Roland geruchten??

ze hebben a guy called gerald ingehuurd om presets te maken voor hun nieuwe TB303 remake met pcm samples & presets :D

Die zullen nu ook wel op de Korg bandwagon springen

krijgen we nog meer volca simpel analoog baby speelgoed troep ipv nieuwe dingen waar je echt wat mee kan

Ik denk dat gezien het succes wat Korg nu heeft met zijn groovetoys en de MS-20 reissue het negeren van de analoge markt door Roland nu wel als wanbeleid gezien mag worden.

of de concurentie gaat juist lekker tegen de stroom in... lekker digitaal (Yamaha fs2r :P)

Inspelen op de analoge markt was al ruime tijd een goede zet geweest, maar Roland doelt op een andere markt en is daar niet helemaal onsuccesvol in. Het zou mij niet verbazen mocht Roland een digitale groovebox uitbrengen met de naam TB-333, maar ik hoop natuurlijk wel op analoge synths en drumcomputers, en dan liefst iets helemaal nieuws en innovatiefs. Ik laat er mijn slaap i.i.g. niet voor.

Ik denk dat gezien het succes wat Korg nu heeft met zijn groovetoys en de MS-20 reissue het negeren van de analoge markt door Roland nu wel als wanbeleid gezien mag worden.
was Roland niet de eerste die begon met groefdozen (1996)?
uiteraard niet analoog maar of je die monotron/tribe pruttel van korg nou zo spectaculair moet vinden... tsja...

was Roland niet de eerste die begon met groefdozen (1996)?
uiteraard niet analoog maar of je die monotron/tribe pruttel van korg nou zo spectaculair moet vinden... tsja...

Er worden er echt bakken van verkocht, ik geloof dat dat wel een beetje de maatstaf is voor bedrijven over het algemeen.

Laten we hopen dat ze een echte analoge synth uitbrengen en geen speelgoed als de Volca series en monotron/tribe.. Is allemaal leuk en aardig, maar IMO geen volwaardig instrument.

ik denk dat het een echte ( virtuele ) jupiter 800 gaat worden, met extra golfvormkaartjes die je kan verzamelen...

ik denk dat het een echte ( virtuele ) jupiter 800 gaat worden, met extra golfvormkaartjes die je kan verzamelen...

uiteraard weer gebaseerd op de top secret MT32 soundchip in epoxy gegoten

dang, dat zou gaaf zijn een kleine MT32 met sliders en gekleurde lampjes ...MiniT-32 met de soundcanvas 808 kit erin :koffie:

sh50

Wat is nu het nieuws ?????? Een 303 hoop ik toch niet dat is echt een one trick pony. :gaap:

Maar Is dat echt ook zo of is dat perceptie vanuit je analoge bubble?

PS wie is a guy called Gerald op de foto ( L M R) ?

Midden :D A Guy Called Gerald = Gerald Simpson ooit lid van 808state, beroemde "acid/house/techno pioneer" en bekend van zijn eind jaren 80 hit "voodoo ray" ("leuk" weetje hij had alle rechten van dat nummer verkocht voor slechts 200 pond ofzoiets omdat die een of andere Yamaha drumcomputer wou :D )

owja ander leuk weetje: Het nummer was oorspronkelijk bedoeld als "VOODOO RAGE" maar omdat de sampling memory in de S900 op was kwam het laatste gedeelte van de RAGE vocaal er niet meer in en werd dus RAY :D

Had ook dat nummer Strange Love op fresh fruit onder andere naam ben ff vergeten

edit: Dat was onder de Ricky Rouge naam natuurlijk :dj:

Laatst gewijzigd:
Ik zie tot nu toe alleen een nieuwe homepiano en een Handpad met een ander typenummer dan de vorige Handpad...

Roland en analoog: daar hebben ze toch de soundlibrary voor de Jupiter, Integra en Gaia voor? Waarom hardware ontwikkelen als het ook via software kan? ;)

Back