patchbay inrichting?

Origineel geplaatst door MadR
volgens mij staat dit zo letterlijk in de 4 pagina handleiding van de behringer
of te wel volgens mij moet Olaf beter lezen ... :D
dit is namelijk zeker de beste setup voor synths e.d.

al 10 keer gelezen maar ik moet het altijd zelf een keer "doen" om het echt te snappen zeg maar ;)

Nu zie ik bij Thomann dat die Neutrik net zo duur is als een Behringer. Is dat een betere optie?

Origineel geplaatst door Mike-E
Nu zie ik bij Thomann dat die Neutrik net zo duur is als een Behringer. Is dat een betere optie?
ik heb die neutrik ja ...

ik weet niet of ie alle varianten van open half open aankan

maar die insert module en gebalanceerd in en outputs zijn super iig

Origineel geplaatst door olafmol
al 10 keer gelezen maar ik moet het altijd zelf een keer "doen" om het echt te snappen zeg maar ;)

ik weet ook wel dat wat jij wil, niet in die handleiding staat hoor
het is gewoon ene kwestie van puzzelen .. in 1 keer goed doen is onmogelijk :-)
en juist van die fouten leer je

ik heb hem in 1 keer goedgedaan .. maar zonder me papiertje met wat er naar wat is verbonden ben ik niks :D

behringer komt binnenkort ook met een gebalanceerde versie van z'n petsbee..ook 45 oiro ofzo

En hier raak ik even verward in de patchbay-uitleg-spaghetti en het antwoord op mijn vraag is waarschijnlijk te logisch... maar goed. Het enige nut (voor mij) van een patchbay is wanneer je meer outputs (synths e.d.) hebt dan inputs (mixer).

Anderen hebben al enigszins het antwoord gegeven, maar uit vanuit mijn point of view:
ik wil graag alle in- en outputs van mijn synths op 1 centrale plek, zodat ik op de ene plek naar hartelust
kan patchen. Een soort semi-modulair systeem, waarbij bijvoorbeeld de output van synth A niet alleen naar
mengpaneel kanaal 1 gaat, maar ook door het filter van synth B gejast wordt (en die synth B zit dan bijvoorbeeld
weer op kanaal 3 van het mengpaneel). Evenzo met (toekomstige) randapparatuur.

Volgens mij zie ik het licht.

Ik op een gegeven moment ook, vandaar mijn 2e patchbay. Voorkomt rugpijn door het elke keer achter je synths te moeten hangen om weer eens iets te proberen....

Dit is wat je zoekt. Moet je wel het geld er voor uit willen geven.
Ik vind hem super handig. Je kan met dit apparaat alle mogelijkheden programmeren. Dus bijv. eerst door de vitalizer en dan door de compressor. Zeker aangezien jij de PC met zijn in- en uitgangen als tussenstation hebt bijzonder handig. Geen geklooi met stekkertjes. Alles goed aansluiten. Opschrijven waar wat zit. Programma's met routings opschrijven waar wat zit en hoe verbonden en klaar is kees. Scheelt je een hoop ergernis.

http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-135432.html

Groet Erik

Bovenstaande link werkt blijkbaar niet meer, of komt niet meer uit op de pagina waar hij naar verwees =( .
Ik zou zelf wat naar het apparaat kunnen zoeken maar... ik weet enkel niet hoe het heet :confused:

Weet iemand hier nog welk apparaat er bedoeld wordt?

Alvast bedankt!

Back