Gloomer - You've Got Me Thinking, snippet.. mastering ok ?

Hey Gloomer, klinkt goed maar Youtube is niet het beste formaat om geluids- kwaliteit te checken.:)

Nee, da's waar, dank je wel Natanvance..

Hier een linkje naar het wav-bestand :)

http://www40.zippyshare.com/v/29390414/file.html
Ik heb je file gechecked en klinkt nog steeds goed - echter heb ik geen super gecalibreerd monitor systeem dus ware het wel leuk als iemand met deftige monitors ook eens een paar minuutjes van z'n tijd zou besteden om te checken.

Lekker nummertje alvast, heeft dat oude The Prodigy (de tijd van Charly en het Experience album) gehalte maar dan met moderne kantjes. Well done man!:okdan:

ik ken niks van mastering, maar het zit vol sibilance ,allicht is dit te wijten bij de mixing (en sound keuze) en als je dat gaat weg willen masteren gaat er andere freqs ook weg die je niet weg wil

hermixen dus eerst

Attachments

• MARK4.jpg
    MARK4.jpg
    69,7 KB · Bekeken: 65
op mij laptop klinkt het iig perfect.
En op je telefoon ook zeker... :frons:

Als ik op download klik krijg ik een of ander eng bestand genaamd "R2xvb21lcistK1lvdSUyN3ZlK0dvdCtNZStUaGlua2luZ19NQVJLX0tPUlQud2F2LmV4ZQ=="

Maar ik vind dat de mix op Youtube wel goed klinkt, de beat is alleen wat aan de zachte kant, en het laag mag ook wel iets meer gepompt worden :) 't is nu een beetje 'plat' allemaal.

Yaayaa yayayaya 8>

ik check ff als ik thuis ben,op de laptop speakers is het medium spectrum te luid,en ik hoor geen laag

hoog is nog iets te fuzzy,maar dat komt vooral door de sounds,die synthsound bvb oa in het geheel

medium spectrum is min of meer ok

er is een probleem met de sub range,er is geen laag hoorbaar in je track in verhouding met medium/hoog

als ik low freqs overdreven boost voor de kick eraan komt hoor ik een sub-like bassline die de breakbeat volgt ,als de kick er dan aankomt is alles distorted,dus ballans subbass/kick en de rest is niet ok

het hele spectrum is ook volgeladen dus het is heel opletten welke freqs gebruiken als subbas

er is geen laag hoorbaar in je track in verhouding met medium/hoog

Hey thanks a million times Egres, ik ga me er vandaag eens aanzetten ;)

Maar er is uiteraard geen laag hoorbaar in mijn track omdat ik alle laag heb gecut.. Is dat verkeerd ?

Even een tip van mijn kant. Het e.e.a klinkt nogal overcompressed, te hard gelimit
Tevens is de processing overdone (grote valkuil met Ozone) voor je het weet klinkt je track dan als radio538 door een iPod met volume op 10

De tips:
Fix it in the mix > ik heb het al eens vaker gezegd, maar DYI mastering bestaat niet..... Je eigen productie kan je veel beter als mix afronden, ben je niet happy met de mix, werk dan verder aan je mix. Een "saus" achteraf over je complete mixdown gooien is echt zonde en geeft een heel vermoeiend/versmeerd geluid

Gebruik een loudness meter > leer een loudness meter aflezen en leer hoe je in jouw genre rond de -12rms - 8rms dBFS zo kunnen gaan mixen.
Je kan dan een limiter op je eind bus zetten ZONDER gain en die zou dan amper piekjes moeten afscheren (max 1dB of zo)
Tevens gebruik je veel vengeance samples, deze zijn al volledig processed en behalve wat low cut om ze soms een beetje dunner te maken moet je hier eigenlijk niet te veel aan doen
Je sound klinkt nu echt overprocessed in een bad van stereoverbreders.
Bottom Line: Less is more en krijg je mix op order, dan is "mastering" (wat je doet is eigenlijk helemaal geen mastering!!) NIET NODIG..... Think about it.....

het lijkt erop dat je het laag te hoog hebt gecut. 40hz geloof ik.
ik zelf cut altijd rond 26-30 hz. en niet te stijl zodat 30hz aanwezig blijft maar onder de 20hz echt wel weg is.

Je denkt te makkelijk door alles te lowcutten en dan volume winst te halen maar het klink toch echt alsof de subwoofer stuk is.

Draai je dit in een club dan krijg je gegarandeerd oorpijn en laat de bassss niet de slippies van de chickies trillen :)

een andere tip is om je mix is op een PA af te draaien om het te checken.

weetje de tijden zijn voorbij dat je keihard je plaat moet compressen zodat die goed op vinyl kan. nu hebben we ruime dynamiek beschikbaar.

even kort samengevat, lager cutten en minder limiten en compressen.

Even een tip van mijn kant. Het e.e.a klinkt nogal overcompressed, te hard gelimit
Tevens is de processing overdone (grote valkuil met Ozone) voor je het weet klinkt je track dan als radio538 door een iPod met volume op 10

De tips:
Fix it in the mix > ik heb het al eens vaker gezegd, maar DYI mastering bestaat niet..... Je eigen productie kan je veel beter als mix afronden, ben je niet happy met de mix, werk dan verder aan je mix. Een "saus" achteraf over je complete mixdown gooien is echt zonde en geeft een heel vermoeiend/versmeerd geluid

Gebruik een loudness meter > leer een loudness meter aflezen en leer hoe je in jouw genre rond de -12rms - 8rms dBFS zo kunnen gaan mixen.
Je kan dan een limiter op je eind bus zetten ZONDER gain en die zou dan amper piekjes moeten afscheren (max 1dB of zo)
Tevens gebruik je veel vengeance samples, deze zijn al volledig processed en behalve wat low cut om ze soms een beetje dunner te maken moet je hier eigenlijk niet te veel aan doen
Je sound klinkt nu echt overprocessed in een bad van stereoverbreders.
Bottom Line: Less is more en krijg je mix op order, dan is "mastering" (wat je doet is eigenlijk helemaal geen mastering!!) NIET NODIG..... Think about it.....

Hey Raphie, thanks voor je uitgebreide feedback man !!

Hij stond op -7 RMS, maar ik heb hem op -10 RMS gezet. Klinkt inderdaad beter en niet zo gecompressed. Ja, ik heb veel Vengeance samples gebruikt omdat die inderdaad al geprocessed zijn. Thanks again mate !! :okdan:

het lijkt erop dat je het laag te hoog hebt gecut. 40hz geloof ik.
ik zelf cut altijd rond 26-30 hz. en niet te stijl zodat 30hz aanwezig blijft maar onder de 20hz echt wel weg is.

Je denkt te makkelijk door alles te lowcutten en dan volume winst te halen maar het klink toch echt alsof de subwoofer stuk is.

Draai je dit in een club dan krijg je gegarandeerd oorpijn en laat de bassss niet de slippies van de chickies trillen :)

een andere tip is om je mix is op een PA af te draaien om het te checken.

weetje de tijden zijn voorbij dat je keihard je plaat moet compressen zodat die goed op vinyl kan. nu hebben we ruime dynamiek beschikbaar.

even kort samengevat, lager cutten en minder limiten en compressen.

Zo flyweight, jij ook hartstikke bedankt voor deze (h)eerlijke feed.. Ah, ik dacht dat hij net superluid moest staan.. Ik zal zo meteen een update posten voor diegene die willen. :D

Back