Wat raad graag aub

Bobby

.com
Llo guys,

ik zit met wat onzekerheid:
stel ik maak een lekkere track die een platenfirma wel ziet zitten om te releasen...
Word deze dan in een professionele studio helemaal van nul opnieuw gemaakt zodat het arrangement verfijnd is en de kwaliteit top is,
of wordt er verwacht dat je een track levert van zulke (geluids)kwaliteit die klaar is om naar de pers te gaan?

Tell me please :engel:

De track moet goed zijn. Dan wordt hij gemasterd. Arrangement en geluidskeuze moet gewoon goed zijn. Als ze kunnen kiezen tussen jouw track die gefixed moet worden en de track van iemand anders die alleen maar gemasterd hoeft te worden dan kiezen ze die natuurlijk.

hmm, een plaat releasen is echt geen senicure he... :confused:

ik vroeg mij ook al af. een "demo" is dat dan nog echt een demo?
het lijkt mij immers eerder de status te moeten hebben van een track
die klaar is voor de pers. waarom dan nog spreken van een demo?

enfin ja, I somehow get the picture...

De tijd dat platenmatschappijen geld uitgaven aan artisten in de trant van: goh ga maar ff een alum maken, hoer heb je geld voor een half jaar studio al ver achter ons ligt.

En zeg eerlijk, veel kan je gewoon thuis doen, en dat weten hun ook.
Zeker met electronische muziek.

in de "electronische" muziek bestaan demo's niet meer..omdat je in een homestudio tegenwoordig net zulke goede resultaten kan behalen als in een pro studio..

Olaf

Hoe komt het trouwens dat je nog vaak troep terugvindt op verzamelCD's???
Er wordt blijkbaar nog veel shit uitgegeven :confused:
OK, smaak verschilt. Maar vaak vind ik er nummers op terug die gewoon niets bevatten weet je wel.

Origineel geplaatst door olafmol
in de "electronische" muziek bestaan demo's niet meer..omdat je in een homestudio tegenwoordig net zulke goede resultaten kan behalen als in een pro studio..

Muzikaal gezien zelfs beter omdat je lekker thuis in je eigen omgeving kunt werken, maar tegen het technologische geweld en kennis van de mensen aldaar kun je nog steeds niet op. Of je moet een zo uitgebreide homestudio hebben dat het niet leuk meer is.

Origineel geplaatst door Bobby
Hoe komt het trouwens dat je nog vaak troep terugvindt op verzamelCD's???
Er wordt blijkbaar nog veel shit uitgegeven :confused:
OK, smaak verschilt. Maar vaak vind ik er nummers op terug die gewoon niets bevatten weet je wel.

er wordt inderdaad veel rotzooi uitgegeven, komt ook door mensen die een eigen label hebben en heel de markt volgooien..... hiernaast is het voor sommige labels zo dat als je 1 vette track gebouwd hebt, dat je daarna ook nog tracks mag uitbrengen. kijk maar eens naar het gem top 40 nr. 1e nr van een artiest is goed. het 2e is ineens een stuk minder en zal nooit als 1e nr uitgegeven kunnen worden.

hiernaast heb je nog de mp3 markt die het moeilijker maakt om er tussen te komen. dit heeft volgens mij ook de kritische houding van labels versterkt. en anders gewoon een eigen label beginnen en je nr bij bambam afbouwen :D

Back