Gezocht: oplossing voor 8-kanaals eq

154

Lid van de week
Beetje een raar idee, en het moet wel betaalbaar blijven, maar wat zou een goede manier zijn om 8 eq's voor m'n summingmixer te plaatsen? Heb er nu 2 keer 8 digitale eq's voor(Metric Halo en Kurzweil KSP8 ) maar zou het eigenlijk wel erg fijn vinden om gewoon 8 broodjes met eq in hardware te hebben, 8 in, 8 uit, enkel eq.

Is zoiets modulair te doen? Skiff oid met 8 modules? Is daar een betaalde oplossing voor? Of broodjes uit een mixer? D&R oid? Ben niet heel technisch dus hoe concreter hoe beter :)

Affijn, creatieve en betaalbare ideeen meer dan welkom hier! :)

Het is trouwens voor voor m'n TL Audio Fattrack, had inderdaad beter de mixerversie kunnen kopen, maar dat is dan weer achteraf :)

Die Api met 8 eq's gaat me een fortuin kosten!

Pe40 had ik inderdaad naar zitten kijken, inderdaad een plan(al is die van de heer Koppes verkocht...)

Oram en Aurora zijn prachtig, maar onbetaalbaar...

Kawai ziet er wat onhandig uit, 1 band tegelijk, even kijken naar die allen en heath...

Mmm, die keymix is echt een mixer, wil echt enkel eq's, geen summing of andere fratsen. 8 in, 8 uit.

Vind je het niet ten koste van het summing-amp-idee gaan als je op elk kanaal eenzelfde EQ zet?
Ik zou eerder kiezen voor verschillende EQ's.
Je heb dan ook de vrijheid mooie EQ's met wat minder banden (lees: goedkoper) te kopen.
Tenzij je natuurlijk op elk kanaal altijd 4 banden nodig hebt...

Ik mis gewoon eq op de Fattrack, om toch nog te kunnen rommelen in de eindmix. Zoals ik al zei, had beter een 8-kanaals mixer kunnen kopen om op te summen, maar goed, wijsheid achteraf. De rest van de fattrack is juist weer helemaal prima, dus echt sp[ijt heb ik niet. Afgezien van die ontbrekende eq's, dus :)

Ja als je wel echt eq's wilt die ook echt beter of vergelijkbaar zijn met je originele mixer EQ en je wilt er 8 dan gaat het sowieso niet goedkoop worden.
Persoonlijk ben ik wel een voorstander van verschillende EQ's.
Ik ben redelijk tevreden met de EQ's op mijn mixer, maar soms wil ik wat meer precisie en flexibiliteit.
Ik heb dan 3 verschillende 19 inch EQ's. Ik heb niet het geld voor elk kanaal een compressor EN equalizer te kopen. Meestal mix ik verschillende sporen en neem ik er een paar op, en dan switch ik de effecten naar de nog kale sporen en mix ik de net bewerkte sporen weer in mijn mixer naar binnen in plaats van het droge signaal wat daar origineel zat.
Ver van optimaal, maar ook als je 8 equalizers wilt zou ik aanraden een aantal verschillende te kopen.
Slechts mijn 5 eurocent.
Eventueel kijken naar SSL clones, of misschien Golden Age Project spul, als je het betaalbaar wilt houden.

Wat voor een prijs heb je in gedachte per stuk en wil je ze allemaal in 1 keer aanschaffen?

Zoek echt een indicatie, maar een lunchbox van 8000eu zit er echt niet in. En allemaal tegelijk, ach, hangt van de prijs af. Leuke met modulair is dat er dan ook verder gebouwd kan worden, lfo's, panners, noem maar op.

Gaat 'm niet worden met modulair spul ala doepfer. Dat werkt allemaal op hogere signaalsterktes, tot wel 15 V. Moet allemaal weer versterkt en verzwakt worden.

Helder :)

D&R zou nog een optie zijn, 8 eq's uit een Dayner oid. Maar dat is ook niet zo 123 gefixt. En ruist...

Lunchbox hoeft geen 8k te kosten.
Voordeel is ook dat weer verschillende EQ's erin kan stoppen.
Lunchbox 10slot kaal is geloof ik zon 1000,-
Dan bijv Alta Moda EQ's AM25 plm 400,-
Hou nog 2 slots over voor andere mooie modules.

Of een 8 slot SM pro voor 700,-

Of gewoon 8 stuks behringertjes kopen, lijkt mij nou ook niet echt de bedoeling.
Staat momenteel een Soundtracs MRX te koop. Hele fijne EQ.. maar zal je ook de broodjes uit moeten halen. Heb je er wel meteen 32 :-)
Ik wilde hem vorige week ophalen voor 420,- maar bleek toch te groot.
Dan heb je voor 420 mooie eq's met een hele boel reserve

Ja mixer strippen is wschijnlijk het beste, al zal ik dan wel met een techneut in conclaaf moeten hoe een en ander te racken.

Soundtracs is mooi spul!

Back