Alto vs Behringer (übercompact mixer gezocht)

bikkel

Everything is on the One
Ik liep hier de lokale DJ apparatuur boer binnen om te vragen naar een Behringer 802 aangezien ik op zoek ben naar een 4 kanaals mono mixertje en hij kwam aanzetten met de Alto MX862. Hij beweerde dat dat beter was want er stond professional op de doos (hij wees het ook aan). Ik pretendeerde dat argument te accepteren maar ik wil toch even dubbel checken hier wat de ervaringen zijn.

Ik ga het gebruiken om max vier mono kanalen te mixen met de stereo output van mijn computer.

Van wat ik heb kunnen vinden is het merk "Alto" gestart door een aantal ex Behringer medewerkers en opereren ze in dezelfde markt. Het gebruik van modelnaam "MX....." voor een mixer versterkt dit verhaal wel. Behringer heeft immers een vergelijkbare lijn met de naam MX.

Of het beter is dan Behringer? Lastig....aan de ene kant zou je zeggen dat kleinere productie minder kans op fouten heeft maar het kan op andersom zijn.

Kwaliteit zou vergelijkbaar zijn met JB-systems, DAP en dus ook Behringer en dat hoeft dus niet perse iets negatiefs te zijn.

inMusic is the parent company for a family of leading music technology and DJ brands that includes AIR Music Technology, Akai Professional, Alesis, Alto Professional, ION Audio, M-Audio, MixMeister, Numark and Sonivox.

Zegt niet alles maar wel interessant natuurlijk.
Dat het hele zwikkie uit China mag geen verrassing heten, maar dat is natuurlijk geen uitzondering voor mass-produced electronica. Naar eigen bewering is het wel eigen ontwerp / eigen fabriek en geen OEM. Ik vraag het me af, als ik de producten zo es bekijk.

Verder was het oorspronkelijk een Italiaans bedrijf opgericht door ene GP Staffa, die incidenteel genoeg tegenwoordig voor Behringer lijkt te werken als European sales nogwat.

Laatst gewijzigd:
ik zou voor zoiets gaan...

<HIER STOND EEN HEEL GROOT PLAATJE>

kost wel wat, maar dan heb je ook wat.....

:mega:

Last edited by a moderator:
Het lijkt er wel verdacht veel op he?

Zoek de 3 verschillen:

Xr0OSjk.jpg

3NdPPOf.jpg

en of die kleine Mackies nu ook zo degelijk zijn, tja, ik weet het niet. Vroeger wellicht wel.

en of die kleine Mackies nu ook zo degelijk zijn, tja, ik weet het niet. Vroeger wellicht wel.

Ik weet het wel, ik heb de 402 en 802 VLZ3 al jaren en ze hebben die echte Mackie kwaliteit. Heel degelijk, geen kraakje hebben de potmeters en er is al aardig wat afgerookt tijdens het muziekmaken!

Die behringer en Phonic zijn gewoon dezelfde mixer dus. Die Alto ook tot op zeker hoogte alleen krijg je bij die Alto rechts en onderin wat minder features.......vandaar wellicht ook goedkoper. Het is nog simpeler.

@jbaars: hou op schei uit, er staat in Nederland nog een prachtige D&R Dayner weg te roesten :(

De Mackie 802 is hier toch al weer bijna US$500,-, dat is net wat te veel. De 402 kan eventueel wel maar zit al hoog, ik wilde niet meer dan dat uitgeven.

500? W-T-F. Is importeren van een gearboer in de VS niet goedkoper?

500? W-T-F. Is importeren van een gearboer in de VS niet goedkoper?

Na verplicht aftikken bij de douane niet meer. Ze zijn hier niet echt makkelijk wat betreft invoeren van electronica voor inwoners. De douane op het vliegveld kom ik meestal wel door met mijn Nederlandse paspoort maar goed ik moet nu een oplossing hebben om te kunnen mixen.

Back