Enigma's studio :

Origineel geplaatst door mono-poly
ik ruik jaloezie

klopt! kid606 sux ook! daar ben ik ook jaloers op..evenals op mijn buurjongetje die met een mc303 muziek probeert te maken....dat sux ook...en op hem ben ik ook jaloers..en op z'n lelijke moeder en z'n ranzig scooter....ach..eigenlijk sucken we allemaal..toch? niet? wel dan?

Ik ben jaloers op alle muziekanten die ik slecht vind....en degene die ik goed vind juist niet!

Gek zeg....volgens mij klopt hier iets niet.

Nou ja....nog maar een Kit Kat uit de machine halen....8~

Origineel geplaatst door Nolet
Ik ben jaloers op alle muziekanten die ik slecht vind....en degene die ik goed vind juist niet!

Gek zeg....volgens mij klopt hier iets niet.

Nou ja....nog maar een Kit Kat uit de machine halen....8~

En ik ben geen Enigma hater hoor en ook geen onvoorwaardelijke Olaf steuner (je moest 's weten hoe vaak wij wel met onze muzieksmaak overhoop liggen) maar inderdaad....enigma zuigt. En ik ben ook niet Jaloers. Het is gewoon een soort van mening...denk ik....offe....vind ik.

En ik ruik trouwens de rotti van gisteravond!

Ik ben ook geen enigma-hater, maar we kennen het kunstje van enigma wel ondertussen (naar mijn mening).
Alleen ben ik nu bang dat ik dat ook moet gaan bewijzen.......

Over een paar maandjes (ben nie zo'n harde werker) in de NL top 40:
Egemma met Schade !!

Mede dankzij Enigma zijn wij nu zo verslaafd aan synths dat we niet meer zonder kunnen. Hij past echt wel in het rijtje Vangelis, Jarre en ga maar verder. Mede dankzij hun zijn mensen geinteresseerd geraakt in synths. Olaf je hoeft ze niet te bedanken, maar je hoeft die muziek ook niet af te kraken.

Als Olaf een vocalen sample in zijn nummer verwerkt, dan zal hij vast beinvloed zijn door Enigma, zonder dat hij er vanaf weet.

Hardleers die gozer

Groet Erik

.....en zo blijkt maar weer -> Smaken verschillen !!

Het lijkt me trouwens wel vreemd als je je laat beïnvloeden door iets wat je niet te pruimen vind.
Ik weet bv heel errug zeker dat er in mijn "muziek" geen spoortje Franz Bauert-invloeden te vinden is.

Pfffrr.....Catalunya....dat meen je toch niet!?!? Iedereen door Enigma aan de synths? Die gast is denk de enige reden dat ik er misschien ooit mee zou stoppen. Vocal samples beïnvloedt door Enigma? Ahhh please.....dat is wel een hele nauwe blik op de muziekgeschiedenis.

Is idd wel errug zwart-wit gesteld. Ik denk dat er wel meer mensjes met synth-muziek gekruist met vocalen bezig waren/zijn waar je je door kan laten beïnvloeden, en die er misschien ook al veel eerder waren.

Luister maar eens naar een fijn nr-tje van depeche mode ofzow, om niet al te ver terug te gaan.

De stelling: "iedereen aan de synth dankzij enigma" vind ik net zo'n onzin als "iedereen aan de fiets dankzij gazelle".

begrijp ik nou het woord "MEDE" verkeerd, of lezen jullie ergens overheen. Het lijkt me juist een zwart-witte reaktie.

Je wordt volgens mij overal door beinvloed. Of het nou de muziek van je oma is/was, je ouders, je broer/zus etc etc. Je pakt er onbewust wat van op. Dat is nou muziek!!
Hebben jullie die akkoorden schema's, loopjes puur uit de boeken? Dat lijkt me sterk.

Zelfs de demo's op dit forum wordt je door beinvloed. Misschien heeft Olaf mij wel beinvloed. Oh Nee:D

Ik zeg trouwens niet alleen door Enigma, maar durf wel te beweren dat mede door de geschiedenis van de synthmuziek (daar hoort ook Enigma bij en misschien jij wel), nu meer gasten (waaronder jij) achter de synthesizer zit. Mag ik vragen "Waarom ben jij een synthfanaat geworden?" Dan heb je volgens mij het antwoord. Ach ik weet het al. Je liep langs de winkel. Zag een synth voor toen 3000 gulden in de etalage staan en dacht. Die moet ik hebben!!

Groet Erik

Ja hoor het is weer eens zo ver. De ene 'partij' zegt dat het zuigt en de andere voelt zich aangevallen omdat er weer dezelfde koeien uit de sloot gehaald worden.
Als je zaken door elkaar gaat halen kom je er natuurlijk nooit uit.

Als je zijn muziek niks vindt dan kan dat.
Als je zijn produktiekwaliteiten niks vindt dan kan dat.
Als je zijn kop en/of z'n vrouw niks vind dan kan dat ook.
Als je het niks vind dat hij met z'n geld zo'n knoeperd van een bungalow bouwt kan dat ook.

Maar het feit blijft dat hij muziek maakt dat zo goed verkoopt dat hij er een villa op Ibiza kan betalen. En daar hebben veel mensen respect voor. Net zo goed dat veel mensen respect voor z'n muziek heeft.

En als je zo'n zwart-wit recht voor z'n raap opmerking over dees persoon maakt dan kun je er op wachten dat iemand daar tegenin gaat.

En je kunt wel lekker beweren dat het allemaal zo simpel gemaakt is maar ga d'r maar eens aanstaan. Het zal je nog vies tegen vallen.

Sorry fuse, maar dit is volgens mij iets anders dan welles-nietes.
Zonder catalunya van bekrompenheid te willen betichten, is zijn visie voor mij veel te nauw.
Zijn muziek -> WAS leuk
Productiekwaliteiten -> klinkt wel lekker (niet mijn smaak, maar toch)
Kop & vrouw -> boeit me nix
Hutje op Ibiza -> hij liever dan ik
Bakken geld verdienen met je tracks ?? pffffff, no respect, kan britney spears namelijk ook.

Ik heb alleen wel grote moeite met de sluimerende stelling dat Enigma het voorbeeld is voor ons allen !
En om Enigma nou in tussen het rijtje "groten" in de synthmuziek te stoppen gaat me wel heel erg ver.....

Ik zeg trouwens niet alleen door Enigma, maar durf wel te beweren dat mede door de geschiedenis van de synthmuziek (daar hoort ook Enigma bij en misschien jij wel), nu meer gasten (waaronder jij) achter de synthesizer zit.

Mijn stelling: Wij zijn de TOEKOMST van de synthmuziek !!!!!!!

(en catalunya, ik werd fanaat omdat ik m'n keyboard met 8 presets en verder nix kotsbeu werd, en toch wou speulen)

Origineel geplaatst door Catalunya
Mede dankzij Enigma zijn wij nu zo verslaafd aan synths dat we niet meer zonder kunnen. Hij past echt wel in het rijtje Vangelis, Jarre en ga maar verder. Mede dankzij hun zijn mensen geinteresseerd geraakt in synths. Olaf je hoeft ze niet te bedanken, maar je hoeft die muziek ook niet af te kraken.

Als Olaf een vocalen sample in zijn nummer verwerkt, dan zal hij vast beinvloed zijn door Enigma, zonder dat hij er vanaf weet.

Hardleers die gozer

Groet Erik

ik heb een *stronthekel* aan alles dat je hierboven opnoemt....jazeker...vangelis! aaaaaarghhh!!! JMJ...raaah!!! Kitaro... reutel!!!!!!!! enigma.... snik.............. dus ik ben absoluut niet door bovengenoemde acts tot "den synth" gekomen.... net zo als jij die muziek leuk mag vinden mag ik em afzeiken..mooi he vrijheids van meningsuiting..ik zeg toch niet dat jij niet mag zeggen dat enigma koel is?

En daar komt ook nog bij dat ik geen enkele, maar dan ook geen enkele cd van Enigma, Jarre of Vangelis in mijn cd rek heb staan. Hun muziek spreekt me ook (op dit moment, vroeguh vond ik het leuk) niet aan.
Toch heb ik respect. Ik vond Sandra trouwens vroeger wel een erg lekker ding.

Ik vond Enigma vroeger wel aardig. De singles nog steeds wel, maar hele albums is toch echt te veel. Voor mij idee heeft hij één goed muzikaal idee per album, en melkt dat vervolgens 45+ min. uit. Dat is nou saai. Wat niet wegneemt dat het idee best aardig kan zijn, maar daarmee wordt-ie voor mij typisch een best-of artiest (dat eigenlijk niet eens meer; ik hou niet meer zo van dat soort muziek, maar dat terzijde). Vangelis vind ik nog steeds gaaf trouwens (maar bepaalde periodes meer dan andere uiteraard), maar Jarre wel wat minder. Vroeger was dat omgekeerd, maar ik vind Jarre steeds meer arpeggio's-stapelen worden met te weinig echte melodieën, en dat vind ik (nu) te mager voor een album (vooral verschrikkelijk op Magnetic Fields; de enige aardige melodie zit in MF2!).

Wel een leuk studiootje trouwens... :okdan: Ik denk trouwens niet dat-ie nog veel aan zijn modulesmuur komt; dat zal-ie wel allemaal softwarematig via z'n computers doen, toch?

Tjonge jonge wat een meningen en wat een tunnelvisie.

En als we dan toch met de botte bijl gaan hakken, hou je vast:

Want tegen olafmol & aanhang wil ik wel dit zeggen, grappig dat er zoveel bot en zwart wit commentaar komt uit gasten die Dance muziek maken of DJ zijn, wat in de "muziekwereld" (en dan heb ik het over toetsenisten, pianisten, bands etc.) niet eens als een serieuze stroming of niet eens als muziek gezien word. In die nummers van enigma hoor ik tenminste nog akoorden en noten. Makkelijk af te kraken als je er met je kale harses niet strak van wordt op een zaterdagavond. Bah soms haat ik Nederland.

Tweede opmerking, iedereen die die ibiza studio afkraakt en dan vervolgens zegt dat het allemaal ook met een pc met een paar softsynth ook kan moet eens nodig het huis uit en gaan kijken in een echte studio, denk je nu echt dat als je een golf GTI hebt dat je een formule 1 wagen eruit kan racen? Tuurlijk een goeie coureur zal er best wat uit kunnen halen, maar er is een groot verschil tussen leuk speelgoed en professionele apparatuur dames en heren vergeet dat niet.
Dat je nu al voor zeer weinig geld (niks als je copieerd) al wat leuke sounds uit je pc kan halen, wil niet zeggen dat je meteen de strijd aan kan met Jean Michel Jarre of William Orbit of studios waar voor tien/honderdduizenden euros aan apparatuur staat.

Zo hehe dat lucht op ...
:biertje: Iemand?

Origineel geplaatst door shappy1010
Want tegen olafmol & aanhang wil ik wel dit zeggen, grappig dat er zoveel bot en zwart wit commentaar komt uit gasten die Dance muziek maken of DJ zijn, wat in de "muziekwereld" (en dan heb ik het over toetsenisten, pianisten, bands etc.) niet eens als een serieuze stroming of niet eens als muziek gezien word. In die nummers van enigma hoor ik tenminste nog akoorden en noten. Makkelijk af te kraken als je er met je kale harses niet strak van wordt op een zaterdagavond. Bah soms haat ik Nederland.
In de categorie "olie op het vuur": een collega van mij was een paar jaar geleden helemaal into trance; buiten gewoon gaaf om te horen vond-ie het ook echt muzikaal erg goed. Hij was het er ab-so-luut niet mee eens dat ik zei dat Trance hoofdzakelijk bestond uit bass + strings + lead + drums (waarbij alleen de lead echt een melodie speelt, daar gaat het vooral om). Totdat-ie een jaar later een totale alto was en trance de meeste stompzinnige muziek vond die er maar is...

Ach ja, misschien is het beter om bij muziek te maken tussen termen als 'leuk', 'gaaf', 'mooi', 'interessant' en 'goed'. Ik vind niet dat er interessante trance bestaat (muzikaal dan; synth-technisch kan dat nog wel meevallen), hoogstens gaaf. Maar da devalueert trance niet. Sowieso is er geen trancer die muzikaal interessante muziek wil maken, lijkt mij... (Enigma valt voor mij trouwens hoogstens in de categorie 'leuk' bij bepaalde nummers)
:biertje: Iemand?
Nou, als dat zou kunnen... :mexico:

Miljoenen euro's hoor shappy.

En met zulke apparatuur om te kunnen gaan moet je wel wat in je mars hebben.

Back