Logic / Midi problemen amt8

DJ @tiq

Mindtrick Records
Ben hier bezig om mijn midi setup aan te sluiten maar stuit op het volgende probleem:

Ik wil mijn korg x5 als masterkeyboard gaan gebruiken in logic om softsynths en hardware synths aan te sturen dmv een amt8 ertussen.
ik heb al de apparaten al als instruments ingevoerd maar het lukt maar niet om de midi van het keyboard de rest aan te laten sturen wat zie ik over het hoofd???

Greetz Guido

De handleiding? :)

Heb je ook Unitor8 Control geinstalleerd? Daarmee verbind de de outputs met diverse inputs. Stel je Midiout van de Korg zit in de Input1 van de AMT8 en de rest zit aangesloten op Output1 van de AMT8. Via Unitor Control patch je input1 met output1 van de AMT. Jouw Korg kan dan alles wat aan output1 zit bespelen.

Maar misschien vertel ik je wel dingen die je al weet...

Succes!

Ok ok ben al een stapje verder gekomen.

Ik heb nu unitor control geinstalleerd en de oude patches verwijderd hij is nu standaard laat maar zeggen.
Ik wil bij het begin beginnen dus midi keyboard naar midi in 1 en daarmee wil ik mijn sofsynths bespelen in logic hoe moet ik nu handelen???????

Origineel geplaatst door DJ @tiq
Ok ok ben al een stapje verder gekomen.

Ik heb nu unitor control geinstalleerd en de oude patches verwijderd hij is nu standaard laat maar zeggen.
Ik wil bij het begin beginnen dus midi keyboard naar midi in 1 en daarmee wil ik mijn sofsynths bespelen in logic hoe moet ik nu handelen???????

1 start logic & zet je versterker op
2 open een plugin
3 selecteer track
4 druk op een toets van je keyboard

in het begib lijkt het moeilijk, maar éénmaal je het geprobeert hebt valt het allemaal wel mee

geen schrik, gewoon doen !!!
,
enige mentale voorbereiding is een optie

Ik werk met Cakewalk en daar moet je de ECHO MAPPING instellen waarbij je selecteert welk kanaal direct afgespeeld moet worden tijden het spelen. Gebruik ik geluiden uit mijn masterkeyboard, dan moet ik echo juist uitzetten i.v.m. de kans op dubbele noten.

Probeer anders de index/zoekfunktie bij het kopje HELP, of kan je daar niets vinden?

Groet Erik

Origineel geplaatst door P-Five
Heb je ook Unitor8 Control geinstalleerd? Daarmee verbind de de outputs met diverse inputs. Stel je Midiout van de Korg zit in de Input1 van de AMT8 en de rest zit aangesloten op Output1 van de AMT8. Via Unitor Control patch je input1 met output1 van de AMT. Jouw Korg kan dan alles wat aan output1 zit bespelen.

Maar misschien vertel ik je wel dingen die je al weet...

Succes!

Dit had ik ook eerst via mijn YAMAHA Midi controller, maar dan benut je niet de voordelen van een patchbay. Alle midi in serie op kanaal 1 kan toch juist weer zorgen voor latency.

Wat een vorige spreker zei over de UNITOR 8 software klopt. Deze heb ik ook moeten installeren.

Wanneer je editors gaat gebruiken voor je mid apparateni, dan kan het zijn dat sommige apparaten niet werken d.m.v. midi in-uit op een ander kanaal dan 1. De MKS 50 van Roland bijv. werkt alleen maar op kanaal 1 (bijv. het verzenden van presets over midi naar je computer)

Ik zou even kijken hoe die funktie heet in Logic. Bij mij heet het ECHO (dus terugkomend)

Groet Erik

Origineel geplaatst door JazzMann
1 start logic & zet je versterker op
2 open een plugin
3 selecteer track
4 druk op een toets van je keyboard

in het begin lijkt het moeilijk, maar éénmaal je het geprobeert hebt valt het allemaal wel mee

geen schrik, gewoon doen !!!
,
enige mentale voorbereiding is een optie

Ja zoals je beschrijft zou het het moeten doen maar doet het dus niet en dat terwijl ergewoon midi data binnenkotm!

kan het niet zijn dat je voor elk Instrument de midi IN port aan kan geven? aangezien je ook de midi out poorten aan kan geven

Plug je master keyboard eens in een andere ingang, ik had laatst ook zo iets, master keyboard in ingang 1 en ik kon alles aansturen behalve synths op poort 1. Toen ik het masterkeyboard echter plugde in ingang 2 ging alles perfect.
Misschien heb je dit ook al geprobeerd, maar ik vermeld het toch maar even.

Bijna zelfde probleem Logic / Midi problemen UM880

-Ik start met het standaard env. , layer midi instrument
-Voeg een instrument toe (bijvoorbeeld AN200, deze ontvangt op kanaal 15, en is aan out 7 van de UM880 verbonden)
- Ga naar het arrange window aan hang daar de AN200 aan track
- Speel een vrolijk deuntje in en de midi dat wordt correct weergegen
- Wil nu afspelen maar geen geluid!!!!
- IMHO wordt de midi data dus niet naar de correcte out gerout, maar welke out ik ook kies (zie afbeelding, geen geluid (of signaal ontvangst)).
- Hoe nu verder?

Attachments

• mdi_out.jpg
    mdi_out.jpg
    27,5 KB · Bekeken: 118
Kijk eens op welk kanaal de AN uitstuurt en op welk kanaal de AN ontvangt.

In logic zullen alle instrumenten die aan een input verbonden zijn de functie van masterkeyboard overnemen. Ik heb wel vijf keyboards aan vijf inputs hangen en allemaal besturen ze de synth/kanaal die op dat moment in Logic actief is. Wanneer je gaat afspelen zul je wel het juiste midikanaal moeten kiezen. Elke output heeft er 16! Heeft de AN aparte receive en transmitkanalen? Het receivekanaal van je AN moet overeenkomen met het midikanaal van je Logictrack. Inspelen gebeurt volgens mij in omni dus op alle 16 kanalen.

Ik zit op dit moment niet achter mijn setup/computer. Ik kan vanavond eens kijken hoe Logic/AMT8 bij mij werkt. Heb er nooit problemen mee gehad en ik heb twee AMT8 gekoppeld. Het is wel even goed onthouden welke keyboards/modules aan welke input/output hangen. Eigenlijk alles even noteren...

De AN200 is slechts als voorbeeld bedoelt. Dit zelfde geldt ook voor bijvoorbeeld m'n Nord Modular. Als ik deze in het env. zet als multi instrument (ingesteld om midi op kanaal 9,10,11 en 12 te ontvangen) heb ik het zelfde probleem.

Ik denk dat het komt doordat de SI-24 middels een Roland R-bus aan m'n comp zit, en de UM880 vervolgens via USB de info van de SI-24 en Logic moet routen. Maar hoe op te lossen?

Bij Cakewalk geef je de Source aan

Bij Port (geef ik bij alles) Port 1 Midi Mapper aan (dus voor elk midi kanaal)

en Channel

Wat ook weleens wil helpen:
In het kopje Multimedia (midi apparaten) naar alle midi spul dat verbonden is aan je computer kijken en aanvinken wat je wel of niet wil gebruiken (sommige apparaten geven conflicten met elkaar). Bijv. midi mogelijkheden van dit apparaat NIET gebruiken aanvinken.

Groet Erik

Origineel geplaatst door Yawgmoth
De AN200 is slechts als voorbeeld bedoelt. Dit zelfde geldt ook voor bijvoorbeeld m'n Nord Modular. Als ik deze in het env. zet als multi instrument (ingesteld om midi op kanaal 9,10,11 en 12 te ontvangen) heb ik het zelfde probleem.

Ik denk dat het komt doordat de SI-24 middels een Roland R-bus aan m'n comp zit, en de UM880 vervolgens via USB de info van de SI-24 en Logic moet routen. Maar hoe op te lossen?

Logic herkent maar 1 algemene input. Het maakt dus niet uit aan welke input je masterkeyboard is aangesloten. Het venstertje dat jij hebt bijgevoegd in een eerder antwoord laat de 8 verschillende OUTPUTS zien. Als je Nord Modular aangesloten is op output 1, dan zal je je nieuwe track (1) aan output 1 moeten koppelen en op midikanaal 9. Een tweede track (2) aan output 1 - kanaal 10 enzovoort. Elke miditrack heeft zijn eigen output en eigen midikanaal.

En het werkt!!!!!! Probleem zat hem in de routing van de UM880. Bedankt voor de sugesties, door jullie voedsel voor gedachten is dit opgelost!

Back