pyongyang routine

het eerste wat bij me opkwam was prefuse 73 maar dan in een erg relaxte bui

ik zie niet wat de link is met de DPRK...
k'snappum ook totaal niet... opvallende title maar dan zonder de body zeg maar...
Doet er ook helemaal niet toe.
toch wel want door de title denk je "opvallend, wat is het? aha een track, eens ff luisteren"... en het is dus loopjes triggeren met af en toe een andere pitch...

Doet er ook helemaal niet toe.
Ben ik het niet helemaal mee eens, het gebruik van termen die (politiek) beladen zijn (Damascus, Teheran, Washington, 11 september 1944, om er maar een paar te noemen) lokt een reactie uit en/of tenminste genereert een bepaalde pre-conceptie....

wat een geitewollesokke gedoe hoezo is dat nou weer politiek beladen? Een naam van een stad als de titel nou "The western booth of terror shall never trample the spirit of our great leader Kim Il Sung" was ofzo

Die titel en sfeer is een beetje kung fu Triad internationale geheime organisatie jaren 70 film toch meer doet me echt totaal niets politieks

Ik heb ooit met chinetti een plaat gemaakt die Derrick in Nord Korea heete en dat was toen nog helemaal niet bekend dat die Horst meneer Derrick bij de SS had gezeten notabene!

joh, tampert bij de ass ass? :D

0.jpg

ah idd, bij de 3e afdeling doo(d)shoofden...

Hoe grappig of niet dit allemaal kan zijn en inderdaad best een pakkende titel voor zo'n nummer om aandacht te trekken, denk ik dat het fenomeen om andermans topics te "hijacken" om verder te gaan met off-topics opmerkingen een trend is aan het woorden terwijl de oorspronkelijke bedoeling anders was -en ik geef mezelf een licentie om lange zinnen in het Nederlands te maken nog even- dus ja, probeer on-topic te blijven :)

Hey mensen,

Ik vind Noord Korea zelf een erg interessant land en vind het ook knap hoe de mensen daar leven, in een heel erg routine in elk geval zeker. Dat is wat ik met beats heb. vandaar de naam zo!
Wel grappig dat mensen nu ineens op de naam beginnen te letten terwijl ik wel vaker totaal vage namen kies voor mijn muziek.

Over dat het repetetief is, klopt als een bus, voor mij personelijk ook zo de bedoeling geweest zodat een rapper er variatie in kan brengen, daarna zouden er nog cuts op moeten.
dat 'vinyl' effecten hoor ik vaker, maar ik probeer niets op vinyl te laten lijken. Ik sample van vinyl en vaak laat ik de 'lead' samples door een bitcrusher heen lopen. ik hou van dat viezige 'kraak' geluid wat voor een ander misschien een beetje slecht gemixt werk lijkt. (dit is ook de reden dat ik een bitcrusher heb gekocht een tijd terug)
Loopjes triggeren met een andere pitch, van mij mag je het zo noemen, maar noem eens wat van de meest klassieke hiphop tracks en daar is het ook 'gewoon wat loopjes triggeren met een andere pitch'.
Ik kan er wel hele solo's over heen gaan zetten en zo maar uit eindelijk haalt dat de classic hiphop vybe weg

Uit eindelijk wil ik nog even kwijt dat ik de naam niet kies voor aandacht, ik neem gewoon altijd dingen die mij interesseren en die voor mij toepasselijk zijn.

Heeft iemand nog wat advies voor de sound ? dit is mijn laatste project zonder interface want ik heb nu de akai EIE aangeschaft en kan mijn casettes nu uit tracken naar cubase ( 4 tracks) , dus ik kan verder aan mn sound gaan werken, iemand nog goede tips voor het afmixen met casette?

Laatst gewijzigd:
Heeft iemand nog wat advies voor de sound ? dit is mijn laatste project zonder interface want ik heb nu de akai EIE aangeschaft en kan mijn casettes nu uit tracken naar cubase ( 4 tracks) , dus ik kan verder aan mn sound gaan werken, iemand nog goede tips voor het afmixen met casette?
Onlangs ergens op het net gelezen, weet echter niet meer of het voor tape of cassette bedoeld was maar, blijkbaar was het vroeger wel de gewoonte om hi-eq wat hoger te zetten als je opneemt en dan weer die hi-eq waarden aftrekken als je van cassette naar een ander medium overzet.

Is deze versie van cassette? Want veel tape-noise hoor ik alvast niet.

Puik werk wederom.:okdan:

Ben ik het niet helemaal mee eens, het gebruik van termen die (politiek) beladen zijn (Damascus, Teheran, Washington, 11 september 1944, om er maar een paar te noemen) lokt een reactie uit en/of tenminste genereert een bepaalde pre-conceptie....
Dat zou kunnen, maar dat is toch geen enkel probleem? Of een plaatsnaam alleen al een politieke lading draagt, betwijfel ik overigens ten zeerste.

Maar goed... :P

Hey mensen,

sound is erg ok misschien ietsjes meer spice met een vieze compressor en wat je ook kan doen is de EQ parametrisch sweepen, maar heel subtiel beetje in de mid hoge frequencies zodat het helemaal gaat "leven", als je ableton hebt kan je dit simpel doen met bv EQ8

En wat je echt moet doen is een vette solo erover met een moog achtige lead sound ala summer madness of Fred Wesley & JBs blow your head super simpele synth sound solo met veel portamento

en wat samples uit Blaxpoitation films en je hebt helemaal geen rapper nodig :D

Ik vind Noord Korea zelf een erg interessant land en vind het ook knap hoe de mensen daar leven, in een heel erg routine in elk geval zeker. Dat is wat ik met beats heb. v

..die mensen kiezen er alleen niet voor om zo routineus te leven :)
Dankzij een dictator moeten ze wel - dus tegen hun wil..

Terwijl jij juist zelf kiest om beats te maken...
Wss zou je in Noord Korea verkeersregelaar moeten zijn, zonder dat er autoverkeer is..

..die mensen kiezen er alleen niet voor om zo routineus te leven :)
Dankzij een dictator moeten ze wel - dus tegen hun wil..

Terwijl jij juist zelf kiest om beats te maken...
Wss zou je in Noord Korea verkeersregelaar moeten zijn, zonder dat er autoverkeer is..
Dat klopt maar ik vind dat juist het interresante eraan, anders had ik het New York routine of iets dergelijks genoemd8~

Verder allen thanks voor de tips ik ga er zeker wat mee doen en ze uit proberen! Deze versie is niet van casette maar ik ben wel van plan dat nog te doen, moet zeggen dat mijn mg614 vrijwel ruisloos casette opneemt :). Die eq tip vind ik trouwens erg aanlokkelijk klinken, morgen na werk meteen uitproberen!

Back