Nieuwe VA.

justin

Shauna
In de hoop,dat ik straks nog wat geld overhoud van werken. Wil ik een 2ehands VA rackje aan gaan schaffen. Wil toch iets standaard erbij om een beetje trancyleads uit te halen.

Zat te denken :

waldorf Microq
nordlead 1 of 2
ms2000r

Wie helpt,denk toch dat ik dan het beste kan zoeken binnen de ms2000r en nordlead. Zijn er wel een beetje vette leads uit de microq te halen?aangezien ik gehoord heb dat de meesten hem een beetje dun vinden klinken.

Waar zou jij voor gaan? Hoofdzakelijk om de leads beetje richting de house,trance scene. Aangezien de ms2000r dit toch ook wel weer veel heeft.8)

Cijfer de Virus niet weg..

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Cijfer de Virus niet weg..

Gaat toch net even buiten me budget,aangezien ik ook nog een nieuwe mixer moest kopen! En dat ging wel even voor.
Heb toch rond de 400 a 500 euro te besteden. Ga morgen zowiezo even naar feedback,om wat dingetjes uitteproberen

Even tussendoor,heeft Feedback trouwens veel spullen op voorraad zoals rackjes,standaardjes etc..?
:)

De Virus en vooral de Micro Q zijn toch wel erg trancey. En uit de Micro Q zijn echt wel dikke leads te halen hoor. Moet je alleen zelf even progeen, de presets zijn namelijk niet super.

EN ja, de Nordlead kan het ook, maar is wel veel minder veelzijdig. Niet geschikt als enige VA vind ik.

Ik vind de Micro Q echt een hele goede allrounder. Hij is erg flexibel, en nog de goedkoopste van het stel ook.

De MS2000 R vind ik wat braafjes, wat 'dunner' qua klank.

Origineel geplaatst door Niels
De Virus en vooral de Micro Q zijn toch wel erg trancey. En uit de Micro Q zijn echt wel dikke leads te halen hoor. Moet je alleen zelf even progeen, de presets zijn namelijk niet super.

EN ja, de Nordlead kan het ook, maar is wel veel minder veelzijdig. Niet geschikt als enige VA vind ik.

Ik vind de Micro Q echt een hele goede allrounder. Hij is erg flexibel, en nog de goedkoopste van het stel ook.

De MS2000 R vind ik wat braafjes, wat 'dunner' qua klank.

Het hoeft niet perse als alrounder te zijn,maar waar je een beetje lekkere houseleadjes uithaald.
Welk van de 3 matched het beste bij een waldorf XT?

Ik zou gaan voor een Virus. Ook goed allround. Waldorfs hebben toch een typische 'Waldorf filtersound' die je al enigszins hebt met de XT. De Micro Q en de XT zijn dan wel 2 totaal verschillende bakken, maar toch.

Het lijkt me handiger te gaan voor een heel andere sounds, de Virus is echt heel erg goed. Het ligt er echt aan wat je zoekt, maar bijvoorbeeld voor leads vind ik de Nord Lead weer ideaal.

Origineel geplaatst door Niels
Ik zou gaan voor een Virus. Ook goed allround. Waldorfs hebben toch een typische 'Waldorf filtersound' die je al enigszins hebt met de XT. De Micro Q en de XT zijn dan wel 2 totaal verschillende bakken, maar toch.

Het lijkt me handiger te gaan voor een heel andere sounds, de Virus is echt heel erg goed. Het ligt er echt aan wat je zoekt, maar bijvoorbeeld voor leads vind ik de Nord Lead weer ideaal.

Moet wel om me budget denken Niels,heb zon 400a500 euros te besteden. Of een virus a maar volgens mij zijn die ook wel wat duurder.

Tja of een nordleadje. Zal hem in ieder geval morgen even bij feedback proberen. Maar klinkt de ms2000 erg dunnetjes dan? dacht juist dat ie wat vetter klonk als de microq.

Ik vind de Micro Q vetter. Maar dat is mijn menig natuurlijk. Als je op budget moet letten, zou ik zeker voor een Micro Q gaan. Die zijn helemaal niet duur meer tweedehands.

Echt een hele trancey bak, die Micro Q. Daar zou je geen spijt van krijgen. Een virus A is inderdaad duurder. EN een Virus rack wordt je alleen maar zenuwachtig van, dus dat schiet ook niet op.

Ik zou gaan voor die Micro Q. Ik heb er al een hele tijd 1, en ik vind 'm alleen maar gaver worden.

ik heb de MS2000 gehad, maar vond hem veel ieler klinken dan de microQ (die ik pas sinds kort heb...). De LITE versie van deze laatste is trouwens best goedkoop (heeft maar twaalf stemmen, maar dat is -denk ik- in jouw geval misschien wel genoeg).

Vergeet je de Novation Nova niet...? Met de laatste software is die echt helemaal geweldig!!! en prijstechnisch ook binnen je budget!

Groet,
Roy

Origineel geplaatst door justin
Moet wel om me budget denken Niels,heb zon 400a500 euros te besteden.

V-Synth wordt noeilijk Bamse. Maar inderdaad. Je hebt de Nova, Micro Q,Virus rack, Ms2000,Microkorg, OB12,K-station etc.

Allemaal wel te halen voor 500 euro of minder.

EN toch, die V-synth hoor ik echt niemand meer over. Volgens mij is er niet eens iemand op het forum die 'm heeft.

Ik denk ook dat een Nova zeker aan al je eisen zal voldoen. Leuke bak met een goeie synthengine en aardige effecten:D

Ik zou de MS2000 niet kopen. Hij heeft nogal z'n beperkingen.

Je kan idd kijken voor de virus A of de nordrack. Persoonlijk vindt ik de nordrack beter. Niet zozeer vanwege zijn klank (die van de virus vindt ik misschien wel beter), maar vanwege het gebruiksgemak.
Als ik achter mijn nordrack zit, haal ik eigenlijk altijd het geluid eruit wat ik wil, en weet ik ook vaak wat ik moet doen om het geluid 'op te poetsen'.
Bij de virus heb ik dat niet. Het kan natuurlijk ook komen omdat ik daar nog niet zo heel erg veel tijd in heb gestopt.

De Nova die genoemd wordt is denk ik ook een goed alternatief. Ik ben er ooit ook eens naar op zoek gegaan en wat me vooral in de nova aansprak is dat hij toch een eigen geluid heeft en ook een zeer makkelijke interface.

Origineel geplaatst door bambamstudio
En voor trance leads denk ik niet atijd aan de nord 1 of 2 eigenlijk.....

Hahhha dat is de fout die iedereen maakt:D Daarom moet je juist die nemen,ben tenminste orrigineel;)

Zal morgen ff het Feedback personeel zwaar in de stress laten werken,ga er stipt om 9.00 heen en neem de trein van 17.00 zon 7 u tijd om alle synths op de afdeling uitteproberen. Thermoskan met koffie mee en een lunchpakket!heb vast nog ook wel ergens een inklapbaarstoeltje. Fun:D

Ik weet dat het ver is van Eindhoven naar Katwijk, maar het is wel zo hoor Bamse !

Die Nord Lead kan echt vette trance-leads voortbrengen.

Ik post wel een paar sounds die ik heb gemaakt als MP3 eerdaags.

post maar een paar mp3s hoor, die zijn altijd welkom

maar goed, het is nu synth 1 vs 2 vs 3 vs 4 vs 5 vs 6 geworden...
ik zou voor de korg of de nord lead of de ms2000r gaan, alles proberen en beluisteren, en dan je eigen keuze maken.

Back