groupbuy Avantone mixcubes

ik weet niet of je ze zo kwijt bent voor 300 euro .. tweedehands boxen zijn niet gewild , voor ns-10m betaal je normaal gesproken ook niet meer dan 200 /250 euro. het is wel handig om de mix te checken voor bouwvakkers die rond lopen met een "dewalt" radio met 1of 2 spieker (s)en dat zijn er wel veel in de wereld lijkt me zo. maar kan dan beter een "dewalt" radio kopen lijkt mij of zijn die nog duurder.

http://www.kruis.nl/images/large/854944.jpg

Laatst gewijzigd:
als je via DAW werkt gewoon in je studio config een hpf aanzetten en een knop voor toggle op je keyboard

dan zit die in je MONITORING STRIP, niet in je mixbus en kan je supersnel A/B en
Ik heb zelf (passieve) avantones naast mijn B&W 802's en je gaat het niet redden met een HPF.
De avantones geven ook een dun, plastic geluid wat je niet behaald met alleen een filter. Als dat zo was zou iedereen dat doen toch?
Ik moet er wel eerlijk bijzeggen dat ik ze zelf zelden gebruik, heel soms om een dubbelcheck te doen maar ik ken mijn ruimte en monitoren zo goed dat ze niet echt nodig zijn. Als ik ze gebruik is het meestal om mensen die in mijn studio bij de masteringsessie aanwezig zijn te laten horen hoe het klinkt in het klein.
Waar ik ze soms nog wel eens voor gebruik is bij een album om de levels per track onderling van elkaar te checken. Doordat ze zo 'klein' klinken kun je goed beoordelen of de levels gelijk liggen.

Eigenlijk hoor je er eentje te hebben in het midden, niet stereo :)

Maar zeker leuke groupbuy en voor mixing zeker interrsant en naar mijn persoonlijke mening zijn ze fijner als ns10's als 2e referentie.

Da's ook een beetje mijn probleem, ik kan mijn ruimte en monitoring 100% vertrouwen
klinkt het hier goed, dan is het goed. Ik moet eerlijk toegeven dat ik zelden vragen krijg om mixen "smalbandig" te optimaliseren, meer het verzoek om loudness en "punch" op PA systemen (loudness & punch in één verzoek ;) )

ik heb nu al 3 sets monitoren K&H, TAD & JBL PA systeem kan de cubes ook niet echt meer kwijt
op m'n X-desk heb ik al een mono knop zitten, deze werkt prima voor monocheck

Voordeel van de auratones is ook dat het 1 conus is, dus geen 2 of 3 weg. Die kan je niet emuleren met een EQ curve.
Ik gebruik daarvoor overigens 1 enkele Equator D5 coax speaker. En heb een setje Equator D5 te koop voor slecht 375,- :-)

klinken deze dingen nou exact net zo kut als de originele?

:peukie:

dat mag ik hopen :okdan:

ik ga me aanmelden voor de group buy iig

...het is wel handig om de mix te checken voor bouwvakkers die rond lopen met een "dewalt" radio met 1of 2 spieker (s)en dat zijn er wel veel in de wereld lijkt me zo.http://www.kruis.nl/images/large/854944.jpg

Het kan natuurlijk per regio verschillen, maar ik hoor hier tegenwoordig nog maar weinig bouwvakkers klagen dat de floor toms in een bepaald nummer niet goed overeind blijven :P

Ik gebruik mijn Blue Sky Mediadesk 2.1 systeem om het midden/hoog af te mixen. Eerst mix ik mijn mixen op mijn KRK's, daarna ga ik naar de satellites van de Blue Sky. Ik zet dan natuurlijk de Sub uit van de Mediadesk en concentreer me dan echt primair op het midden, meestal de melodie. Ze hebben veel definitie deze sattelites zonder de sub moet ik zeggen.

Ik gebruik ze graag als referentie voor wat er ongeveer overblijft van je track op bijvoorbeeld laptops, telefoons, tablets enzo. Die bouwvakkers zoeken het maar uit, er valt toch niet op te mixen tegen klopboren en hamers. :-P

Ik haat het als bevolkingsgroepen zo worden geëlimineerd en weggezet.

hm...de teller blijft steken verdorie.

komaan mensen!

Die passieve Avantones klinken 'slecht' volgens de publieke opinie omdat de meerderheid er een €50 versterker aanhangt ... :)

Heb hier een combi (te koop) met een Phase Linear 300 Series Two en dat klinkt toch wel een HEEL stuk anders dan de 60W amp in de actieve.

Wanneer die dingen bedoelt zijn om kut te klinken lijkt het mij dat je er ook een kut amp aan hangt zodat je de meeste huis tuin en keuken ampjes nabootst.
Lijkt mij nogal overdreven om een goede amp aan zulke speakertjes te hangen.

Wanneer die dingen bedoelt zijn om kut te klinken lijkt het mij dat je er ook een kut amp aan hangt zodat je de meeste huis tuin en keuken ampjes nabootst.
Lijkt mij nogal overdreven om een goede amp aan zulke speakertjes te hangen.

dit.

't Ligt er maar aan waarvoor je ze gebruikt. Alleen 'kut' gaat geen €300 kosten ;).

je gebruikt ze waarvoor ze gemaakt zijn lijkt me? een (te) goede versterker is overkill voor deze speakers, ze hebben niet veel nodig namelijk.

in wat voor situatie heb je voordeel bij een betere amp op deze monitors?

Back