Nieuwe VA.

Origineel geplaatst door Roel
..ik zou voor de korg of de nord lead of de ms2000r gaan, ..

Uhm..:confused:

Maar goed.. Als je trance-leads wilt maken zou ik zeker voor een Novation gaan! Al is 't de A of K station.
Heb zelf een MS2000r gehad en da's heel leuk, maar aan de Novation heb je meer qua Trance..
MicroQ ken ik een beetje en die is ook wel goed ervoor, zou ik eerder kiezen dan de Nord (als ik Trance zou bouwen..)
Dus mijn bescheiden mening:
1)Novation A/K-station
2)MicroQ(lite!)
3)MS2000r (maar dan zou ik gewoon de MicroKORG kiezen..)
4)een andere..

Succes!!

Vind ik nie grappig Roel:smeris:

Origineel geplaatst door justin
Vind ik nie grappig Roel:smeris:

"alles proberen en beluisteren, en dan je eigen keuze maken." dat is toch een goed advies lijkt me
:geslaagd:

:halleluja

De ene synth is immers de andere niet, en iedereen heeft zen eigen voorkeuren en meningen over synths.
De MS-2000 (veel gebruikt door Svenson & Gielen geloof ik) kan je net zo goed gebruiken voor trance als de Nord lead, als de KS, als de microKORG, als een of andere waldorf, roland, yamaha of whatever. Ga gewoon luisteren naar allen, probeer veel te draaien en te schuiven, blijf vooral niet bij de preset-sounds hangen (de ware kracht van een synth ligt bij het maken van nieuwe sounds) en vergelijk. Het doet er niet toe of je nu 2uur of 5uur blijft hangen in de winkel. De klant is immers koning!

Veel succes alvast! :okdan:

Re: Nieuwe VA.

Origineel geplaatst door justin
In de hoop,dat ik straks nog wat geld overhoud van werken. Wil ik een 2ehands VA rackje aan gaan schaffen. Wil toch iets standaard erbij om een beetje trancyleads uit te halen.

Als je er toch enkel maar 1 soort klanken uit wil halen, zou ik je eerder een "emu orbit"-module aanraden. Daar zitten zowat de meeste populaire dance-klanken in en heb je toch nog wel een paar parametertjes om mee te spelen. Dan heb je ook nog wat centjes over om desnoods nog iets anders te kopen (een leuk cheapo vintage-syntje of een effectje of zo)

Ik heb mijn Virus B voor €575,- op de kop getikt... dus het kan wel! Maar je moet even zoeken. :okdan:

Daarnaast ben ik erg tevreden over de KS-5, dus een Rack versie zal waarschijnlijk ook rond de 500 te koop moeten zijn. Enige nadeel vind ik dat het OS soms wat buggy is.

Ik heb een Virus Rack. Buitenom dat hij vanaf het frontpaneel niet zo heel prettig te editen is (dat komt bij mij ook doordat de synth niet op een ideale plaats staat) haal ik er moeiteloos vette sounds uit. Verder vormt die een prima aanvulling op mijn AN1x die ik nog steeds (ondanks dat het ontwerp uit 97 is als ik me niet vergis) heel goed vind. Samen vormen deze synth's een goed duo.

Back