Beste drummachine voor veelzijdig gebruik...

Dat zou een Proteus 2000 met de dance card zijn of de Audity of Xtreme Lead ofzo maar die hebben niet de sequencer...in principe zijn al die modules hetzelfde maar met andere cards erin

Is een ASR-X niet zoiets ook? Maar dan met sampler erin?

XL7 heeft een synth sectie met 16 draaiknoppen voor synth functies, en een fijne sequencer, en pads om noten in te kloppen. Dat hebben die 19 inch units niet. In de basis is de XL7 gelijk aan de Extreme Lead module.

ik heb nog zo'nDr Bohm Desktop staan met midi aansluiting voor sync......

Ik heb net een EMU Command Station XL7 verkocht, maar dit is voor mij de beste drummachine.

Ik heb de XL7 ook gehad en was er niet stuk van. Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vond de synths en ook de filters vrij dun klinken. Was er ook niet iets raars mee aan de hand dat er geen 'undo' op zat? Ook de effecten werken net zo vaag als de esi samplers.. geen send level maar alleen 4 bussen om te kiezen. Dus 4 verschillende effect instellingen...

Hij ziet er wel supertof uit en is erg sterk qua bouw...

Als 'beste' drummachine zou ik er een kiezen die samples kan afspelen. Dan zit je tenminste niet vast aan een bepaalde sound. Een MPC-2000xl lijkt me wel wat..

Als drum machine vind ik hem echt prima, er zitten genoeg kits in. Als alles in 1 groovebox is het wat harder werken. En de EFX zijn wat lastig te bedienen, dat ben ik met je eens. EFX van de XL7 zijn ook niet heel bijzonder.

De synth engine en setup is met editors op de computer bedienbaar (Proteum/Prodata), dan kan je EFX een stuk eenvoudiger instellen. En filters voor drum hoeven niet zo extreem te zijn denk ik. De XL7 heeft de Emu Z-plane filers aan boord.

Ik vind dat een drummachine sounds moet genereren die te tweaken zijn met knoppen, samples zijn al vrij snel te statisch.

Een SP1200 lijkt me trouwens wel een mooie drummachine voor mezelf... Het wordt tijd dat iemand me die eens cadeau doet ofzo :P

Een SP1200 lijkt me trouwens wel een mooie drummachine voor mezelf... Het wordt tijd dat iemand me die eens cadeau doet ofzo :P

Ah ga dan voor een SP12 nog dikker en vetter dan een SP1200 maar met extreem weinig sampling memory maar vast wel the modden met USB drive ofzo :D

Iemand van jullie ervaring met een MPC-2500 of een MPC-1000? Beiden kosen ze niet bijzonder veel en qua opslag zijn er genoeg mogelijkheden...
Of misschien zelfs die kleine 500, ik weet niet in welk opzicht die limitaties heeft...

Nou ga dan in ieder geval voor een MPC60...of misschien 3000 maar de rest is gewoon :gaap: :D :D :D

MPC 1000 of 2500 met JJ OS...

Dat zou een Proteus 2000 met de dance card zijn of de Audity of Xtreme Lead ofzo maar die hebben niet de sequencer...in principe zijn al die modules hetzelfde maar met andere cards erin

XL7 heeft een synth sectie met 16 draaiknoppen voor synth functies, en een fijne sequencer, en pads om noten in te kloppen. Dat hebben die 19 inch units niet. In de basis is de XL7 gelijk aan de Extreme Lead module.

Ik zoek iets in 19 inch met veel drums aan boord, sequencer hoeft niet. Zit de "dance card" standaard in X-lead?
Hoop dat dit samen kan vloeien met TS.

Ah ga dan voor een SP12 nog dikker en vetter dan een SP1200 maar met extreem weinig sampling memory maar vast wel the modden met USB drive ofzo :D

Ik vind die 10 secs van de 1200 al vrij karig :-)

Je kan een aantal e-mu's ook icm. een Emu E4 en 32mb flash simm's voorzien van eigen geluiden.
Iemand hier die een 32mb E-mu flash simm heeft liggen, ik heb wel interesse.

hoi,
ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over m'n MPC(4k)
probeer maar eens 512MB sample geheugen vol te krijgen ; zelfs aan 24b - 48Khz kunnen daar veel (drum) samples in...
+ een 20tal filter mogelijkheden (waaronder fantastische EQ filter), 3 enveloppes en 2 LFO's per klank! (met 127 klanken opgebouwd uit 4 layers per program, 32 programs per multi ...)
ook het seq gedeelte is top met 196ppq resolutie ; dat haalt geen enkele computer(programma) ; je kan dus zeer natuurlijk inspelen
(99 tracks per sequence, 99 sequences in het geheugen)
enfin - pm voor meer info
ciao,

j

Je kan een aantal e-mu's ook icm. een Emu E4 en 32mb flash simm's voorzien van eigen geluiden.
Iemand hier die een 32mb E-mu flash simm heeft liggen, ik heb wel interesse.

Lijkt me wat omslachtig, sampler vullen met sounds, en hier een flash simm van maken in de sampler, en deze simm dan in een EMU module zetten. Kan je dan niet beter de EMU sampler zelf gebruiken? Architectuur (o.a interne cord verbindingen) en Z-plane filters zijn toch wel zo ongeveer gelijk tussen al die EMU bakken?

Voordeel van een EMU module met een customized simm is dat ie meteen klaar als je de synth aanzet, geen samples laden via cd, zip of jaz disk. Lekker clutter free.

Roland m-dc1 zit vol met 909 808 cr78 kit variaties

Ik dacht dat deze bak geen tweaks onthoudt, als je een preset wisselt, dan zijn je eigen tweaks verdwenen. Als je een preset tweakt en de synth uitzet, en dan weer aan, dan onthoud ie wel de laatste instellingen. Je moet dan met bulk dumps gaan werken om je eigen kits samen te stellen. Of 1 keer tweaken met b.v. een editor op PC en dan geen preset meer wisselen. Maar goed, het fijne weet ik er niet van... klassieke Roland drum sounds zitten ook in de vintage synth module, MSV-1.

Back