groupbuy Avantone mixcubes

DJ_IVI-R

Ingeburgerd
Voor diegene die interesse hebben, er is in een welgekende roze shop een groupbuy voor de Avantone Mixcubes.

Dit nog tot 23 augustus.

Bij 15 deelnemers 299 euro voor een actieve set..

Avantones....
De heruitvinding van het warm water...
Het begon allemaal met "The Original Auratones!"
5c-v.JPG

Cheers,
Exo. :mega:

Stand staat nu op 8 deelnemers, dus een setje kost nu 389 euro.

Als ik ook meedoe hebben zijn het er 9 en kosten ze nog maar 359 euro. Maar ik twijfel nog.......

Die acties zouden eigenlijk langer moeten duren...
Was laatst in een pro studio en die had ze staan om ze eens te testen. Waarschijnlijk bleven ze, bepaalde zaken waren op die boxjes goed uit te mixen. Werden niet gebruikt als hoofd monitor maar voor specifieke doelen, dus meer een tool.

ik zet gewoon een high pass filter op m'n mainbus in m'n daw, een mono knop zit al op m'n xdesk.
zie de noodzaak niet zo.

geluid "zien" werkt bij mij niet hoor. wil het toch echt graag horen.
Wat de Avatones goed doen, net als de NS10 en andere <5.25" conus monitoren is geen laag weergeven, en laat je daardoor het mid bijna in solo horen en je focusen op de hogere regionen van het het laag, zodat je drums en bass nog enigsinds overeind blijven wanneer ze worden afgespeeld op kleinere systemen.

de vraag is natuurlijk of dat überhaupt een must/probleem is. Je kan ook zeggen dat mensen jouw werk zéér audiofiel alleen full range tot z'n recht komt :D

De Avatones zijn dus niet zonder meer een "silver bullet" tot betere mixen.
Verder wel een goede prijs van Bax bij voldoende deelnemers

Nice, ik doe 99% zeker mee, maar ik wacht nog tot op het laatst ivm nog in de verkoop staande zaken en zo.

geluid "zien" werkt bij mij niet hoor. wil het toch echt graag horen.
Wat de Avatones goed doen, net als de NS10 en andere <5.25" conus monitoren is geen laag weergeven, en laat je daardoor het mid bijna in solo horen en je focusen op de hogere regionen van het het laag, zodat je drums en bass nog enigsinds overeind blijven wanneer ze worden afgespeeld op kleinere systemen.

de vraag is natuurlijk of dat überhaupt een must/probleem is. Je kan ook zeggen dat mensen jouw werk zéér audiofiel alleen full range tot z'n recht komt :D

Thanx voor de info, ik haak af.

Mooi, i'm in. Stond een paar weken geleden al op het punt om een setje aan te schaffen. Scheelt een boel zo! :-)

Mochten er straks 14 deelnemers zijn, dan wil ik nr 15 wel worden.

Kan iemand deze actie even rond twitteren / facebooken?

Het is misschien inderdaad zo dat Auratones geen noodzaak zijn, maar dat geldt voor meer dingen die toch erg handig kunnen zijn.

Verder: met een EQ een Auratone nabootsen is ook een beetje een omslachtige manier van werken. Je gaat dan eerst een EQ aanzetten om vervolgens beter te kunnen horen hoe je met een andere EQ moet corrigeren zodat de bass overeind blijft. Ik snap dat het kan, maar waar zit dan nog je winst? Je hoeft geen Auratones te kopen, maar je moet wel een EQ kopen.

Dit brengt me ineens op een ander idee: zou er een Auratone emulator plugin bestaan? :D

als je via DAW werkt gewoon in je studio config een hpf aanzetten en een knop voor toggle op je keyboard

dan zit die in je MONITORING STRIP, niet in je mixbus en kan je supersnel A/B en

maar het blijft een goede deal, mischien toch maar gewoon meedoen, voor die prijs verkoop je ze ook zo weer door toch?

Back