Logic speelt geen externe audio

Groene ridder

Ouwe rot
Hallo,

Ik heb onlangs Logic 8 opnieuw op Mac OS 10.6 geïnstalleerd.

Voor mijn externe synths op te nemen heb ik de digitale uitgang van mijn mixer (sp dif) aangesloten op de digitale in (sp dif) van mijn Mac Pro.

Wat vreemd is, is dat ik geen audio van mijn hardware synths kan weergeven via mijn digitale input. Vroeger werkte dat wel.

Wanneer ik in Logic naar preferences ga en device op 'Buikt-in Output/Digital Input' zet lukt het wel, maar enkel via de interne luidspreker van de computer.

Ik kan dan wel opnemen, maar dan hoor ik het geluid natuurlijk niet door de grote luidsprekers die aangesloten zijn op mijn computer.

Heeft iemand nog tips?

Dan moet je naar de audio configuraties van de macbook pro gaan en daar checken waar de audio output zit. Ik kan niet anders bedenken. Of je doet het via een extern geluidskaart.

Succes!

Dat had ik reeds geprobeerd.
Wanneer ik naar systeemvoorkeuren ga naar 'Geluid' -> 'Invoer'
en ik selecteer digitale invoer, dan geeft het bijbehorende audio metertje een signaal aan, wanneer ik een noot op mijn extern klavier speel.

De digitale optische ingang werkt dus. Ik denk echt dat het probleem een bepaalde setting in Logic zelf is, maar weet niet wat.

Dat had ik reeds geprobeerd.
Wanneer ik naar systeemvoorkeuren ga naar 'Geluid' -> 'Invoer'
en ik selecteer digitale invoer, dan geeft het bijbehorende audio metertje een signaal aan, wanneer ik een noot op mijn extern klavier speel.

De digitale optische ingang werkt dus. Ik denk echt dat het probleem een bepaalde setting in Logic zelf is, maar weet niet wat.

Je moet dus -vrees ik- een extern geluidskaart gebruiken; in logic configuratie set "audio in" je digitale ingang en "audio out" je geluidskaart, je kan geen in-en out routen naar dezelfde mixer. Vandaar dat je het geluid via de computer hoort i.p.v. de boxen.

Overigens je kunt sowieso beter een extern geluisdkaart gebruiken, en die als audio in/out gebruiken (zoals ik het doe) en je kunt het alsnog via de mixer naar het geluidskaart, welke je moet hebben zou ik niet kunnen zeggen maar er bestaat hier genoeg info over. Succes!

Laatst gewijzigd:
Gevonden:
Blijkbaar toch een instelling bij de preferences van Logic.
Ik heb bij de tab Audio, Device veranderd naar 'Built-in Digital Output / Input' en nu werkt het weer.

Kijk :okdan:

Heb dat probleem in het hele begin gehad, was even zoeken :)

Back