groupbuy Avantone mixcubes

Lagere harmonische vervorming, transparantere midrange zodat je ook echt kan 'beoordelen' hoe je mid klinkt i.p.v. 'er zit teveel mid in', om maar wat te noemen.

De speakers zijn een alternatief voor NS-10's, wat in principe betekent dat je er ook op zou 'kunnen' mixen.
Er zijn gasten die er een Bryston aanhangen. Ieder zijn eigen toepassing en middelen, zeker.

Jazeker hoor, de discussie ging over het verschil tussen de interne amp / cheapo amp vs. zwaardere / betere versterkers.

Zozo, alle masteraars hebben zich hier verzameld.

Mja, ik denk dat het best handig kan zijn, maar ja dan kan ik ook nog wel tachtig andere 'handige' dingen bedenken, maar ik sleep niet graag overbodige rommel in mn studio.. :D
En laten we wel wezen, de meesten hier maken geen muziek die door 2 miljoen luisteraars worden gekocht, dus why the effort.

En laten we wel wezen, de meesten hier maken geen muziek die door 2 miljoen luisteraars worden gekocht, dus why the effort.

Ik zou best wel eens de achterliggende psychologische gedacht willen weten waarom iemand precies deze zin zou neer kalken. Dat zou wel een utopie blijven.

Ik zou best wel eens de achterliggende psychologische gedacht willen weten waarom iemand precies deze zin zou neer kalken. Dat zou wel een utopie blijven.

Wat ik bedoel is, als je een relatief klein luisterpubliek hebt, waarom dan al die moeite om alles tot op de kleinste speakertjes goed te krijgen?

Anyway, het is gewoon een luchtige opmerking, voordat ik weer mensen op tenen trap oid :D

Wat ik bedoel is, als je een relatief klein luisterpubliek hebt, waarom dan al die moeite om alles tot op de kleinste speakertjes goed te krijgen?

Anyway, het is gewoon een luchtige opmerking, voordat ik weer mensen op tenen trap oid :D

nou je trapt niet op mijn tenen , maar vraag me wel af of het relevant is. je wilt toch dat het goed klinkt , als je zelf niet de intentie hebt om het goed te laten klinken even goede vrienden. ik denk ik weet eigenlijk wel zeker dat het gros er alles aan wilt doen om het goed te laten klinken , overal op. ook al zijn dat maar 3 mensen.

nou je trapt niet op mijn tenen , maar vraag me wel af of het relevant is. je wilt toch dat het goed klinkt , als je zelf niet de intentie hebt om het goed te laten klinken even goede vrienden. ik denk ik weet eigenlijk wel zeker dat het gros er alles aan wilt doen om het goed te laten klinken , overal op. ook al zijn dat maar 3 mensen.

Ja, dat is ook wel weer zo. Het staat eenieder vrij om te doen wat ze willen.

En het is goed voor de economie... :D ...zoals rutte zegt kopen kopen kopen.

de passieve versie zijn 100 euro per stuk. als je al een leuke versterker hebt staan hoef je niet de actieve spiekers te kopen.

de passieve versie zijn 100 euro. als je al een leuke versterker hebt staan hoef je niet de actieve spiekers te kopen.

Niet duur..

Toch, ik gebruik vaak mn laptop om te luisteren of het een beetje overkomt. Vaak komt de snare net wat te hard door op de laptop. Dat effect ken je vast. Maar als je hem verandert, dan klinkt het in de studio minder.. Lastig!

Da's ook een beetje mijn probleem, ik kan mijn ruimte en monitoring 100% vertrouwen
klinkt het hier goed, dan is het goed.

Kun je me je probleem nader uitleggen? :?
Misschien een luxe probleem dan? haha

Jij hebt ze gewoon niet nodig.

Zelf heb ik toch meer een budget studio. Mijn passieve Avantone's doen het prima naast de Yamaha HS80M's. Ik ben er zelf dik tevreden over. Ze hangen achter een Samson Servo 120a en ze klinken inderdaad niet (daarop zijn ze gemaakt, dat moet zo). Maar ik zou er ook niet op durven mixen.

De vergelijking met de NS-10M eerder hier in deze thread vind ik trouwens absoluut niet kloppen. De Avantone's zijn prima om het mid op te checken en om te weten wat er van een mix op goede monitors overblijft op k-speakertjes. Zonodig kun je de mix op de grote(re) monitors dan zo aanpassen dat er op de Avantone's datgene van overblijft wat er ook van over zou moeten blijven. Maar wat ook belangrijk is dat je referentiemuziek hebt voor de A-B vergelijking. Als je niet goed weet wat je doet, kun je ook op de Avantones de mist ingaan.
Vroeger hadden velen toch in de home-studio alleen maar NS-10M's. En dat kan/kon ook. Maar ik heb het nog nooit gezien dat iemand alleen maar Auratones had, of nu dan Avantones. Ze zijn mijns inziens echt veel te klein en beperkt om als enige monitors te gebruiken. En de vergelijking kan ik wel maken. Mijn zwager had in het verleden NS-10M's en zelf heb ik nu Avantones. Dat is echt appels en peren.

Ik ben geinteresseerd, maar slechts in 1 speaker.

M'n stereofield bepaal ik wel met mijn main monitors, ik wil die avantones juist voor een goede mono weergave van het middengebied.

Iemand interesse om een paartje te delen?

Ik ben geinteresseerd, maar slechts in 1 speaker.

M'n stereofield bepaal ik wel met mijn main monitors, ik wil die avantones juist voor een goede mono weergave van het middengebied.

Iemand interesse om een paartje te delen?

mag ik aan u voorstellen:

Iemand in om een setje te splitten voor mono check?

:luv:

Moet toch mogelijk zijn om vandaag nog op 15 deelnemers te komen. Staat nu op 11 dus nog maar 4. Voor 299 wil ik ook wel een setje namelijk. Zag dat nielsderckx en demian interesse hebben, en Jansen twijfelt nog. Als speedo en Boelie035 een setje delen zit je al aan de 4.

Nou, weet je wat ik ga gewoon instappen. Als jullie dat ook doen! :okdan:

-edit-

Done. :-)

Nog 3 nodig voor de laagste prijs nu.

Je moet gewoon instappen, anders gaat iedereen wachten tot een ander de eerste stap neemt, om 12.00u vanmiddag is deze actie voorbij.

Back