Afterworld (WIP, hulp nodig)

Jan (Gloomy)

Gepokt en gemazeld
https://soundcloud.com/gloomer4/afterworld-work-in-progress

Hey luitjes,

Ik ben bezig aan een ambient track, maar ik ben nog niet helemaal tevreden.
Er is ook enige onenigheid of ik die vrouwelijke vocal erin zou laten of niet..

Wat denken jullie ? Wat kan eraan verbeteren ?

VST's gebruikt : Predator en Beast
En een paar Vengeance effects..

Thanks in advance ! ;)

Ik heb hem daarstraks helemaal beluisterd en dit zijn mijn bevindingen:

• vocals eruit omdat het hierdoor nogal Magix Music Maker-achtig word;
  • TR-909(?) crash eruit (of ergens tussen de beat monteren), kwam nogal verdwaald over;
  • de "vOOOm" die op 2:13 begint word vaak herhaald en maakt het nogal slepend, kun je misschien iets meer bewegends of melodisch mee doen;
  • voor de rest klinkt het wel spacy en mysterieus, alsof er iets te gebeuren staat.

Ik vind het een mooi nummer maar ben ermee eens met wat Wootson aanhaalt: die stemmen haal je er best uit of als je ze perse wilt behouden zou ik ze met de nodige effecten bewerken.

Voor de rest is hij lekker sfeervol, filmisch, apocalyptisch, onheilspellend....:okdan:

De vocal mengen met datgene in 4.42 met een tikje reverse-reverb (oid) over die vocal.

edit:
hahaha had niet verder geluisterd, 4.59 komt ie nog een keer..., ...vocal eruit inclusief mannelijke vocal.

Ik heb hem daarstraks helemaal beluisterd en dit zijn mijn bevindingen:

• vocals eruit omdat het hierdoor nogal Magix Music Maker-achtig word;
  • TR-909(?) crash eruit (of ergens tussen de beat monteren), kwam nogal verdwaald over;
  • de "vOOOm" die op 2:13 begint word vaak herhaald en maakt het nogal slepend, kun je misschien iets meer bewegends of melodisch mee doen;
  • voor de rest klinkt het wel spacy en mysterieus, alsof er iets te gebeuren staat.

Hey Wootson, thanks a lot mate ! Mooie feedback, dank je wel..

Maar een paar vraagjes :

* op hoeveel seconden hoor je die crash ? En op hoeveel seconden wil je graag hebben dat ie komt ?
* die vOOOm op 2.13, ik denk niet dat ik begrijp welk geluid je bedoelt.

Thanks again ;)

Ik vind het een mooi nummer maar ben ermee eens met wat Wootson aanhaalt: die stemmen haal je er best uit of als je ze perse wilt behouden zou ik ze met de nodige effecten bewerken.

Voor de rest is hij lekker sfeervol, filmisch, apocalyptisch, onheilspellend....:okdan:

Onheilspellend, dat is leuk ;) Coole feedback, dank je wel Natanvance..

Wat betreft de stemmen, daar ben ik nog niet aan uit.. zou ik ze vervormen of helemaal weglaten.. mmm, kijken wat andere mensen nog te zeggen hebben..

Thanks mate !!

had niet verder geluisterd, 4.59 komt ie nog een keer..., ...vocal eruit inclusief mannelijke vocal.

Thanks Biam voor te luisteren en je eerlijke feedback..

Ik ga een optelsommetje maken van de welles en nietes, de meeste stemmen wint ;)

Die vocal slaat de hele dreigende sfeer dood en past ook ritmisch niet goed. Dus hierbij nog een stem om die eruit te gooien. Die losse crashes vind ik ook niet zo geslaagd. Verder wel een lekker plaatje. Hoe de boel op 4:25 erin klapt, is vet.

Haha, en die mannelijke vocal ook idd. Dat kan echt niet. :dubbel:

De spanning zit er goed in.. bouwt goed op ook..:okdan:

Stemmen zijn idd niet heel erg op zijn plaats qua sfeer..
En vind de "Clap" 'n beetje te " droog" die kan volgens mij nog wel wat opgeleukt worden met een lekkere verb staart.. :)

Ik vind het werkelijk een heel dikke track!! Het raakt me aan alle kanten tegelijk! Ik blijf er gespanen naar luisteren omdat ik zo benieuwd ben naar wat er komen gaat. Het is jammer dat je in een post als deze niet meer duidelijk kunt maken... Hier luister je niet naar, dit ervaar je.

Uitstekende mix ook Jan. Maak hier een album vol mee en ik ben de eerste die het koopt. Zal ik nog iets over de vocals zeggen? :D

* op hoeveel seconden hoor je die crash ? En op hoeveel seconden wil je graag hebben dat ie komt ?
* die vOOOm op 2.13, ik denk niet dat ik begrijp welk geluid je bedoelt.

Bijvoorbeeld de crash op 4:08, zoiets zou ik eerder gebruiken aan het eind van een beat passage zoals op 3:19. Bijvoorbeeld een fade-in effect, dan de crash (al dan niet vervormd), lekker laten galmen en eventueel een LFO-effect of zo.

De "vOOOm" is dat bassige alarmding. LOL, ik weet het echt niet anders te benoemen. :dubbel:

Deze track zou goed passen bij een videogame als S.T.A.L.K.E.R. voor de pc (first person shooter met RPG-elementen in Chernobyl/Pripyat).

hey guys, thanks a lot voor de feedback.. Van harte, really appreciate it !

Ik ga vandaag verder werken aan het project ;)

Alle feedbacks worden ten harte genomen.

Geweldig Natanvance, dank je wel man, doet echt deugd om te lezen.. Misschien zou Gloomer eens wat meer ambient-platen moeten maken ;)
Natuurlijk man, waarom niet? Als je dat wilt moet je dat doen. Maar het kan ook nooit geen kwaad om je label te raadplegen. Of is het voor hen gelijk wat je maakt - heb je carte blanche?

Back