Video: Tempest Trap

zit hier ook op het forum, maar sampled alleen maar. dus snap zijn reactie niet?

Roy ShyftE 15 uur geleden
Deze reactie heeft te veel negatieve stemmen gehad weergeven
wow man why do you have that machine.. your sound is too weak for your gear man, you should be possible to make beats on low budget gear, then if it fits you go buy things like this.. but this is no good at all, like a basic software like beat.

Je mag je eigen mening hebben hoor, IMHO verschilt het niet veel van andere traptracks en als je dan de beperking van de Tempest meeneemt waardoor wat fx voor jou misschien wat "knullig" overkomen en je prikt daar ff doorheen, dan vind ik het goed gedaan.
De kunst hier is het programeren van de beats, niet het plakken van hippe loops in een DAW
op een Tempest moet je ALLES zelf doen, er zijn geen shortcuts.... dus krijg je dit uit een Tempest, dan heb je skils. en als je hippere loops in een daw onder elkaarzet en rendered, dan heb je die skills IMHO niet..

Jeetje mineetje....haal je vinger eens uit de dijk man.

die mensen zijn gewoon jaloers joh.. lopen een beetje te kutten met flstudio en hun vengeance trap pack :D en zien dan deze wett dream voorbij komen :D

Wat ik nou nooit zo snap is dat denigrerende naar anderen toe???
Gelijk maar iets veronderstellen.. Bij kritiek is een ander gelijk jaloers? Wat is dat toch voor kinderachtige praat, zo praten kleuters...

Trap muziekje vind ik best leuk klinken..

Alleen die snare roll's kloppen niet.. klinkt hakkelig..

ik mis BODY en SUB

de decay van die bass is te kort.. daarom bestempelen mensen het als weak
trap subz moet je voelen in je buik, deze komt op dit moment nog niet verder dan mn scheenbeen ;)

Ja de kick kan nog wel wat meer hebben idd. Dit was gewoon ff snel opgenomen na een uurtje pielen. Ik ga volgende keer meer mn best doen :)
Wat ook nog zo was is dat de jam voller klinkt op mn versterker in vergelijking met diegene die ik opgenomen heb. Ik heb vanaf de mixer 2 kabeltjes lopen, 1 direct naar een versterker en 1 direct naar de geluidskaart. Wanneer ik nu het opgenomen stuk vergelijk met het directe geluid van de mixer mis ik een stukje body en laag. Hoe kan dat? Volgens mij heb ik unbalanced kabels van 3 meter naar de geluidskaart lopen, zou dat het kunnen zijn?

Wat ik nou nooit zo snap is dat denigrerende naar anderen toe???
Gelijk maar iets veronderstellen.. Bij kritiek is een ander gelijk jaloers? Wat is dat toch voor kinderachtige praat, zo praten kleuters...

Nou als je die opmerking op youtube leest proef je toch wel heel duidelijk de jaloezie. Hoe triest kan je zijn om te zeggen dat iemand het niet waard is om zulke gear te hebben? En dat na het kijken van 1 filmpje wat gewoon ff voor de lol gemaakt is.

Nouja, jalouzie. Het is denk ik meer de veronderstelling; dure gear = iemand moet goede producties maken. Of, met je dure spullen maak je niet automatisch top producties.

Op die Tempest zal hij voor hiphop productie niet jaloers zijn.. Mss zou een gouden sp1200 met ingezette diamanten en een cardreader hem jaloers maken ;)

Mijn mening over je fimpje is dat ik het euk vind om te zien dat je dit hebt gemaakt met je hardware drumcomputer en ik vind het ook leuk klinken.. het hoeft niet per se een superhit te zijn..

Ach....als je de gemiddelde youtube response ziet zou ik me er niet al te druk om maken. ;)

Nouja, jalouzie. Het is denk ik meer de veronderstelling; dure gear = iemand moet goede producties maken. Of, met je dure spullen maak je niet automatisch top producties.

Op die Tempest zal hij voor hiphop productie niet jaloers zijn.. Mss zou een gouden sp1200 met ingezette diamanten en een cardreader hem jaloers maken ;)

Mijn mening over je fimpje is dat ik het euk vind om te zien dat je dit hebt gemaakt met je hardware drumcomputer en ik vind het ook leuk klinken.. het hoeft niet per se een superhit te zijn..

Mijn ervaring is eigenlijk dat je met hardware only veel moeilijker kwaliteit kan maken. Denk idd dat veel mensen dat niet snappen. Meeste commerciele producers gebruiken vaak alleen maar software (De aviici's en afrojacks enzo). Hoe duurder de spullen, hoe minder het op een (commerciele) track lijkt. (bv. modular demo's :)). M'n DAW producties zijn ook veel hogere kwaliteit vind ik, omdat je daar eindeloos kan verbeteren, eindeloos fx/eq/compressie/etc kan toepassen.
Maar waarom doe je het dan is dan de vraag? Nou omdat het leuk is. Ben zoals zoveel mensen het achter de computer zitten een beetje zat. Zeker als je dat al 40 uur per week moet doen.

mij trekt juist het "onbevangen" resultaat héél erg aan. Dat gepolijste doet iedereen al.

Een dikke sub is inderdaad aan te raden! Vind het wel grappige muziek. Zal er geen platen van kopen/downloaden, maar kan me goed voorstellen dat dit flink losgaan is op een party!

Back