k-station

ik ben je nu kwijt..wat bedoel je met "vervormen" ??

ik denk dat je het beste ff of naar een muziekwinkel moet gaan en de verkoper je de basics van midi en synths ff laat uitleggen, en/of het internet afzoekt naar artikelen over de basics van midi enzo.....is wel zo handig om dat eerst ff te weten anders kan je niet echt de goede vragen stellen (en dus krijg je hier ook niet veel antwoorden)..

Olaf

ja okay vervormen is mischien verkeerde woord. Ben ook nog maar rookie in synths. Marr wil gewoon goede synth kopen ( in me pricerange dan) die goede bass geluiden kan genereren. ik dacht zelf k-station wel geschikt voor zou zijn.
want wat is nou het voor/nadeel van dat als er "toetsen"op zitten ipv van rack model?

Kay

Belangrijke begrippen....

Belangrijke begrippen....

Mono/polyfoon: De hoeveelheid "noten" die een synth van een type geluid tegelijk kan afspelen
Meestal aangeduid in het aantal stemmen of voices
Een monofone synth (zoals de TB-303) kan dus maar een noot tegelijk afspelen, een polyphone synth meerdere

multitimbraal: Een multitimbrale synth kan meerdere typen geluid tegelijk afspelen.
Aangeduid in het aantal "timbres"
Je zou bijvoorbeeld drumgeluiden en een baslijntje tegelijk uit een multitimbrale synth kunnen halen.
Een multitimbrale synth kan ook vaak op meerdere midi kanalen tegelijk reageren

Dit kan dus gecombineerd worden naar een polyfone multitimbrale synth
Het voordeel hiervan is dat je een synth voor meerdere geluiden tegelijk kan inzetten
Bijvoorbeeld voor een bas met een monofone melodie en tegelijk een string of een pad met wat polyfone accoordjes eronder

Deze termen zijn erg belangrijk als je naar een synth gaat kijken
Als je bij aanschaf niet weet hoeveel stemmen een synth heeft, kom je daar uiteindelijk op de harde manier achter

PS: een multitimbrale synth is dus altijd polyfoon!

Oh ja, de K-station heef natuurlijk toetsen en knopjes met midi

Dit is weer handig om andere synths te bespelen, zoals softsynths

Je haalt hiermee dus wel een synth en een midi keyboard in huis

Ik vind het een lekkere synth hoor. En voor de beginnende muziekert met te weinig geld voor de SuperNova is dit zeker interessant.

Het lijkt een beetje op de analoge bass station qua opzet maar hij is dus uiteindelijk digitaal. Hij heeft een eigen heel warm geluid wat wellicht op de ander novation VA synths lijkt maar hij is zo lekker eenvoudig en rechtoerechtaan. En om te zeggen dat hij nou goedkoop is voor een 2 octaafs 8 stemmige synth. Niet echt, maar net zo als met die MS2000 is er mee spelen gewoon leuk.

En tjsa de K of de A, ik zit er nog steeds over te dubben.

want wat is nou het voor/nadeel van dat als er "toetsen"op zitten ipv van rack model?

Het voordeel van een toestenbord is dat het wel erg handig is als je nog niks hebt om op te pingelen. Als je alleen maar noten in logic (of i.d.) wilt plaatsen, of je hebt al een fatsoenlijk midi keyboard, dan heb je meer aan een rack, omdat die goedkoper zijn en minder plaats in beslag nemen.

PS: MIDI is bedoeld om gemakkelijk meerdere kanalen tegelijkertijd te kunnen afspelen en om ze later gemakkelijk te kunnen aanpassen, zowel noten als controllers,( zoals volume, panning. enz) Ik zou dus niet moeilijk gaan doen met steeds een stukje te samplen ofzo.

Laatst gewijzigd:
ja vonnik ook al..vooral die vette funkbassen en die lekkere rhodes en epiano klanken..

Olaf

welk valt voor hip hop r'nB etc (gewoon Urban music) aante raden. De OB-12 of K-station..... Ik neem op via me comp
thnx (zeg ook ff waarom niet of wel)

Kaymir

met welke van die 2 synths heb je nu al een keer gespeeld in de muziekwinkel? ;)

je vraagt naar antwoorden die je hier niet kan krijgen..tis je persoonlijke smaak die bepaald...dus uit je stoel en hop naar de muziekwinkel!

Olaf

Met k-station heb ik endelijk gespeeld:) alleen Ob-12 nog niet op gespeeld en ook niet in een winkel in een winkel bij me gezien=( maar ik dacht mischien heeft 1 van jullie op 1 van de 2 of beide gespeeld en kan zijn mening erover geven..en/of op de 'feiten' van de bak.dat hij daarom beter aanteraden valt8)
dus.......??!!?!

Wie heeft hem waar goedkoper dan 748€ gezien?

Heb een tijdje bij musik-produktiv in Ibbenbürhren (www.musik-produktiv.de) Duitsland liggen pielen met de K-station.

Mijn bevindingen zijn vrij goed, kan vrij agressief klinken en vooral het aantal knoppen is echt een "breeze"

De minpuntjes op dit bakkie waren voor mij persoonlijk:
* geluidskwaliteit (klik, pop, en ongewenste vervormingen, niet alleen bij het browsen door de programma's... wie weet is dit met de nieuwe OS opgelost)
* niet multi-timbraal
* beetje plastic behuizing (knoppen zijn imo wél beter dan van de MS2000)
* Arpeggiator stuurt geen noten over midi uit

Al met al: een leuk bakkie voor de centen.

Back