19 inch sampler

G

Guest

Guest
Hoi,

Weet iemand of er een 1U 19 inch sampler bestaat die niet diep is en waar een SSD schijf in past?

grtz Bruce

en ssd in vintage samplers klinkt ook niet als 1,2,3 hop.

Ja, ondiep gaat vrijwel zeker niet lukken met een HW samper. De minst diepe die ik gehad heb was de S6000 (maar ja, 4U). En vrijwel alles is SCSI.

SCSI SSD bestaat wel maar is DUUR (met extra grote hoofdletters). Dus je zult dan toch met een cardreader moeten werken, of een SCSI-IDE converter. De enige HW samplers die ik ken die native IDE zijn (wel PATA) zijn de Z4/Z8 en de A4/5000. Daar zou je nog een Transcend PATA SSD in kunnen stoppen zonder converter. Maar die samplers zijn allemaal 2U.

En ik neem aan dat de A4/5000 nog steeds retetraag zullen zijn, ondanks dat er een snelle SSD in zit, vanwege de trage interne bus?

Yep, het wordt er niks sneller van. De meeste HW samplers zijn ook nog eens begrensd door de embedded CPU en de architectuur (geheugen hangt meestal aan de DSP en niet rechtstreeks aan de CPU) en halen de bussnelheid van de drive/interface niet eens.

Esi 2000 is 2U en niet zo diep als een akai en heeft scsi.
Of een roland S330 is dacht ik 1U hoog. Geen idee hoe diep en trage scsi als ie dat al heeft

Bedankt voor de reply's.....ik kijk de geboden opties na.
Reden is dat ik gevraagd ben om in NY te komen livesetten en mijn huidige setup echt te groot is.
Heb hiervoor nu een Cirklon, een Virus XL rack aangeschaft en daar kan dan nog een sampler bij voor de drums (los van de kick).
SSD omdat die niet zo snel stuk kunnen gaan in een vliegtuig bagage moment, niet diep is ongeveer 20cm. De snelheid van laden maakt mij niet uit.

grtzzz

S760 is diep! En een SSD moet dan via een een SCSI naar sata adapter, als dat al bestaat.

Ik heb een S760 met Jaz drive, dat werkt prima. Maar een Jaz drive zou ik niet meenemen op reis en in een vliegtuig.

yo,
een A5000 is de diepste bak die ik heb in mijn rack
een Emu (E4 of E5000)ultra ondersteund IDE vanaf EOS 4.7
(en is zelfs niet zo diep als een S750)
wel even checken of IDE uitbreiding geïnstalleerd zit
have fun in NY
j

Bedankt voor de reply's.....ik kijk de geboden opties na.
Reden is dat ik gevraagd ben om in NY te komen livesetten en mijn huidige setup echt te groot is.
Heb hiervoor nu een Cirklon, een Virus XL rack aangeschaft en daar kan dan nog een sampler bij voor de drums (los van de kick).
SSD omdat die niet zo snel stuk kunnen gaan in een vliegtuig bagage moment, niet diep is ongeveer 20cm. De snelheid van laden maakt mij niet uit.

grtzzz

Is een voor jou bekende en gangbare sampler huren/lenen in omgeving NY geen optie?

Bruce ken je niemand met een spectralis in NY?
Een SD card vervoer je makkelijker dan een hele spectralis :okdan:

Microsampler van Korg is klein en licht geen SSD drive maar onthoud wel zijn samples als je hem uitzet enzo...past makkelijk in een koffer

Is een voor jou bekende en gangbare sampler huren/lenen in omgeving NY geen optie?

Als er een sampler bijkomt is dat weer geheel nieuw....mijn Spectralis mee is wel een plan, maar ook weer niet...
Zit bijna aan zo een mpc 500 oid te denken....hoe klinken die?

Sampler met SSD is een laptop... b.v Kontakt stand alone.

Misschien kan je iets met een Ipad oplossen met de juiste app?

Daar hoort dan ook weer een goede geluidskaart bij.....dus dat schiet niet op, heb sowieso niet zoveel met een laptop en livesetten:)

Ben wel benieuwd waar je op uit gaat komen, ik moet ook nog iets van een kleine sampler zoeken. Liefst iets met flash of SD geheugen.

Vroeger gebruikte ik de Yamaha SU10, maar die was maar 4 stemmig. Yamaha had rond die tijd ook de SU200, die was geloof ik wat uitgebreider. Ik heb ook ooit nog een Akai S20 gehad, die had 17mb ram en was 8 stemmig. Maar die 17mb, dat ging wel met floppies. Owja, en je kon er maar maximaal 16 samples tegelijk in kwijt, dat was super teleurstellend en de hoofdrede waarom ik dat ding maar 1 week heb gehad... Vrij beperkt spul dus allemaal, ook toen al... Uit frustratie en geen zin in laptop ben ik toen ooit op de RS7000 uitgekomen. Maar als je zoals jij een Cirklon hebt is dat overkill, al is het maar vanwege het gewicht en de maat.

Korg ESX is mijn meest werkbare optie tot nu toe, maar is ook niet echt klein. Hoe zit het het met die groove samplertjes van Boss, die SP dingen? En wat is er voor de ipad eigenlijk te krijgen?

Back