commentaar is ok...

en deze moet op goed volume voor optimale impact!

Lekker! Gitaartjes, vocals en alles van jezelf?? Lijkt me te gek als je zo gitaar kunt spelen (verkeerde forum )

Ik kijk al uit naar waar je je soundcloud nog meer gaat opleuken :okdan:

ps - je kunt soundclouds in je post zetten met behulp van het daarvoor bestemde knopje. (het oranje met witte knopje)

ja die soundcloud-knop heb ik gevonden. alleen je moet denk ik apps beschikbaar maken...moet ik nog even uitzoeken hoe en wat.

alles van mezelf behalve de vocals..dat is van een zeer begaafde zanger/muzikant! ik had alleen een kort stukje en we zouden dit nog een keer gaan uitwerken hoopte we toen..

gitaar en piano(gesampled) zijn ingespeeld. de rest zijn allemaal samples via Emu EMAX-II (CD en van overal vandaan gehaalde one shot samples)

ik werk nooit met kant en klare muziek. elke noot is van mij via masterkeyboard. ik geloof ook nog een zelfopgenomen drumloop...
en yamaha DJX...o.a. brass

fenks....de zang is trouwens uit een lange improvisatie geknipt.
hij zong dat over een heel ander nummer! :-)
de basis-groove had ik al en die zang leek er mooi bij te passen.

ik wou dat ik met zekerheid wist dat ik 300 jaar zal worden. ik heb nog hele mappen vol met funky/dance grooves van mezelf. maar ja, ook mappen vol met latin/salsa. met blues en rock. met jazz en klassiek en met rare andere muziek. allemaal in generaal midi. nooit uitgewerkt.
eh..misschien toch maar 500 jaar worden dan..

die groove is wel ok hoor, tikkie kazig misschien
maar die vocal vind ik eigenlijk vrij vervelend :)
groeft er niet echt bij en heeft ook niet dezelfde feel als de rest vind ik

daar heb ik nou echt helemaal geen last van!

ik dans niet/nooit (ja, een echte muzikant!) maar krijg er wel kriebels van en kan behoorlijk meewiebelen! :-)

je kan natuurlijk op de details in gaan van een schetsje...maar ik zei al dat het niet af is en gewoon twee files op elkaar geplakt. ik heb maar twee lijntjes van die zanger en hij heeft ze ook niet op de groove ingezongen. tuurlijk zal het niet helemaal kloppen. maar dat kan mij nu even geen ene moer schelen!

of je vind het mooi, leuk, lekker of gewoon niet

tis ook niet mijn stijl.. ..maar heb het toch gemaakt. in een poep en scheet trouwens. en jaren geleden.

wat is dat eigenlijk? een stijl hebben? kies je daarvoor?

ik heb vooral veel lol gehad in de sfeer en totaalklank. effectjes op zn juiste plaats zetten...die zang is de zang die ik had. een file waar ik niks aan kan veranderen zo als ik eerder heb gezegd. en bam op een een groove geplaatst.
ik vond het wel goed klinken voor een snel schetsje maar het wordt hier al snel onder een microscoop bekeken toch.! :-)

dit is niet iets wat ik zelf wil uitwerken. dus dat is ook niet mijn vraag; hoe kan dit beter. of wat is goed en slecht....

ik wou het laten horen. en dat blijft mijn enige doel! :-)

Nee, daar kies je niet voor, na jaren muziek luisteren kom je er achter wat je tof vind, wat wel leuk, en wat kut. Het eerste noem je dan 'je stijl'.

Verder is het allemaal prima. Jij wilt het alleen laten horen, en anderen willen er misschien uitgebreid op reageren. Iedereen blij. :okdan:

Nee, daar kies je niet voor, na jaren muziek luisteren kom je er achter wat je tof vind, wat wel leuk, en wat kut. Het eerste noem je dan 'je stijl'.

Mijn stijl is zo divers, complex en breed dat ik het niet meer een stijl kan noemen..
tja, dan is dat mijn stijl misschien. :-)
maar ik heb wel wat rode draden door mijn muziek..humor, complexe harmonieƫn, eigenzinnigheid,enzovoort...

Verder is het allemaal prima. Jij wilt het alleen laten horen, en anderen willen er misschien uitgebreid op reageren. Iedereen blij. :okdan:

ja, precies. klinkt positief zo!

ik heb niet mijn ziel en zaligheid achter dit dingetje gezet. vandaar dat ik ook niet zo zit te wachten op heel ingewikkelde diepe analyses van wat ik doe.

zoals mijn hele soundcloud vooral een opsomming is van mijn chaotische muzikale kunnen en knutselen maar niet: dit zijn mijn absolute tracks.

De gitaar, zijn dat samples die je via een midikeyboard hebt ingespeeld?
Of speel je zelf gitaar?

alle gitaren zijn ingespeeld. en dan ge-loopt via de EMAXII.
dat funky gitaartje..de effectjes en ook in dat B-stukje.

alle gitaren zijn ingespeeld. en dan ge-loopt via de EMAXII.
dat funky gitaartje..de effectjes en ook in dat B-stukje.

Dat is duidelijke taal.
Ownee wacht...dat is helemaal geen duidelijke taal.
Want ik was juist zo benieuwd of de gitaren live (met d'n gitaar om de nek dus) zijn ingespeeld,
of dat het creatief sample gebuik was.

En voor de gemoedsrust is het misschien de moeite waard om te vermelden dat ik beide even gaaf vind. En dat ik via beide wegen geen weg meester ben om tot zo'n leuke track te komen zoals jij net gemaakt hebt.
Toffe track!

ja, zeker zelf ingespeeld
toen had ik een stratocaster imitatie van Richwood... wel beetje opgepimpd.

maar dat funky slaggitaartje is wel in stukjes opgenomen en aan elkaar geplakt.
was ooit op keyboard bedacht en niet echt NIET te spelen!

dus daar komt de aaap uit de mouww! :-)

ja die soundcloud-knop heb ik gevonden. alleen je moet denk ik apps beschikbaar maken...moet ik nog even uitzoeken hoe en wat.

alles van mezelf behalve de vocals..dat is van een zeer begaafde zanger/muzikant! ik had alleen een kort stukje en we zouden dit nog een keer gaan uitwerken hoopte we toen..

gitaar en piano(gesampled) zijn ingespeeld. de rest zijn allemaal samples via Emu EMAX-II (CD en van overal vandaan gehaalde one shot samples)

ik werk nooit met kant en klare muziek. elke noot is van mij via masterkeyboard. ik geloof ook nog een zelfopgenomen drumloop...
en yamaha DJX...o.a. brass

Dat is goed om te horen! Net even de Yamaha DJX opgezocht... Awesome 8)

verwacht er niet te veel van.
de yamaha DJX gaat richting speelgoed maar er zitten toch een paar
goede bruikbare geluiden in. 2dehands voor 50 tot 100 euro te vinden dacht ik.

het klinkt allemaal vrij koud en dun. beetje ingeblikte klank. maar een juist geluidje eruit halen is ok.
en ook nog eens filter met reso en heel veel effecten.
ik haalde ooit alles uit dit ding (letterlijk met midi een sysex) maar mistte toch iets professionelers.

Back