Originele Waldorf Wave GPB 9,990.00

microwave 1 dacht ik
hij ziet er wel retestrak uit, en lekker veel ruimte en gebruik gemakjes.
maar 10.000 in ponden ??
dan liever 1 jp8 en en een microwave 1 (met editor ) en dan houden we nog over

een maat van me had serial 1 of 2 gekocht toen die uitkwam,ding 1 en al bug

10K pond voor zo'n krasbak en klinkt ie echt zoveel beter dan een Microwave ?

Twee keer zo veel stemmen en de highpass is ook inzetbaar. Maar blijkbaar is het dan wel weer het "mindere" filter. De MicroWave 1 is zo goed als bugvrij, ik ga er van uit dat de Wave niet veel slechter is.

Wel interessant, die later uitgekomen firmware upgrade (door een liefhebber). En de usb/floppy vervanging ook handig.
Ik ben 'n Microwave liefhebber en heb de Wave een keer kunnen proberen, lang geleden al, maar dat floppy gedoe staat me nog goed bij.

Het blijft een supergave bak, het ding intrigeert me al sinds de dag dat hij uitkwam. Die resampling functie is ook behoorlijk uniek, dat zit niet zomaar in een Microwave (al kan je wel wat doen met UPAW en dat soort inmiddels vintage software)

hij ziet er ook echt super uit, en veel ruimte.
heb hem eens mogen uitproberen, prachtige synth hoor, maar zeldzaam

Ik heb nog wel een Waveslave liggen met CEM 3389 als je die aan een REV A hangt heb je ook 16 stemmen analoog wavetable geweld voor pak um beet 750 euro.

Twee keer zo veel stemmen en de highpass is ook inzetbaar. Maar blijkbaar is het dan wel weer het "mindere" filter. De MicroWave 1 is zo goed als bugvrij, ik ga er van uit dat de Wave niet veel slechter is.

Ik heb nog wel een Waveslave liggen met CEM 3389 als je die aan een REV A hangt heb je ook 16 stemmen analoog wavetable geweld voor pak um beet 750 euro.

Waveslaves gaan zo ver ik weet niet naar het laatste OS, dus je moet je Rev A dan ook niet upgraden. Hoe stabiel dat oudere OS is weet ik niet.

Er zijn een paar dingen aan de laatste OS revisie die ik niet goed vind. Het voice stealing algoritme wat in multi mode stemmen die aan een individual out hangen gaat toewijzen aan een polyfoon deel wat naar de stereo uit gaat eens in de zoveel tijd waardoor die stem af en toe weg valt en de stereo modulatie gaat maar tot 64 terwijl de parameter 128 breed is.

Eeuwig jammer dat de multimode van de Rev A filters niet gebruikt wordt. Zou mooi zijn als je dat met de hand zou kunnen schakelen met een modificatie. De Wave kan dat wel. Alleen al daar voor blijft het een bijzondere bak.

Ja, het is kiezen, of de WaveSlave, of de OS v2.0 met de extended wavetables, modulatie matrix opties etc.
Dan maar liever v2.0, vind ik persoonlijk.

Back