Afblijven of afmaken?

MacGyverGear

midi-life crisis
Met enige dubio post ik maar weer eens een xperimentje :)
Computer was behoorlijk vast gelopen.. geluid viel afentoe uit en dan is het natuurlijk lastig om muziek te maken. :D
Dit weekend de stap genomen.. alles ge-herinstalleerd en het lijkt na wat proberen weer redelijk te werken.

Nou mag ik afentoe graag zingen maar de inspiratie om teksten te schrijven ontbreekt vaak.. meestal gebruik ik dan iets bestaands.. iets wat toevallig in me opkomt... en heb je toch wat.. :)
Gisterenavond tijdens wat jammen het idee gekregen om de zanglijn van een House klassieker te gebruiken in dit experimentje.. de melodielijn van deze klassieker lijkt redelijk compatibel te zijn met de compositie..
Ga het origineel maar niet posten om verwarring te voorkomen.. maar als het je herkenbaar voorkomt des te beter.. :D ff 'n check dus hoe dit door frisse oren ervaren wordt.
En of ik er.. gezien "het niet aankomen" gehalte van bepaalde tracks.. wel goed aan doe om mee verder te gaan :mega:

Attachments

• People.mp3
    6 MB · Bekeken: 67
Laatst gewijzigd:
skippen deze

Ik begrijp de vraag en de uitleg niet helemaal, maar het klinkt oke, dus doorgaan denk ik?

Apart trackje.. Best mooie geluiden. Hoe zou dit heten, Lounge dance?..

Wat me niet helemaal duidelijk is, is of jij dit nou zingt of dat je vocal samples hebt gebruikt.

Gewoon lekker uitwerken, (misschien even iets anders doen als je het niet zeker weet en er later op terug komen) ..... is volgens mij het uitwerken wel waard dus :)

Oww.. ben nog een beetje vaag in mijn uitleg na een avondje muziek maken merk ik :D

Concrete vraag was of ik de zanglijn van de klassieker hieronder wel KAN gebruiken in het kader van "bepaalde tracks moet je van afblijven" :D
Het muziekje had ik gemaakt en zing afentoe zelf bij mijn muziekjes.. teksten schrijven vind ik nogal lastig en dan gebruik ik meestal bestaande dingen.

Thanx voor het luisteren.. iig leuk te horen dat het meerendeel positief is over hoe het klinkt :) Ga er gewoon mee verder en eindigt het wel een keertje op mijn Soundcloud..

@ Pablo: Helaas komt inspiratie niet aanwaaien.. maar afentoe wat recyclen moet kunnen toch :)

@ Skies: Ben bekend met jouw vokale werken :okdan: anyhow.. als je 'n keer wat nodig hebt.. laat maar weten :)

Ik bedoel eigenlijk dat ik de lyrics lines niet zo bij de muziek vind passen. anyhow. alles klinkt top maar je kan veel beter heb ik het idee. het orgineel klinkt toch heel anders. maar wie ben ik. :D

Dacht eerst dat je bedoelde afblijven van "Beautiful People" da's ook min of meer de reden van mijn dubio en waarom ik het post.. :D Maar opbouwende tips zijn nuttig. :okdan: thanx :)
Je hebt helemaal gelijk dat het origineel anders klinkt.. maar gebruik gewoon afentoe wat van anderen om me muzikaal te kunnen vermaken.. ehm.. teksten enzo.. :D
Soms combineert het... soms niet.. maar als ik zelf een tekst had moeten schrijven was het waarschijnlijk wel bij een ideetje op mijn harde schijf blijven steken.. nu is er iig al iets :engel:
Oh.. en vind het origineel " as is" een te gekke track natuurlijk.. dat staat voorop :)

Laatst gewijzigd:
the beautiful people... the beautiful people... *KLENG KEKENG*

MARYLIN%2BMANSON%2B2012.jpg

gewoon ff afmaken idd...

So ey.. symmetry is een voorwaarde voor schoonheid.. maar eh.. tja... :D

en eh.. :dj:

Zat tussendoor nog es ff in mijn grijze massa te graven.. en eigenlijk was de remix hieronder mijn eerste muzikale kennismaking met "beatiful people" daarna ergens het origineel gehoord :halleluja
Als remix was dit wel weer ontzettend goed te doen met bepaalde hulpmiddelen :D :)

Deep inside track van Hardrive is :luv:

Maar waarom zou je niet gewoon je nummer afmaken zoals jij het wil?
Jouw nummer klinkt anders (misschien zelfs wel beter op sommige vlakken als je er vanuit gaat dat het niet het origineel is) *hoe leg ik dit uit....

Gewoon uitwerken dus....... vocaal heeft qua stem een beetje weg met "YOU" van Ten sharp :okdan:

Ik ben niet thuis in de genre om te kunnen oordelen of het origineel is of zo, maar ik kan jou wel vertellen dat het heel goed klinkt, alsook jouw stem/zang.

Als ik dus zo vrij mag zijn, wil ik jou dan ook een goed bedoelde trap onder jouw kont geven: Zoek samenwerking met een tekstschrijver en DOE IETS MET (een van) DIE TALENTEN!!

Kom op!

@ natanvance: Thanx.. :)

@ Warehousegroove: 'k Vind die track van Harddrive ook ontzettend lekker maar dan op een andere manier.. goeie herinneringen ook aan ;)
Ben het ook met je eens.. je moet gewoon doen wat jezelf wilt.. maar er is zo'n categorie muziek waar je niet aan moet komen in de zin van coveren of immiteren..
Ik denk dat het bij een remix ook scheelt dat vaak de originele zang uit de accapella wordt gebruikt.. dan worden de "andere" ingediënten in de mix toch als soort van kruiden gezien, als toegevoegd in een gerecht.. maar ga deze gewoon op mijn manier proberen af te maken :)

@ Jompo: Thanx.. een tekstschrijver zou e.e.a. idd erg vergemakkelijken.. melodietjes maken zit ik meestal niet mee :)
Heb een tijdje terug van PabloDeMode een tekst gekregen en daar heb ik dit van gemaakt
Toevallig, was er een klein maandje terug iemand die spontaan een berichtje stuurde of ik wat wilde inzingen.. hij schreef muziek en maakte ook nog eens zelf teksten :okdan:
Heb eigenlijk nadat ik mijn emailadres heb toegestuurd niets meer gehoord.. maar m.a.w., sta overal voor open.. en wat niet is kan nog komen :mega:

@ natanvance: Thanx.. :)

@ Warehousegroove: 'k Vind die track van Harddrive ook ontzettend lekker maar dan op een andere manier.. goeie herinneringen ook aan ;)
Ben het ook met je eens.. je moet gewoon doen wat jezelf wilt.. maar er is zo'n categorie muziek waar je niet aan moet komen in de zin van coveren of immiteren..
Ik denk dat het bij een remix ook scheelt dat vaak de originele zang uit de accapella wordt gebruikt.. dan worden de "andere" ingediënten in de mix toch als soort van kruiden gezien, als toegevoegd in een gerecht.. maar ga deze gewoon op mijn manier proberen af te maken :)

1993 was dan ook wel een mooi jaar natuurlijk :kroon:

Ik denk dat dat persoonlijk is (muziek waar je niet aan moet komen) Als je een eigen interpretatie geeft of misschien wel verbeterd dan is dat wat je doen moet/kan natuurlijk.

Je heb het al (met behulp van Paabs las ik) gekruid..... "it's the cook.... not the kitchen" :W

Back