Video: Tempest Trap

SB-SIX

Ouwe rot
Hi,

Even een klein experimentje met de tempest. Na lowlands (Baauer! :)) had ik zin om trap te maken. Meeste zullen het wel teringherrie vinden maar ik had er ieder geval lol in om het te maken :) Denk dat deze muziek het beste werkt als je dronken bent en omringt door een dikke sub.

Cheers!

Best lekker hoor, mag van mij wel wat langer en uitgebreider:okdan:

die mensen zijn gewoon jaloers joh.. lopen een beetje te kutten met flstudio en hun vengeance trap pack :D en zien dan deze wett dream voorbij komen :D

Nou trap is dus duidelijk niks voor mij... Ik hoor zelf niet echt een groot verschil tussen de bestaande nummers en dit behalve dan wat vocal samples. Maar dat het zoveel dunner klinkt dan de bestaande hoor ik echt niet.

Ja de kick kan misschien nog 2db hebben als ik het vergelijk maar verder snap ik niet waarom er zoveel negatieve reacties zijn. Kwam toch een aardige bak met bass uit bij mij in de studio :s

ik vind het commentaar nogal overdreven het klinkt gewoon goed, speel maar eens wat trap op soundcloud hoef je je niet voor te schamen

beetje overdreven om volledig gemasterde DAW producties te vergelijken met een live jam maar goed....

Daar is ook niks mis mee @snelkookbami. Eigen mening wordt juist op prijs gesteld. Had alleen verwacht/gehoopt dat de reacties positiever waren. Ik doelde ook meer op de reacties op YouTube.
Trackjes van jou op soundcloud waren ieder geval wel dik in orde, dus dan mag je zeker een eigen mening hebben. Mijn soundcloud tracks zijn denk ik wel wat hoger nivo dan mijn livejams, omdat je daar eindeloos aan kan verbeteren. Dat is heel wat anders dan live.

En thanks voor de support @Raphie! Wordt zeer gewaardeerd!

ja, kom op, je haalt 95% van de trapsound uit een tempest, moet met de ribbon een beetje improviseren voor FX.... Ik heb daar diep respect voor. Anderen hebben hier FLstudio met 24 samplepacks en 20 VSTi instances voor nodig.
Qua sound design en patterns klopt het gewoon! dus IMHO goed gedaan

m.a.w. ik ben er van overtuigd dat als je er echt ff goed voor gaat zitten achter je daw, zo met iets héél vets op de proppen komt.

Dit is een vibe sounddesignen en inkloppen op een echt instrument. als je alleen met VST's werkt dan begrijp ik dat je dit niet snapt. en je referentie gepolijste daw poducties zijn

@SB-Six, ik vind je future garage stuff ook zeer goed klinken. Sorry dat het draadje weer een beetje off-topic gaat zo.

@Raphie
Terecht dat je zegt dat sample packs lui zijn, maar ik snap je opmerking niet dat VST's kennelijk minder moeilijk zijn dan hardware synths. Volgens mij kunnen deze "anderen met 20 VSTi's" beter met de synths omgaan die jij bij jouw thuis hebt staan dan jijzelf.

daar gaat het niet om, in de PC kan je blijven stapelen, preset packje dwonloaden, YT tutorialtje bekijken paar FL templates downloaden, met een beetje geduld zet je op een zondagmiddag zo een track in elkaar.
dit is 8 voices, sound design per voice en inkloppen, is ff andere koek en dan vind ik dit goed klinken.
jammer trouwens dat je ff een sneer moet geven, is toch nergens voor nodig?

Doe jij ook, dus niet zo aanstellen.
daar gaat het niet om, in de PC kan je blijven stapelen, preset packje dwonloaden, YT tutorialtje bekijken paar FL templates downloaden, met een beetje geduld zet je op een zondagmiddag zo een track in elkaar.
Waarom blijf je zo generaliseren, er zijn zat mensen die zelf drums programmeren, geluiden designen. Dat je het mooi vind prima, maar waarom moet je per se andere mensen je mening opdringen als ze het niet met je eens zijn?

Je mag je eigen mening hebben hoor, IMHO verschilt het niet veel van andere traptracks en als je dan de beperking van de Tempest meeneemt waardoor wat fx voor jou misschien wat "knullig" overkomen en je prikt daar ff doorheen, dan vind ik het goed gedaan.
De kunst hier is het programeren van de beats, niet het plakken van hippe loops in een DAW
op een Tempest moet je ALLES zelf doen, er zijn geen shortcuts.... dus krijg je dit uit een Tempest, dan heb je skils. en als je hippere loops in een daw onder elkaarzet en rendered, dan heb je die skills IMHO niet..

Back